Wednesday, April 23, 2014

Pupu

Saanen esitellä teille uuden kämppikseni, Viuhti-nimisen tyttöpupun. Viuhti on tosin asustellut meillä jo noin nelisen vuotta ja ikää neidillä onkin 7-vuotta. Viuhti on kuitenkin hyvin virkeä ikäisekseen eikä osoita juuri mitään vanhenemisen merkkejä. Aiemmin hän on asunut eristetyssä ja lämmitetyssä leikkimökissä, mutta tänään hän muutti asumaan huoneeseeni.

Viuhti muistuttaa värityksensä ja pystykorviensa takia hieman chinchillaa, vaikka loppujenlopuksi hyvin erinäköisiä ovatkin.




Huoneestani olen suojannut kaikki johdot Ikean muovisilla johtoputkilla, mulla kului putkea yli 10 metriä koska mulla on tosi paljon kaikkia laitteita ja johtoja. Tavarat olen asetellut hyllyissä myös niin, ettei Viuhti pääse niitä syömään. Olisin hyvin vihainen tuolle söpölle karvapallolle, jos mun vinyyleiden pahvikotelot olisivat järsittyjä. :D

Öisin ja mun poissaollessa Viuhti on suljettuna häkkiin, mutta muuten kotona ollessani neiti saa kulkea halutessaa vapaana huoneessa tai oleilla häkissä. Häkin pohjalla ei ole purua muuta kuin "kakka-astiassa", tarkoitus on tässä mahdollisimman pian laittaa pohjalle matto tmv pehmusteeksi. Viuhti saa pian myös oman kopin häkkiin.





Viuhtin nimi tulee yllätys yllätys, Muumeista. Ei, meillä ei ole sille Tiuhtia kaverina, mitä ihmiset yleensä kysyy. Nimi oli neidille annettu jo edellisten omistajien toimesta, enkä kokenut tarpeelliseksi keksiä hänelle uutta. Meillä on myös toinen kani, ruskea Rauha-täti, jota kuitenkin kutsumme pelkästään Rauhaksi. Joskus kaneja kutsuttiin nimilla Viuhtis ja Rauhis, mutta ne ovat sittemmin jääneet. Meillä oli myös joskus pieni albiinohermeliinityttö Mini, joka kuitenkin menehtyi tuntemattomasta syystä pari vuotta sitten.

Viuhti on virallisesti mun kani, Rauha taas toisen pikkuveljeni. Viuhti ei ole mikään rotukani, eikä mulla ole mitään tietoa sen taustoista. Viuhti ei myöskään osaa hypätä esteitä tai tehdä mitään muitakaan hienoja temppuja. Se ei kuitenkaan haittaa, oikein ihana pupu se on silti. ♥ Synttärit saatiin tietää edelliseltä omistajalta, tämä pupuneiti täyttää vuosia aina maaliskuun 21. päivä.

Viuhti löytyy myös Intagramista nimellä Viuhtis, huomasin kuinka monella muullakin on lemmikille oma käyttäjä, joten ajattelin että miksi ei. :D


4 comments :

Mini Rage Face Vendetta Smiley