Thursday, May 8, 2014

Ei oo kivaa kun laihoja saa haukkua.

Jee. Mulla on hyvä fiilis. Näin toissapäivänä kavereita, ensin Liinaa ja sitten Mikkoa. Hassua miten Helsingin sisälläkin tulee helposti matkustettua ajallisesti lähes tunti, vaikkei kilometrejä olisikaan paljoa.

Eilen menin suoraan Kaislalle. Mulla oli ihan jäätävä nälkä koska kello oli jo yli yksi mutten ollut syönyt aamupalaa. Käskin Kaislaa tekemään minulle voileivän Instagramin kautta. Perillä mua odotti oikein kuninkaallinen tarjoilu lukuisine vaihtoehtoineen. Kaisla oot ihana ♥.


"Vain koirat juoksevat luiden perässä, oikeat miehet pitävät kurveista", "Hui kun sulla on kapea vyötärö, kai sä syöt tarpeeksi?", "Menikö laihdutus jo liian pitkälle [julkkiksen nimi]", "Tämä ja tämä julkkis on liian laiha", plaa plaa plaa.

Koska äskettäin oli oli "älä laihduta" -päivä, tulin taas miettineeksi kaikenlaista. Ei nyt suoraan laihduttamiseen liittyvästä aiheesta, mut kuitenkin. Liina kirjoitti vähän aikaa sitten vastaavia ajatuksia, mutta halusian tuoda esille mun omat kokemukset.

Miksi ihmeessä laihoja saa haukkua ja arvostella? Miksi on okei että ihmiset kommentoi laihan ihmisen ulkonäköä kauhistellen kuin oisit joku anorektikko, vaikka oikeasti syöt ihan normaalisti? Miksi on okei sanoa "hui kamala kun oot laiha", muttei "hui kamala kun oot lihava"?


Joku kysyi Askissa vähän aikaa sitten mun pituttta. 177 cm. Sitten joku kysyi mun painoa. En käsitä miksi paino on kuin joku maaginen salaisuus, kyllähän sitä näkee minkä kokoinen ihminen on, ei sillä painolla oo sit enää väliä. 52 kg, painoindeksi 16,6 - merkittävä alipaino. Mut se on ollut tota luokkaa jo vuosia. Ei mulle oikeestaan melkeen ikinä ole terkkarit tai lääkärit mitään painosta sanoneet, koska ne näkee mun kasvukäyrät ja huomaa että oon aina ollut tällänen. Niin on mun vanhemmatkin olleet mun ikäisinä.

Ihmiset ehkä tarkoittaa hyvää ja ajattelee ajavansa alas laihuuden ihannointia jakamalla niitä "when did this become hotter than this" -kuvia, mutta eivät ehkä tajua että ne oikeasti loukkaavat ihmisiä. Se ei oikeasti ole kivaa kun media toitottaa kuinka joku julkkis on liian laiha, kun itse olet vielä laihempi. Se ei ole kivaa ku nihmiset jakaa "oikeilla naisilla kuuluu olla kurveja" -juttuja. Se ei ole kivaa kun kaverin mummo kommentoi vyörätöäsi, vaikka oma lapsenlapsensa on hieman pulska. Tollaset jutut syö itsetuntoa aika kovasti ja syyllistää että kannustanko mä jo pelkällä olemuksellani ihmisiä laihduttamaan ja olemaan yhtä alipainoinen.


Mä olen vihdoin alkanut oikeasti hyväksymään itseni tälläisenä kuin olen ja olemaan välittämättä yllä mainistuista jutuista. Mä olen just hyvä tälläisenä kuin olen. Mä olen ihan yhtä oikea nainen kuin kaikki muutkin. Mä saan olla tälläinen jos mä haluan. Niinkuin jokainen muukin. Jokainen saa olla just sen kokoinen ja mallinen kuin on. Tottakai terveellisyyden rajoissa. Oppikaa tekin hyväksymään itsenne. Tuutte kuitenkin viettämään loppuelämänne siinä kehossa, miksi siis vihata sitä? Tottakai jokainen saa myös tavoitella unelmakroppaansa. Mut älkää viekö sitä yli ja pitäkää tavoitteet realistisina. Ja vaikka mä avoimesti kerronkin mun painon, älkää ikinä ikinä ottako musta mallia, ei ole terveellistä laihduttaa tämän kokoiseksi. Kerron noi faktat vaan teille siksi, että jotkut ihmiset on oikeasti tosi alipainosia ihan luonnostaan.

Tottakai lihavia ihmisiä arvostellaan enemmän, mutta laihojen arvostelu on jotenkin hyväksyttävämpää. Ei ketään saa arvostella ja haukkua, olit sitten minkä kokoinen ja näköinen tahansa. Halusin tuoda esille miltä laihasta ihmisestä tuntuu tuollainen haukkuminen, koska moni ei välttämättä sitä ajattele. Se oikeasti loukkaa ja ajaa alas itsetuntoa. Se ei ole kivaa.

Haluan myös sanoa että olette kaikki ihania just tollasina. ♥  Mainittakoon vielä että mulle kavereiden ulkonäkö kiinnostaa kuin kilo paskaa, on ihan se ja sama miltä näytät, tärkeintä on se mitä on sisällä. Näytit sitten perunalta tai huippumallilta, ei se kiinnosta mua. Jos oot hyvä tyyppi niin hyvä juttu. Loppuun vielä kuva joka tiivistää hyvin mun pointin.


62 comments :

  1. Anonymous8/5/14 14:16

    Niin, on se rankkaa kun ei tarvi taistella painonsa eteen. Enemmän niitä lihavia vähätellään ja haukutaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Tottakai lihavia ihmisiä arvostellaan enemmän, mutta laihojen arvostelu on jotenkin hyväksyttävämpää."

      Mitä kohtaa et ymmärtänyt?

      Delete
    2. Anonymous8/5/14 14:36

      no tietenkin sitä pidetään hyväksyttävämpänä koska melkein kaikki haluaisivat olla laihempia ja haukkuminen voi olla esim. kateutta

      Delete
    3. No niin mutta ei se ole silti oikein haukkua toisia! Koska vaikka ihmiset ois vaan kateellisia, niin kyllä mulla on monesti ollut paha mieli tollasten juttujen takia.

      Delete
    4. Anonymous8/5/14 16:25

      totta :)

      Delete
  2. Anonymous8/5/14 14:29

    Moi Heidi!
    Mun on pitänyt myös pistää jokin puumerkkini käynnistä. Nyt sen teen, kun aihekin liippaa läheltä. Muistan tuon niin hyvin omasta nuoruudesta, että ikäviä kommentteja omasta hoikkuudesta sai kuulla valitettavan paljon. Meillä olisi niin paljon suvaitsevaisuudessa parantamisen varaa..! Heti jos mistään kohdasta ollaan vähänkin erilaisia, niin siitä pitää sitten kuittailla:( Tuota samaa olen usein pohtinut, että miksi laihuus on niin paljon sallitumpi loukkaavien kommenttien kohde kuin lihavuus.. Kaipa se vain sitä on, että hoikkuus on se yleisesti tavoiteltu ominaisuus, joten laihuudesta piikittelyn ei sitten ymmärretä niin olevan samalla tavoin loukkaavaa. Tsemppiä sulle ja muista, että sä oot upea juuri sellaisena kuin olet! :) T. kummitäti Hämeestä

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei! Toi on niin totta - aina kun poikkeaa jollain tapaa "normaalista" niin ihmiset tarttuu siihen. Samaa mäkin olen miettinyt, mutta on se kyllä tosi väärin. Ei ole oikein nostaa omaa itsetuntoaan haukkumalla muita. Mut kiitos vielä ihanasta kommentista! :)

      Delete
  3. Miula vähän sama..kaikki huomauttelee siitä miten laiha oon. Kun sille ei oikein voi mitään jos on :D jokanen on hyvä sellasena ku on ja miusta sie oot tosi kaunis ! Tykkään siu tyylistä.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannattaa yrittää olla välittämättä tai laukoa takaisin samalla mitalla, et ihmiset tajuaa miten loukkaavaa se on. :D Mut kiitos kovasti. :)

      Delete
  4. Kuule sun blogi vaikuttaa niin niin hyvältä! Pakko liittyä lukijaksi ja rakastuin sun tyyliin! <3 Ja hei, myös sun hiukset on kuule ihan mahtavat! Omia en uskaltaisi leikata lyhyeksi, mutta ihailen aina salaa just tuollaisia :3 Ja vielä jos ne on pörrössä... <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi kiitos! ♥ Hihii sunkin blogi on oikein kiva, mut hei kantsii joskus kyl kokeilla lyhyttäkin jos haluaa! Aina voi kasvattaa pitkät takaisin. :)

      Delete
  5. Anonymous8/5/14 14:49

    Puhut haukkumisesta ja arvostelemisesta. Ootko ajatellut asiaa niin, että joku voi oikeesti olla vaan ihan puhtaasti huolissaan? Ei kaikki tarkoita sitä pahalla. Koska alipaino harvoin on normaalipaino, niin ihmiset saattaa luulla, että olet aliravittu syystä tai toisesta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vaikka joku olisi huolissaan, ei ole oikein päivitellä sitä kovaan ääneen. Etenkään puolituttujen. On myös törkeää vihjata toisen sairastavan syömishäiriötä, joka on ennenkaikkea psyykkinen sairaus.Ymmärrän jos joku kysyy oikeasti huolissaan, mutta mun kohtaamat kommentit ei ole sitä olleet.

      Delete
  6. Anonymous8/5/14 14:52

    mua taas haukutaan tai katsotaan todella tyhmästi (esimerkiksi kun ollaan koulun kanssa uimassa).. ja olen myös luokamme lihavin. olen siis niin lihava muiden mielestä, että niiden on pakko haukkua(ja myös itseni mielestä olen todella lihava) siis olen 63kg ja olen 155cm pitkä...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Voi ei :( Ketään ei saisi haukkua. Ei ketään. Ensi kerran kun joku haukkuu sua lihavaksi, totea niille: "Entäs sitten?". Mua on kiusattu ja haukuttu tosi paljon aikanaan millon mistäkin syystä, ja oon todennut että toi on kaikista toimivin servaus ja vetää haukkujan ihan hiljaseks. Tee niille selväksi että oot ite tyytyväinen ittees ja et välitä vaikka ne haukkuis sua lihavaksi. Se on vaikeeta, mut jos siihen pystyt niin niillä ei ole enää mitään syytä haukkua sua. Muista että oot hyvä just tollasena. :)

      Delete
  7. Anonymous8/5/14 14:59

    Ensimmäinen ano sanoi, että "Niin, on se rankkaa kun ei tarvi taistella painonsa eteen". Mutta ite ainakin oon taistellu sen eteen, että saisin nostettua painoa vaikka ei sitä kauheesti ollu, mutta unelmakroppa oli enemmän kiloja ja kurveja omaava. On siis täysin väärin väittää, että meidän "laihojen ei tarvi taistella kilojen kanssa". Osa varmasti joutuu yrittää nostaa painoaan ihan terveydellisistäkin syistä, eikä vain sen takia, että ei pidä omasta laihuudestaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Niin on! Ei kenenkään painoa tulisi just ton takia arvostella mitenkään, ei voi ikinä tietää jos vaikka joku laiha on just saanut nostettua vähän painoa ja sit joku tulee kysymään et syötkö tarpeeksi. Mä olen ollut niin pitkään tällänen etten koe tarpeelliseksi nostaa painoa, pitäis vaan totutella uuteen kroppaan ja uusia koko vaatekaappi. :D Saisin varmaa kans syödä meijän perheen vararikkoon. :D

      Delete
  8. vitsi oon aina kun oon kattonu sun kuvia niin ollu sillee "oisinpa mäkin noin lyhyt", mut näköjään kuvat hämää. :D ootkin mua pitempi. hah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha. :D Oon kelannu kans et salee mun kuvat hämää ku oon pienikokonen muuten. :D

      Delete
  9. Anonymous8/5/14 15:05

    Mulla sama, kaikki aina päivittelee että "voi kuinka olet pieni, laiha ja hento", vaikka olen ollut aina tämmöinen. Kun automaattisesti ihmiset aattelee että sulla on joku syömishäiriö tai päässä vikaa kun on laiha, ja sitten ne luulee että valehtelee jos sanoo että olen aina ollut tämmöinen ym :D että on se kiva kun heti kaikki aattelee että on joku ongelma kun on laiha :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oon kelannu et jos joku vähän isompi ihminen päivittelee tolleen, sanon sille samalla lailla takasin. :D En ilkeyttäni vaan että tajuais miltä musta tuntuu. Sitku ei kukaa ikiin kelaa et lihavalla on ongelmaa, taisiis mitään sairautta tai tollasta. Muutenkin koska anoreksia on psyykkinen sairaus niin musta se on tosi loukkaavaa epäillä et ois päässä vikaa. :D

      Delete
  10. Anonymous8/5/14 15:12

    Tosi hyvä postaus ja ymmärrän sun pointin, mutta joskus törmää myös sellaisiin alipainoisiin, jotka ensin toitottavat alipainoisuuttaan suureen ääneen (ja esittelevät sitä minishortseissa tms.), mutta valittavat sitten kun kaikki haukkuvat :/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos! Mut voi ei. :( Kyllä mäkin tykkään shortseista ja silleen mut en mä nyt sitä toitota. :D Mut tottakai kaikenlaisia ihmisiä aina löytyy, en mäkään väitä et kaikki lihavat haukkuis laihoja.

      Delete
  11. Anonymous8/5/14 15:14

    Ja sitten sekin, kun usein ajatellaan että laihuus on vaan kivaa ja kuinka on helppoo olla laiha ku ei tarvi laihduttaa laihuuden eteen. "Laihoja vaan kadehditaan". Mutta jos on laiha, niin on vaikeeta omata samaan aikaan hyvä takamus ja muhkeet tissit mitä joskus vaaditaan naisilta liikaaki. Sitten laihoille saatetaan naureskella juuri "kurvittomuuden" takia, jonka aiheuttaa laihuus, jota taas sitten kadehditaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Toi on niin totta ja ristiriitasta! Harvan kurvikkuuden puolesta liputtava nainen kuitenkaan tajuaa, et kaikki ei sellasta hyvännäköstä kurvikasta kroppaa saa ilman esimerkiksi vatsamakkaroita. Mut ei miehilläkään oo kaikilla samanlainen maku, toiset tykkää hoikista ja toiset isommista, toiset pienistä ja toiset isoista tisseistä. Onneksi maailmassa on kuitenkin niin paljon miehiä et varmasti löytyy joku joka tykkää. :D

      Delete
  12. Tää oli totta tää postaus, ja koska olen hieman pyöreämpi (aina ollut) en ole koskaan edes ajatellut sen kummemmin, että joku loukkaantuisi laihuus-kommenteista. Ehkä siksi, koska en ole koskaan ollut laiha ja laihuutta olen aina tavoitellut. Hyvin kirjoitit, nyt sitä itsekin ymmärtää hieman paremmin :) Useimmiten laihuus-kommentit ovat luultavasti silkkaa kateutta. En tiedä, menikö kommenttini ihan ohi, mutta haluan vain kiittää, että tartuit tähän aiheeseen ja kirjoitit rehellisesti :) Olet kaunis!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ei se mua haittaa jos joku kehuu mun ulkomuotoa, mut kaikki muut kommentit loukkaa. Ja hei kiva kuulla, sen takia mä tän kirjotinkin että ihmiset kans tajuais ettei laihuudesta kommentointi oo välttämättä siitä laihasta ihmisestä kivaa. :) Ja kiitos!

      Delete
  13. Ymmärrän, että tolla "koska laihoista on tullu nätimpiä ku kurvikkaista?"-vedolla koitetaan puhua kauneusihanteiden ja syömishäiriöisten mallien sairaudesta, mut musta siinä mennään aika lailla metsään. Pointti on ihan hyvä, se siis, ettei ihmisen kuulu näännyttää itseään luurangoksi ollakseen kaunis - mut siinä unohtuu se, että toiset on luonnostaan ruumiinrakenteeltaan sellasia ku on. Olis paljon kauniimpaa korostaa sitä, että kaikenlaiset vartalot on yhtä nättejä ja hyväksyttäviä.

    Samaa mieltä sun kanssas siinä, että lihaviin toki kohdistuu enemmän arvostelua, mut menee siitä osa laihojenkin kauhisteluun. Nimimerkillä yläasteella miljoonassa painonsyynäyskeskustelussa mukana ollut, luonnostaan hoikemman puoleinen muija, jolla ei oo ikinä ollu syömisen kanssa yhtään mitään ongelmaa... Tykkäsin tosta, miten totesit, ettei ajatuksena oo se, ketä arvostellaan enemmän vaan se, että arvostelu ja ennakkoluuloshaiba ylipäätään on väärin.

    PS. hämmensi ihan kamalasti se, että oot noin pitkä :'D ei kuvista jotenkin osaa ajatella.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tosta oon ihan samaa mieltä, pointti on hyvä mutta ei vaan toimi. Ja niin munkin mielestä pitäis korostaa että kaikki vartalot on ok, ois kans kivaa jos malleina käytettäis eri mallisia ihmisiä niin ei tarvis kohdistaa kaikkea "vihaa" laihoihin.

      Kaikki tollanen arvostelu on niin väärin, mut jotenki se vaan on hyväksytympää laihoja kohtaan. :(

      Haha joo ei kuvista ikinä saa kunnon käsitystä. :D

      Delete
  14. tosi hieno postaus! oon ihan samaa mieltä tuosta, että on typerää kun laihuutta saa ihmetellä kovaan ääneen ja lihavuutta ei. luulen, ettei ihmiset vaan tajua että laihuuden ihmettely voi satuttaa yhtä paljon kun lihavuuden ihmettely.

    ihana asu muuten :3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos! Aivan, siksi mä halusin tästä myös puhua että ihmiset tajuis että laihuuden ihmetteleminen ei ole kivaa.

      Mut kiitos :3

      Delete
  15. Hyvä teksti! :) Millä ohjelmalla muokkaat kuvas ja millä teet ''peilikuvat''?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos! Muokkaan kaiken Pixlr Expressillä! Sillä teen kans noi peilikuvat. :)

      Delete
  16. Wau, tosi hyvä teksti ja mielenkiintonen blogi! Ite harrastan aktiivisesti juoksemista ja ihailen lihaksikasta kroppaa. Mua kuitenkin haukutaan "liian laihaksi" ja "Syöksä ikinä mitään" ynnä muuta tollasta. Ei tosiaan oo kivaa kun tekee kaikkensa näyttääkseen lihaksikkaalta ja hyväkuntoselta, ja toiset tulee haukkumaan alipainoseks. Oon täysin samaa mieltä sun kanssa! :)
    www.veeramaarian.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos paljon! Voi ei, varmasti ikävää! Se on niin harmi miten ihmiset ei tajua ettei laihaks haukkuminen ole okei, ikinä kun ei voi tietää mitä on taustalla. :(

      Delete
  17. Anonymous8/5/14 17:43

    kiitti thisposta <3 oot ihanan laiha ja nyt tiiän mihin painoon pyrin <3

    ReplyDelete
  18. True story. En ymmärrä, minkä takia toisten paino on muille ihmisille ongelma, miks pitää ylipäätänsäkään kenellekään kommentoida tämän painosta yhtään mitään. Kaikilla olis paljon parempi mieli jos pidettäis vaan huolta siitä omasta painosta. Koska just niinkun sanoit, ei sillä ole yhtään mitään väliä, miltä se kaveri näyttää!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Niin! Oon samaa mieltä, tottakai jos läheisen ihmisen paino menee liian vaaralliseksi niin sit on okei puuttua, mut muuten ei. Ja ei niin, ei kavereissa oo mitään väliä miltä ne näyttä! :)

      Delete
  19. Anonymous8/5/14 18:54

    Oon taistellut painoni kanssa koko ikäni eikä asiaa auta eräs läheiseni joka muistuttaa viikoittain useita kertaa viikossa painostani mikä latistaa itsetuntoani. Kirjoittaisin nimellä, mutta en halua että kukaan tunnistaa minua tästä. Mua on kiusattu pienestä iästä asti erilaisilla syrjinnöillä ja haukkumisilla. Minut jätettiin aivan yksin ja minulla oli silloin vain 2 ystävää. Halusin vain jakaa tämän, helpotti kummasti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Voi ei :( Tosi surullista. Oot varmaan jo yrittänyt puhua tämän huomauttelijan kanssa, harmi jos hän ei ymmärrä lopettaa. Mua kiusattiin kanssa etenkin ala-asteella ja jätettiin just ulkopuolelle. Olin jossain vaiheessa kanssa ihan yksin. Mä ymmärrän ettet halua että kukaan tunnistaa sua, mut jos joskus koet tarpeelliseksi jutella niin ota vaan yhteyttä. :)

      Delete
  20. hieno postaus! oon sun kaa ihan samaa mieltä :) oon itekki laiha ja saan kuulla melkein joka päivä et "luuviulu" tai "lauta"...tai sitten "koita syyä enemmän"..vaikka mä syön ihan normaalisti,mun keho sattuu nyt vaa olemaan tällänen! ja kaikki vois vaa keskittyy siihen omaan painoon ja omaan elämään :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos! Joo toi on tosi ikävää, ois kyl niin ihana kun kaikki keskittyis vaan omaan painoon. :D

      Delete
  21. Hemmetti miten hyvä postaus! Itse oon kans hoikka tyttö ja ärsyttää todella paljon, kun ihmiset tulee kysymään "miksi et syö" "laihutatko muka tai jotain", vaikka kaikki tutut tietää, ettei asia niin ole ja syönkin paljon enemmän, kuin moni kaverini(jotka siis painavempia). Tottakai, onhan se tavallaan siistiä, että voi syödä, eikä turpoa kuin pullataikina, mutta ei minua haittaisi, jos muutaman kilon lihoisin. Hyvä postaus, ajatuksia herättävä! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos! Onhan se joo tavallaan kivaa kun voi syödä mitä haluaa, mutta toisaalta tekis mullekkin hyvää saada pari kiloa lisää. :D

      Delete
  22. Anonymous8/5/14 20:43

    Aina kun edes mainitsen mun kaverille että se on laiha, siis en silleen että "voi kun oot laiha", vaan jos puhutaan meidän vartaloista tai jostain ja sanon "sul on ihanan littee vatsa" lähtee kunnon rage "tajuuksä kuinka paljon toi loukkaa mua, ei toisii saa haukkuu laihoiks" mutta mua, ehheh, 20kg ylipainosta saa sanoo vapaasti pulleeks, lihavaks, läskiks tai pullaks enkä saa suuttua siitä, ymmärrän kyllä että ketä tahansa loukkaa haukkuminen, mutta siitä ei pidä suuttua jos joku sanoo sulle "sun vatsa on kiva". :) t.ymmärän, mutten silti ymmärrä

    ReplyDelete
    Replies
    1. No mut meitä ihmisiä on erilaisia, tää on vaan karkea yleistys. :) Hassua miten kaverisi ottaa ihan vaan tollasesta kehusta noin nokkiinsa, en mä loukkaannu jos joku kehuu mua. :D Kai se sit vaan on sille jostain syystä iso juttu, ootko ikinä koittanut kysyä? Mut hei ei sun tarvi kestää tollasia kommentteja jos et halua. :D

      Delete
  23. Ei ole oikein haukkua laihaa taikka lihavaa. Haukkuminen jättää aina syvät arvet jälkeensä. Itselläni erittäin hoikka kaveri en päivittelehänen hoikkuutaan ääneen enkä hauku, koska ei ole varaa olla sanomassa mitään. Väärin haukkua oli ihminen laiha lihava taikka kehitysvammanen...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samaa mieltä! Haukkuminen on aina väärin, hienoa ettet huomauttele kaverillesikaan mitään. :)

      Delete
  24. Todella hyvää tekstiä! :). Itsekkin olen ollut aina todella laiha johtuen geeneistäni eniten siinä ahdistaa kun omat ystävät sanovat kuinka haluisivat olla yhtä laihoja kuin minä. Omasta mielestäni tässä ei ole mitään hienoa kun luut tuntuu ja näkyy liian selkeästi pikemminkin se on ahdistavaa. Olen kertonut myös tämän kavereilleni joten ovat ymmärtäneet ettei tässä ole mitään hauskaa. Itse olen myös oppinut jo hyväksymään itseni tälläisenä koska en voi muuttaa sitä.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos! :) Joo ymmärrän, muakin ahdistaa ja aina sanon frendeille ettei ole terveellistä tavoitella tälläistä painoa. Parilla frendillä on ollut jotain syömishäiriöjuttuja ja mua aina pelottaa että enkai ole vaan omalla olemuksellani innoittanut heitä. Ja hienoa että oot oppinut hyväksymään itsesi sellaisena kuin olet. :)

      Delete
  25. Samaistun etenkin tähän kurvijuttuun. Itse olen oikeasti todella lauta, joka ahdistaa erittäin paljon. Kuntoilen ja liikun paljon, jolloin minulla ei ole ylimääräistä rasvaa eikä näin ollen juuri kurvejakaan. Tuo anorektikoksi haukkuminen on yhtä loukkaavaa kuin läskiksi haukkuminen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Niin! Oikeastaan anorektikko on musta jopa pahempi haukkumanimi kuin läski, jos joku on lihava niin se on sentään fakta (vaikka rumaa onkin silti sanoa), mut anoreksiassa on kyse paljon muustakin kuin vain siitä et on laiha. Mut hei, ei kaikki miehet edes tykkää kurveista joten oo ylpee itestäs tollasena! :)

      Delete
  26. Anonymous9/5/14 21:00

    Hieno postaus! :) Oot niin oikeessa ja arvot kohdillaan <3

    ReplyDelete
  27. Täällä kans yks luonnostaan laiheliini! Samoja kommentteja mäkin olen saanut mu pitäs vaa osata tukkia semmosten turpa :) nyt yritän lihottaa itteeni ja muutama kilo onkin jo tullut! Toivottavasti tulee vielä lisääkin :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joo, se on vaan välil vaikeeta sanoa ihmisille ettei toi ja toi oo kivaa. Mut hei tsemppiä sulle painon nostamiseen! :)

      Delete
  28. Anonymous16/5/14 15:53

    Mä oon tapellut oman minäkuvani kanssa ja ihannoinut koko pienen ikäni laihuutta ja luisevuutta. Valitettavasti mulle on syntymässä suotu raskasrakenteinen ja helposti rasvaa keräävä ruumiinmalli, jonka kanssa on pakko oppia elämään. Ymmärrän hyvin ihmisiä jotka puhuvat avoimesti laihuudestasi, koska luultavasti luulevat kehuvansa. Niin minäkin luulin pitkään kun inhosin itseäni ja pidin kaikkia muita parempina ihmisinä, koska painoivat vähemmän. Mikä tässä maailmassa on vikana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Voi ei! Toivottavasti nyt oot oppinut hyväksymään itsesi tuollaisena, ei se haittaa vaikka olisikin hieman "ylimääräisiä" kiloja. Juu tottakai mä ymmärrän ne ketä kehuu, mutta tässä oli kyse lähinnä niistä ketkä suoraan haukkuvat tai ilmaisevat muuten tosi tökerösti.

      Tässä maailmassa on aika montakin asiaa vikana, mut sen kanssa on pakko oppia elämään.

      Delete
  29. En jaksanut lukea kaikkia kommentteja. Mutta siis olet niin oikeassa mielestäni nimenomaa siinä, että laihojen arvostelu on "hyväksyttävämpää" kuin lihavampien. Sitä en ymmärrä alkuunkaan, olen itse siis pyöreämmän puoleinen likka - mutta ihan täysin sujut asian kanssa. Minulle ei tulisi ikinä mieleenkään sanoa jollekkin hoikalle ihmiselle "Syö enemmän" tai "C'mon miehet pitää kurvikkaista". Mielestäni terveys on se jutun ydin, jos olet terve ja tyytyväinen itteesi niin thats it.

    Mielestäni myös juurikin nuo "Bone's are for Dog's, real women have curves" jutut on tosi typeriä ja kertoo ihmisen omatunnosta jo jotain, jos pitää ryntätä muita naisia tuodakseen omaa muotoaan esille. Oikeilla naisilla löytyy vagina haarojen välistä eikä mitään tiettyä kurvimuottia/painoa millainen täytyy olla ollakseen nainen.

    Olen itsekkin kirjoittanut tästä aiheesta postauksen, jos kiinnostaa käy vaan vilkaisemassa! :)
    http://ou-my-life.blogspot.fi/2014/04/kauneusihanteista-itsensa-hyvaksymiseen.html

    Mutta kaikenkaikkiaan, todella hyvä postaus Heidi! :) Tsemppiä jatkoon ja aivan ihanaa kesänalkua sinulle!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi kiitos ihanasta kommentistasi Saana! ♥ Olen niin samaa mieltä, mut hei hienoa että oot itsesi kanssa sujut. Se on kaikista tärkeintä, tottakai terveyden lisäksi.

      Hei kävin lukemassa ja sun postaus oli oikein hyvä! Ja ihanaa kesän alkua myös sulle! :)

      Delete
  30. Anonymous1/7/14 19:10

    Ihana <3 Itse olen ennemminkin normaalipainon ja lievän ylipainon rajoilla, mut tää piristi! Miksei hyväkstyisi itseään sellaisena kuin on. Kiitos!! <3 Sun teksti herätti paljon ajatuksia mut en saa niitä sanoiks tai varsinkaan selviks sanoiks. Kiitos et otit asian puheeks ja kirjotit siitä niin selkeesti ja suoraan :)

    ReplyDelete

Mini Rage Face Vendetta Smiley