Tuesday, January 21, 2014

Ruokajuttuja & viimeistä päivää 17-vuotiaana.


Mä olen ihan toivoton sohvaperuna ja herkkujen ahmija. Silti mä aina yritän alkaa syömään terveellisesti vähän väliä, mutta aina se sit jää. Miksi mä tälläkään kertaa onnistuisin muuttamaan ruokailutottumuksiani parempaan suuntaan? Aina nimittäin unohdan jossain vaiheessa hedelmät ja raejuustot ja antaudun pahimman viholliseni, leivän valtaan.

Tällä kertaa mä kuitenkin päätin, etten ota tätä hommaa liian vakavasti. Usein asetan itelleni liian tiukat säännöt, jonka takia sorrun takaisin mun epäterveellisiin ruokatottumuksiin. Mulla olis motivaatiota myös alkaa käymään salilla, ois ihan jees saada edes vähän voimaa näihin mun ruipelokäsiin (vertailun vuoksi sanottakoon, että kymmenenvuotiaalla veljelläni paksumpi käsi kuin minulla). Pitäisi vaan saada kaveri mukaan jolle kävisi myös Helsingin kaupungin salit, koska hinta. Ei musta oo muutenkaan järkeä maksaa jotain kallista jäsenyyttä kun mä olen kuitenkin aloittelija, eikä tiedä jaksanko tätä edes pitkään jatkaa.


Mä olen ihan innostunut meidän sähköisestä mehupuristimesta (vai mikä onkaan nimeltään). En ollut aiemmin ajatellut, miten paljon paremmalta itsetehty appelsiinimehu voisikaan maistua verrattuna kaupan valmiiseen. Vielä kun sekaan jättää hedelmälihaa, tulee mehusta paljon täyttävämpi.

Toinen mun hedelmäinnostusta lisännyt laite on joululahjana meille ilmestynyt omenankuorintalaite. Syön yleensä omenat ja porkkanat kuorineen koska olen vain tosi laiska kuorimaan niitä. Tämän laitteen myötä mä olen innostunut omenista, koska sellaisen saa syöntivalmiiksi nii nopeasti! Pakko laittaa tästäkin kuva, kun tiesin Googlen tekevän tästä automaattisesti gifin varmuuskopioidessaan kuvia mun puhelimesta Picasa-albumeihini. :D





Mä muistan miten uhosin joskus, että heti kun täytän 18, muutan pois kotoa. Kyseinen päivä koittaa huomenna, eikä mulla ole mikään hinku lähteä vielä pois. Kotona on kuitenkin niin luksusta, vaikka (koulu)matkaa onkin 40km Helsinkiin ja yhteydet iltaisin ja sunnuntaisin tosi huonoja, lähes olemattomia. Tykkään kovasti myös mun perheestä, viikonloppunakin hakkasin paljon Minecraftia pikkuveljeni kanssa, kun se oli kyseisen pelin vähän aikaa sitten ostanut.





Vaikka usein monet sanovatkin, ettei 18 vuoden täyttäminen niin ihmeellistä ollut, tulee sillä olemaan kuitenkin mun elämään aika paljon vaikutusta. Mulle kun tärkeää on aina ollut tietynlainen vapaus ja se, että saan päättää omista asioistani. Mun ei huomisesta lähtien tarvitse kokea ulkopuolisuuden tunnetta, kun en pääse kavereiden mukaan. Mun ei tarvitse potea vitutusta kun saan kutsun FB:ssä keikalle, jolle mulla ei ole ikää. Mun ei tarvitse allekirjoituttaa lappuja vanhemmilla, tai pyytää niitä kuittaamaan mun poissaoloja. Mä olen itse vastuussa itsestäni ja vapaa tietyissä määrin tekemään mitä haluan. Ja se jos mikä on ihana tunne.

~ Viimeistä päivää alaikäinen Heidi

6 comments :

  1. Näppärä tuo omenankuorintalaite! Ja paljon onnea täysi-ikäisyydestä. Muistan kyllä, kuinka hieno tunne se oli kun pääsi ihan laillisesti K-18 paikkoihin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Se on! Ja kiitos, sitä oon eniten odottanutkin että pääsen kaikille k-18 keikoille, monia pikkubändejä kun ei enää ikärajattomilla keikoilla ole.

      Delete
  2. Paljon onnea Heidi!! :)

    ReplyDelete
  3. Hieno tuo omenankuorintalaite, itsekin kaipaisin tuollaista. :D Olet tosi nätti!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Se on kyllä oikeesti tosi kätevä! Ja kiitos. :)

      Delete

Mini Rage Face Vendetta Smiley