Friday, April 18, 2014

Let it go, let it go, I am one with the wind and sky


"Miksen voinut syntyy jokski jänikseks, ku me ihmiset ollaa nii vitun perseestä"

Tossa just pari päivää sitten pohdin miksi ihmeessä me ihmiset ollaan niin tyhmiä. Me vaan soditaan ja tuhotaan maapalloa, me tehdään toisillemme ja eläimille pahaa. Joo okei, ekaksi mainitut voi tuntua vähän kaukaisilta, mut ihan sellanen kun toisten ihmisten kohtelu koskettaa varmasti jokaista. Ei sillä että mulla ois joku sädekehä pään päällä, ei tosiaan. Mut miettikää jokainen edes vähän miten voisitte toimia jossain asiassa paremmin. Se tekisi mut ja varmasti muutkin iloiseksi.

Mä en tahdo olla stereotyyppinen ärsyttävä kasvissyöjä, ja yritän etten olisikaan. Mä en onneksi ole vielä törmännyt näihin fanaattisiin "lihaa joka ruualla!!!" -tyyppeihin, mikä on oikeasti yllättänyt mut positiivisesti. En mäkään tahdo fanaattisesti tuputtaa mun kantaa toisille, muut saa tehdä mitä haluaa, vaikka tottakai mä toivon että jokainen kelais vähän edes mistä se lautasella oleva liha on peräisin. Ei siitä lihasta ole pakko luopua kokonaan, stereotyyppinen suomalainen itseasiassa syö lihaa aika reippaasti yli tarpeen.



Mainitsin tossa haastepostauksessa kuinka haluan nähdä Factory Girlin, tein sitten jonkun seutuvarauksen kirjastoon ja maksoin kaksi euroa jotta sain kyseisen elokuvan käsiini. Mut niin. Edie Sedgwick oli ainakin ton perusteella aika mielenkiintoinen, oletan että elokuvassa on kuvattu henkilöt semi realistisesti, vaikka jotain tapahtumia olisikin väritetty. Jossain arvostelussa sanottiin kuinka Edien tarina jäi jotenkin etäiseksi, mutta mä olen eri mieltä. En mä tiedä, ehkä mun oli vaan helppo samaistua, koska mulle tuli oikeasti tosi surullinen fiilis siinä kun asiat vähän kusi. Oli muuten hieman pyllystä katsoa kun Hayden Christensenin hahmo Billy Quinn (jonka on tarkoitus kuvastaa Bob Dylania, mutta koska kyseinen herra uhkasi haastaa elokuvan tekijät oikeuteen, on nimi muutettu) oli hirveä kusipää, hyihyi. Toisaalta on joku Anakin Skywalkerkin aika idiootti. :D

Vaikken minä nyt mitenkään hirveästi ole Andy Warholiin perehtynyt, ois mulla silti kiinnostusta nähdä se näyttely Tampereella. Mutku joku Tampere. En viittis pelkästään ton takia lähteä koska juna maksaa ja en haluis lähteä yksin.

Btw kyrsi aivan sietämättömästi kun Factory Girlin lopussa luki kuinka Edie Sedgwick olisi kuollut _huumeiden_ yliannostukseen, vaikka hän kylläkin käytti jo nykyään kiellettyjä barbituraatteja, joiden vaikuttavan ja tappavan annoksen raja on hyvin pieni.




Olin eilen kaverillani Mikolla. Mulla oli pankista täysi-ikäisyyden kunniaksi saatu leffalahjakortti Filmtowniin, mut koska mulla ei tässä lähellä sellasta ole, niin käytettiin se eilen. Vuokrattiin Frozen, joka oli oikeasti aika kiva piirretyksi. Leffa lähti meillä suomeksi, eikä jaksettu vaihtaa kieltä, niin odotettiin ihan jännittyneinä miten Let It Go olisi käännetty. :Ddd

Mä lähdin tosiaan yksin pyöräilemään vuokraamoon ja matkalla joku ehkä hieman yli keski-ikäinen idiootti käveli keskellä pyöräilijöiden kaistaa. Lähdin ohittamaan sitä autotien puolelta, kunnes se yhtäkkiä otti pari askelta suoraan mun eteen ja pyörän tanko osui aika vauhdilla sen käteen. Hups. Siinä vauhdissa ei paljoa anteeksi ehtinyt pyydellä, ja varmasti olisin pahoitellut sattunutta vaikkei se mun vika kyllä ollutkaan. Mutta.

Kun kurvasin leffavuokraamon pihaan niin tämä kyseinen ukkeli alkoi jotain tosi rumasti valittamaan. Sanoin sille suorat sanat että omaa tyhmyyttään käveli pyöräilijöiden kaistalla. Se jatkoi vittuilua, mut minähän vittuilin sille samalla mitalla takaisin. Lopulta se tajusi kuinka tämä olisi väittely jonka hän tulisi häviämään ja lähti sit tosi kyrpiintyneenä kävelemään pois. Mä olin kuitenkin ihan ovien edessä, et jos se olisi lähestynyt uhkaavasti, olisin päässyt pakoon. :D

Mä olen muuten mukava tyyppi, mut mä en kestä epäoikeudenmukaisuutta, eli jos mulle on ilkeä niin takaisin tulee. Eli toisinsanoen pidän kyllä puoleni.


Mikko on ihan mahti frendi. Se on kiva miten se sanoo asiat suoraan, jos valitan kuinka mun takapuoli näyttää jossain kuvassa isolta, se totetaa et no niin näyttääkin, mikäli niin oikeasti on. Se sanoo suoraan et mun feikkirusketus on kamala, ja jos mulla on joku järkyttävä vaate. Just pari päivää sitten sattu näin ja lopulta nauroin itekkin kuinka järkyttävä tämä vaate x oli ja melkein itkin kun tajusin että mun oli pakko pukea se päälle. Kuulostaa ehkä tosi ilkeältä, mut ei se ole. Kunnon kavereille voi sanoa asioita suoraan, ja sit lopulta kuten tossa vaatejutussakin se meni nauruks lopulta. :D En mä tietenkään kaikkea tee miten Mikko tai kukaan muukaan mun frendi sanelee, kuten kuvista näkyy pidän yllä tuota rusketusta vaikka kuka sanois ja mitä.

Mut hyvät tissieläimet, opetelkaa tekin sanomaan asioita suoraan. Menee välillä hermo naissukupuoleen kun kaikki pitää sanoa niin vitun kaunistellusti, eikä esimerkiksi jonkun huonosta käytöksestäkään voi huomauttaa ja asiaa selvittää. Anteeksi yleistys, mut vituttaa. :D Kaisla olet myös mahti ystävä koska sua voi haukkua saatanan kiveksennuolijaksi tai seksineekeriksi mut silti olet mun kaveri ♥

Tulipa paljon asiaa, noh sen siitä saa kun ei postaa viikkoon.

P.S. Olkaa ylpeitä. Käytin täysin vapaaehtoisesti pyöräilykypärää sitten ala-asteen.
P.S. 2. Huomenna Lahti hoods kutsuu.
P.S. 3. Siivosin mun huoneen oikee kunnolla = saatte huonepostauksen.
P.S. 4. Saatte jossain vaiheessa myös eBay-postauksen, kunhan posti toimittaa tavaroita vähän lisää.


4 comments :

  1. Anonymous18/4/14 21:42

    AAA toi mustavalkone mekko on ihana!! :3 -Liina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos! :3 Eikä ollut edes kallis koska ebay :D

      Delete
  2. Ihana mekko *_* Ja jee, huonepostaus!

    ReplyDelete

Mini Rage Face Vendetta Smiley