Friday, January 24, 2014

Hiusjuttuja & salaattia


Kävin tiistaina Kampissa etsiskelemässä Joicon hopeashampoon sekä Goldwellin hoitavan vaahtosävytteen sävyssä 10V itselleni. Kiitos kaikille hopeshampoita ehdottaneille, päädyin Joicoon kuitenki siksi koska luin muista arvosteluista kuinka se jättää hiukset
a) upean kiiltäviksi ja aavistuksen helmiäisen hohtoisiksi
b) se on hoitavampi kuin muut hopeashampoot, edellinen jätti mun hiukset sellaisiksi että oli pakko laittaa hoitoainetta, mikä sitten taas vaikeuttaa hiusten laittoa kun ne on ihan liukkaat.

Vaahtosävytteen ostin Kampin Salon Choicesta, hopeashampoon ja -hoitoaineen Hairstoresta. Oikeastaan en tarvitse tota hoitoainetta, mutta kun Hairstoresta sai nuo molemmat n. kahdella kympillä, kun taas Choicessa olisi pelkkä shampoo maksanut samanverran. Sävytteellä hintaa oli ~16 €. Hoitoaineen annoin mutsin käyttöön sen vaaleisiin raitoihin, joten kyllä sille meiltä käyttöä löytyy. :)

Olen tykännyt molemmista tuotteista, mun tukkaa kun ei meinaa mikään oikein sävyttää platinammaksi, ovat nämä toimineet oikein hyvin, vaikkakin vaativat mun tukalla 30-45 min vaikutusajan. Kannattaa tosin olla varovainen, oon lukenut monia tarinoita kuinka hopeashampoo tai tuo sävyte vetivät tukan liilaksi. :D

Eclipsen vaalennustökötit ostin Jumbon Hairstoren alennuksesta, kun aikaisempi väri kirveli senverran että pelkäsin jotain allergista reaktiota. Hapetteen pullon onnistuin kivasti sotkemaan viime vaalennuskerralla. Näillä ei päänahkaa kirvele aivan yhtä paljon, vaikkakin silti jonkinverran. Mun käsityksen mukaan tälläsissä vaalennusaineissa ei ole niitä allergisoivia aineta mitä kestoväreissä, korjatkaa jos olen väärässä. Ilmeisesti se päänahan kirvely on vaan kestettävä, onneksi juurikasvu vaalenee n. 15 minuutissa, ja muuta tukkaa voi vaalentaa pidempään kun ei hiero ainetta suoraan päänahkaan. Olen miettinyt johtuuko tollainen kirvely talvesta, kun iho menee muutenkin huonoon kuntoon? Aihanan mulla on värit jonkinverran kirvelleet/poltelleet, mutta viimeaikoina tämä on lisääntynyt huomattavasti.




Mä olen suuri salaattien ystävä, joten ajattelin jakaa teille mun lempisalaatin ohjeen! Alunperin tehtiin tätä joskus kaverilla, jonka jälkeen olen tätä kotonakin tehnyt useaan otteeseen, kaikki kunnia reseptistä siis hänelle.

Alkuun vierastin ituja koska ne näyttivät mun mielestä ihan madoilta. :D Kannattaa uskaltautua testaamaan, sillä noi sopii salaatteihin tosi hyvin!

Salaatin ainesosat ovat siis seuraavat:

- Jäävuorisalaatti
- Kirsikkatomaatti
- Kurkku
- Feta, tässä käytin Arla Feta Snack Aurinkokuivattu tomaatti -tuotetta, mutta hintansa takia käytän useimmiten lasipurkissa öljyssä olevia.
- Punasipuli
- Pavunidut suolaliemessä (löytyy kaupoista useimmiten samasta paikkaa kuin wokkiruokiin käytettävät säilykkeet)
- Ranskalainen salaatinkastike.

Keskiviikkona tosiaan täytin 18, käytiin frendini kanssa parilla Bar Bäkkärillä, jonne suuntaan taas huomenna viettämään kunnolla mun synttäreitä. :) Lupaan kertoa siitä sitten myöhemmin, nyt lopetan tämän postauksen pikaisesti jotta ehdin kaverini yllätysjuhliin!

~ Heidi

6 comments :

  1. Anonymous25/1/14 20:15

    Sulle käy aivan mielettömän hyvin tuo lyhyt tukka! Näyttää tosi freshiltä ja naiselliselta, tuli heti Madonnan True Blue-video mieleen :D Ja myöhäiset synttärionnittelut myös, kyllä Bäkkäri on yksi parhaista paikoista juhlia täysi-ikäistymistä ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos paljon! Joo tota Madonnaa oon kuullut. :D Ja kiitos vielä, Bäkkärilla tosiaan oli hauskaa eilen! :)

      Delete
  2. mulla on vähän tää blogien seuraaminen jäänyt, ja nyt vasta eksyin tänne sun uuteen blogiin. sun uus tukka on aivan ihana! :) sopii niin hyvin sulle.

    ReplyDelete
    Replies
    1. No mut parempi myöhään kun ei millonkaan :D Ja kiitos kvoasti! :)

      Delete
  3. nam, miten herkulliselta tuo salaatti kuulostaa! :) oon itsekin kasvissyöjä jo kuudetta vuotta, mutta en oo vieläkään testannut ituja.. :D pitäisi varmaan rohkaistua!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Toi salaatti on just paras! Varmaan mun lempiruoka! Haha idut on ihan sika hyviä, vaik näyttää tosi epäilyttäviltä. :D

      Delete

Mini Rage Face Vendetta Smiley