Sunday, May 11, 2014

Erilaisuuden hyväksymisestä.

Ahhahhah oli just hyvä että "partanainen" voitti Euroviisut! Olisin niin halunnut nähdä Putinin tukehtumassa muroihinsa, kun voittaja julkistettiin. Mua kyrsii ihan saatanasti ihmisten suvaitsemattomuus. Oli kyse sit mistä tahansa, ei pelkästään sukupuolirooleista tai seksuaalivähemmistöistä.

Sukupuoliroolit on ihan pyllystä. Vielä enemmän pyllystä on se, miten jo pienille lapsille opetetaan niitä. Miksei joku nainen saa olla miesmäinen jos haluaa ja joku mies naismainen? Tuntuu että monet konservatiiviset arvot omaavat ihmiset pelkää, että sit meistä kaikista tulee yhtä massaa, mut ei se nyt niin menis. Jokainen saa olla just niin naisellinen ja miehinen kuin haluaa ja sen pitäs olla täysin hyväksyttyä. Kyllä mä ainakin tykkään olla nainen ja naisellinen, mut oon mäkin skidinä leikkinyt supersankarileluilla ja autoilla barbien lisäks. Ja ihan normaali musta on kasvanut.

En käsitä miten ihan munkin ikäluokan tyypit päivitteli facessa Conchita Wurstin voittoa. Mitä pahaa siinä on jos voittaja on naiseksi pukeutunut mies? Itävallan esitys vielä oli kokonaisuutena paras, vaikkei biisi ehkä niin kummonen ollutkaan. Naurettavaa käytöstä ihmiset. Hävetkää.

Mä myös usein mietin, että eikö ihmiset osaa asettua toisen asemaan. Kelatkaa miltä susta tuntuisi jos yhtäkkiä tajuisitkin vaikka syntyneesi väärään sukupuoleen? Tai tajuisit pitäväsi samasta sukupuolesta vanhempiesi vastustaessa homojen oikeuksia? Miltä tuntuisi ihan vaikka edustaa eri pukeutumistyyliä samalla kun muut sitä haukkuisivat? Ei varmaan kivalta, sä kun et voi valita kumpaan sukupuoleen synnyt, kumpaa sukupuolta kohtaan tunnet vetoa, tai ihan vaan et mistä pidät.



Onneksi meillä Suomessa ei ole asiat kuitenkaan kovin pahasti, näin esimerkiksi vähän aikaa sitten Tumblrissa jutun, kuinka joku tyyppi (jossain ulkomailla siis, salee jenkeissä) oli mennyt cosplay-asussaan kouluun ja jotkut tuntemattomat ihmiset olivat hyökänneet sen kimppuun. En nyt muista kuinka pahoin kyseinen tyyppi oli pahoinpidelty, mutta sairasta kuitenkin. Mulla oli aikoinaan ihan ihme pukeutumisvaiheita (kuljin joskus esimerkiksi merirosvokuteissa 24/7), mutta ei mua sentään pahoinpidelty. Huudeltiin kyllä ja hyräiltiin Pirates of the Caribbeanin tunnaria mun kulkiessa käytävillä ohi, mut mua oli kiusattu niin monta vuotta aiemmin ettei toi tuntunut enää missään.

Vaikke Suomessa onkin asiat ihan hyvin, kyllä tääläkin sattuu. Frendi kertoi nähneensä, kuinka naiseksi pukeutunut mies (okei saattoi hän olla virallisesti nainenkin mut u know) oli mennyt naistenvessaan ja naiset oli kirjaimellisesti heittäneet sen ulos. Mitä vittua oikeesti. Toivon välil et oisin joku jänis niin ei tarvis potee tällästä tuskaa ihmisten typeryydestä.





En vaan tajua miksi erilaisuus ois huono juttu. Kelatkaa miten tylsää maailmassa ois jos kaikki ois samanlaista massaa. Erilaisuus on rikkaus, kuten kliseinen sanonta kuuluu. Kai sitä ihmiset vaan pelkää kaikkea vierasta ja erilaista. Harmi.

Mut hei. Olkaa rohkeasti omia itsejänne, koska kaikki muut on jo varattu. Erilaisuuteen suhtautuminen paranee vaan, kun ihmiset ei yritä mukautua tiettyyn muottiin vaan on sitä mitä on. Eikä siinä mitään pahaa ole vaikka olisinkin "massaa", jos kokee sen omakseen niin mikäs siinä. Ei kaikkien tarvitse yrittää olla "erilaisia", kunhan olette omia itsejänne.


Tämän tekstin kuvituksena toimivat eilisen asukuvat, oltiin Mikon kanssa matkaamassa sen frendille kun pysähdyttiin tollaselle nätille tielle vähän kuvailemaan. Väsäsin myös hilpeän gifin kun sattui noita kuvia tosta pyörähdyksestä olemaan. :D Ensi kerralla voisi käyttää sarjakuvausta niin ei tulis noin tönkkö animaatio.

Btw, näin äitienpäivän kunniaksi esittelen mun ja mun veljen lahjan äidille! Ebayn kautta tilasin kompassin, koska mutsi tykkää kaikista tollasista vanhanaikasista laivajutuista. Tää on oikeesti niin hieno munkin mielestä, et teki mieli pitää itse hahah. :D




42 comments :

  1. Seki on perseestä ku noi sukupuoliroolit pukeutumisessa on paljon sallivammat naisille ku miehille. Naiselle on ihan fine pukeutuu puvunhousuihi ja kauluspaitaan ja se on vieläpä tyylikästä jos sen tekee oikein, mut jos mies laittaa mekon, hameen tai vaikka leggingsit, se tekee siitä heti jonku homon tai transun :D logic hei... ja sitäpaitsi se Conchita oli iha törkeen hyvä laulaja ja mun mielestä noi niinku musiikillisesti tän vuoden euroviisujen parhaimmistoa :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oon ihan samaa mieltä tossa asiassa! Sit kans tyylii aina jos pariskunta eroo nii äiti saa lapset, miehet joutuu armeijaan tmv...
      Conchita oli kyl just oikeesti parhaita! Etenkin kokonaisuus oli sil kyl kaikista paras, lisäks sehän oli vielä kauniimpi kun moni "oikea" nainen. :D

      Delete
  2. hyvä kannanotto mun mielestä! oon niin vaikuttunu tosta pyörivästä kuvasta, maagista!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos! Haha just siks oli pakko tehä ku tiesin et siit tulis semi maaginen. :Dd

      Delete
  3. Anonymous11/5/14 20:58

    Voi Heidi oot niin oikeessa! Ihan samoja juttuja oon miettinyt. Hyviä kirjotuksia sulla ollut lähiaikoina, erittäin hyviä... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos paljon!!! :) Kiva kuulla että joku on miettinyt samoja asioita, tälläset jutut on kuitenkin aika tärkeitä!

      Delete
  4. Asiatekstiä jälleen!

    Mielestäni kuitenkin suvaitsevaisuus on erilaisuuden hyväksymisen lisäksi myös erilaisten mielipiteiden hyväksyminen. Jos joku sanoo ettei Conchita häntä juuri miellytä, leimataan hänet rasistijuntiksi. Jos jonkun mielestä joku mies X näyttää balettimekossa naurettavalta, niin hän on automaattisesti kaikkea normeista poikkeavaa vastaan. Tuntuu, että vain erilaisuus on arvostettavaa, ja sitä karttavat puolestaan ahdasmielisiä. Itse olin katsomassa viisuja ihan paikan päällä, ja kun muu katsomo buuasi kovaäänisesti Venäjän kaksosille erään lähelläni seisovan miehen heitä kannustaessa, niin tämä äijä sai osakseen vain vihaisia katseita ja jotkut peräti SUUTTUIVAT hänelle. Mulle tuli oikeasti ihan kauhean paha mieli tyttöjen puolesta, koska ensinnäkään ei se laulu nyt niin karmea ollut, ja lisäksi heillä ei ole mitään osaa eikä arpaa Putinin sanomisiin. Niin, ja olihan Conchita yleisöäänien mukaan Venäjällä peräti kolmas. Valitettavasti mediassa kuullaan kuitenkin lähinnä pelkkien poliitikkojen mielipiteitä.

    Pahoittelen huonoa kirjoitusta, olen kuolemanväsynyt mut oli pakko kommentoida etten unohtaisi. Niin ja siis ei ole kenenkään mielenpahoitukseksi tämä löpinä, kunhan vaan halusin ottaa osaa aiheeseen ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lyhyesti sanottuna: Putin =/= Venäjän kansa. Ja artistille ei kyllä koskaan saa buuata! Tuossa kohtaa se "jos ei ole mitään hyvää sanottavaa niin olkoot hiljaa" pätee tosi hyvin!

      Delete
    2. Kiitos kommentistasi! Tottakai erilaisten mielipiteiden hyväksyminen on myös tärkeää ja monesti unohtuu. Toi balettimekkovertaus kuitenkin riippuu siitä, et nauraako tyyppi asialle että mies on kyseisessä mekossa, vaiko sille että se vaan näyttää tyhmältä. Sitä on vaikea välillä arvioida kummasta on kyse, sen takia ehkä suhtautuminen on helposti negatiivista, vaikkei pitäisi.

      Tosi harmillista toi Venäjän viisuedustajien kohtelu, ei se heidän vikansa ole et joku idiootti Putin päästää suustaan tyhmiä juttuja. :(

      Joo ei mitään, mäkin olen tosi väsynyt. :D

      Delete
    3. Amy, joo samaa mieltä, tyhmää käytöstä yleisöltä!

      Delete
  5. "kumpaan sukupuoleen synnyt, kumpaa sukupuolta kohtaan tunnet vetoa"
    jos ihan tarkkoja ollaan, niin tuossa pitäis olla "mihin sukupuoleen/sukupuoliin" koska kaikki ihmiset ei osu tähän mies/nainen-kahtiajakoon.
    (Mut sä tiedät että mä nipotan kaikesta :'D)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joo tiedostin ton jo ku kirjotin mut en jaksanu alkaa erittelee. :D Ja hei jokuhan ei tunne välttämättä vetoa ollenkaan kumpaankaan sukupuoleen. Ja mites ne ketä syntyy niin et omistaa molemmat värmeet? Nojoo mut en jaksanu eritellä jokast vaihtoehtoa. :D

      Delete
  6. conchita oli mun lemppari ja olin niin iloinen kun se voitti!! jee :'-)
    mä toivon ja rukoilen, että meidän sukupolvi oppisi ymmärtämään kaikenlaista erilaisuutta paremmin kuin meidän vanhemmat. aina välillä joitain tilastoja ja positiivisia artikkeleita lukiessa mulle tulee semmoinen JES!-fiilis, mutta sitten taas näänkin monta ihan käsittämätöntä fb-päivitystä ja kommenttia vaikkapa just euroviisuvoittajasta ja meen ihan sanattomaks... huoh.
    mut pitää vaan jaksaa uskoa ja yrittää - be the change you wish to see. haha olipa klisee mut meikää väsyttää :-D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mä toivon kans! Tottakai yleensä nuoremmat on suvaitsevaisempia kuin vanhemmat, mut jotenkin mä olin niin järkyttynyt kaikista niistä fb-päivityksistä, kun edes mun mummia ei haitannut että Conchita voitti.

      Niin pitää, koska kyl se muutos sielt vielä tulee! :)

      Delete
  7. Oon NIIN samaa mieltä! Erilaisuus on hyve, rikkaus! Mullekin yläasteella (ja jo ala-asteella) huudeltiin kaikenlaista erilaisesta pukeutumisesta, ja kaverit oikeesti sano monta kertaa, että "miks sun pittää aina olla niin erikoinen?" Niitä mun kavereita ahdisti mun saama huomio, mut ite olin ihan fine sen kanssa, sillä tiesin että ne ihmiset, jotka huutelee käytävillä, on niitä ahdasmielisiä ja pikkusielusia ja mun sisällä elää rikkaus kun osaan olla oma itseni. Ja siksi en ehkä koe olevani koulukiusattu.

    Euroviisuasiassakin oon samaa mieltä!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mitä ihmettä, hassua että sun kavereita häiritsi sun saama huomio. :D Mut joo en mäkään enää ylästeella kokenut itteäni niin koulukiusatuks, koska ei ne huutelut oikeen ollu loukkaavia. Ala-asteella se meno oli ihan erilaista kun en tosiaan ollut mitenkään erikoinen mut nii. Mutta tosiaan, erilaisuus on vaan hyvä asia!

      Delete
  8. Todella hyvä postaus!

    elamanikuvina.blogspot.fi

    ReplyDelete
  9. Anonymous12/5/14 11:23

    Oletko itse hetero?

    ReplyDelete
    Replies
    1. No kyl mä aikalailla mut en ehk ihan täysin. :)

      Delete
  10. Tosi asiallinen teksti taas! :) Mun mielestä on jotenkin siistiä, että Conchita voitti. Vaikka sitä jossain facessa arvosteltaisiinkin, ja vaikka just esim. Venäjän tilanne on semi onneton, kertoo voitto ehkä jotain siitä, että yleinen ilmapiiri Euroopassa on muuttumassa suvaitsevammaksi.

    Oon kans samoilla linjoilla tuossa, että ihmisten tulisi olla rohkeasti omia itsejään. Törmäsin viime viikolla pikkupikku paikkakunnalta olevaan poikaan, joka oli meikannut silmänsä ja laittanut irtoripset. Tuli jotenkin hyvä fiilis siitä, että toinen uskaltaa tehdä niin välittämättä siitä, mitä muut kelaa. Vaikken itsekään ole ikinä ollut sitä ns. "massaa" tyylin puolesta tai muutenkaan, tuntuu, että miehillä on vielä paljon suurempi kynnys olla näkyvästi erilaisia. Juurikin se, että naisten on enemmän ok vaikkapa pukeutua poikamaisesti, eikä sillä katsota välttämättä edes olevan mitään tekemistä esim. seksuaalisen suuntautumisen kanssa, kun taas tyttömäisesti pukeutuva poika saa heti tietynlaisen leiman.

    Pakko tähän loppuun vielä sanoa, että tuo kompassi on ihan mielettömän ihana <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos! Niin on, oon tosi ylpeä että Conchita voitti. :)

      Voin niin samaistua tohon fiilikseen, mulla tulee kans tosi hieno fiilis kun nään jonkun erilaisen ja rajoja rikkovan ihmisen! Se on tosi harmi miten tässä asiassa miehillä on kovemmat paineet, tuntuu vielä että naistenkin suhtautuminen miesten erilaiseen pukeutumiseen on tosi negatiivista useimmilla, kuten tossa mun esimerkissä. Miespuolinen frendini sanoi et ei miehiä haittaa jos nainen on miestenvessassa, mut ai hitto sitä pimppiragen määrää jos joku mies menis naistenvessaan.

      Hihii se on kyllä oikein ihana, sitkun on rahaa vois tilata itelleen jonkun vastaavan. :3

      Delete
  11. Voi vitsi rakastuin sun blogiin! niin tykkiä settiä ja totta joka sana. Ihmisten pitäis antaa ja elää sellasina kuin ne haluaa, päättää ja on. Jään ehottomasti lukemaan.

    vastavirrassajuu.blogspot.fi

    ps. oot mielettömän kaunis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi kiitos kovasti! :3 Niin pitäis, en käsitä mikä siinä on niin vaikeaa.

      Delete
  12. Tää teksti on niin asiaa! Mun mielestä on kamalaa lukea vaikka facebookista kuinka ihmiset haukkuu Conchitaa esim. ällötykseksi, ja että lapsien ei sovi nähdä sellaista. Ei ne lapset siitä mitään traumoja saa, vaan aikuiset opettaa ne semmosiks että erilaisuus on tosi outoa ja halveksittavaa :/

    Tosi ihana ja kiinnostava blogi sulla! Liityn lukijaksi :)

    ReplyDelete
  13. Anonymous12/5/14 21:13

    "Frendi kertoi nähneensä, kuinka naiseksi pukeutunut mies (okei saattoi hän olla virallisesti nainenkin mut u know) oli mennyt naistenvessaan ja naiset oli kirjaimellisesti heittäneet sen ulos. Mitä vittua oikeesti. "

    Missä logiikka? Miehet menee miesten vessaan, ja naiset naisten vessaan. Tottakai, vai pitäiskö sun mielestä tehä jotain yhteisvessoja et kaikilla on samat oikeudet? Onhan invavessatki sit käytössä jos ei syystä tai toisesta halua mennä oman sukupuolensa vessaan, säännöt on sääntöjä.

    Ja sit tää ahdasmielisyys. Okei, Wurst voitti euroviisut. Hieno asia, mut miks nostaa siit näin ison asian. Ihan sama miltä se näyttää, samat kohtelut kaikille, kaikki samanarvoisia etc. Ja nyt oletan et Wurst on massan suosikki (isoimmat pisteet euroviisuissa), niin miks heidän mielipidettään ei arvosteta samallatavalla ketkä ei hänestä tykkää. Onks se nyt niin helvetin väärin jos ei tykkää euroviisu voittajasta, jos on erimieltä kun muut, erottuu massasta. Valot päälle!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tottakai jos joku miehen ruumiissa kokee itsensä naiseksi ja pukeutuu sen mukaisesti, niin tottakai hän saa naistenvessaa käyttää. Mistä tiedät ettei hänellä jopa ollut naisen sukupuolielimiä eli silloin hän olisi virallisesti nainen. Sun on ilmeisesti vaikea asettua toisen asemaan, kyseinen henkilö kuulemma itkien meni sitten miesten vessaan. Väkivalta on muutenkin väärin, joten ei se naisten väkivalloin heittäminen ja päälle nauraminen oikein ollut.

      Jos ei olisi ahdasmielisiä ihmisiä jotka vastustavat esimerkiksi Wurstia, ei siitä tarvitsis tehdä haloota. Sama kuin jos homoja ei vastutettaisi, ei niiden oikeuksista tehtäisi niin isoa haloota. Tottakai heidän mielipidettään arvostan myös ketkä eivät tykkää, mutta en niiden ketkä eivät ahdasmielisyytensä vuoksi hyväksy hänen kaltaisiaan ihmisiä. Kaksi täysin eri asiaa jotka taidat nyt sekoittaa keskenään.

      Joo hei vois vihdoin laittaa ton kattolampun päälle, sais vähän valoa tähän huoneeseen kun iltakin ehti hämärtyä. Kiitos muistutuksesta.

      Delete
    2. Anonymous13/5/14 00:03

      "Frendi kertoi nähneensä, kuinka naiseksi pukeutunut mies"

      Olettaisin että hän ei virallisesti ollut nainen kun näin olit tekstin kirjoittanut. Väkivallasta en tietääkseni puhunutkaan kommentissa ja kieltämättä on vaikea asettua hänen asemaansa.

      Ja "Valot päälle" -kommentillani tarkoitin herättävää-sanontaa joka meni sinulta aivan ohi.

      Cheers!

      Delete
    3. "Frendi kertoi nähneensä, kuinka naiseksi pukeutunut mies (okei saattoi hän olla virallisesti nainenkin mut u know)"

      Menikö sulkujen sisältö ohi?

      Ja ehei se on suinkaan ollut minä jolta meni jotain ohi. Sääli ettet puhu sarkasmia.

      Delete
    4. Minä satuin olemaan se henkilö, joka tapauksen näki. Siis en nyt mene vannomaan kuka oli ja missä kehossa, mutta siis Bar Bäkkärissä - paikassa, missä miehillä on enemmän kajaalia kuin gimmoilla - mies, joka selvästi oli/halusi olla nainen yritti naisten vessaan. Sillä oli naisten vaatteet, käsilaukku, laitettu tukka, meikkiä ja hengasi tyttöporukassa. Kun hän meni tyttöjen vessaa, kului hetki ja hänen työnnettiin rajusti pois ja huudeltiin perään. Hän oli todella murtuneen näköinen ja meni itkua pidätellen miesten vessaan. Menin itsekin perässä, koska halusin seurata tilannetta ja teki mieli mennä sanomaan hänelle jotain mukavaa. Noh miesten vessassa hän sai sekunnin kestävän ihmettelevän katseen, mutta siihen se jäi. Miehet tekivät tarpeitaa, pesivät käsiään ja juttelivat, eikä ketään heistä näyttänyt häiritsevän tämä neito.
      Naisia ja miehiä saa ja tulee verrata joskus, ja tässä tilanteessa miessukupuoli vei pisteet kotiin. Heidän elämää ei haitannut, vaikka kyseinen naismies tuli nimenomaan miesten vessaan. Ei sen tulisi naisiakaan häiritä. Ja jos joku pelkää, että se oli pukeutunut mieheksi vain päästäkseen esim. tiirailemaan naisia - on syytä epäillä, että olet lievästi paranoidi ^^.

      Mikä tähän ratkaisu? Keskusteltaisiinko siitä?
      1. Miesnaiset eivät saa käydä julkisissa vessoissa
      2. Miesnaiset saavat käydä vain invavessoissa, jota ei ole eritelty miehille/naisille
      3. Miesnaisilta tarkastetaan henkilöpapereista oikea sukupuoli ja ohjataan kyseiseen vessaan
      4. Miesnaisilta tarkastetaan vermeet ja ohjataan niiden kautta vessaan.
      - Tai mitä jos annettaisiin asian olla, for real.

      Ps. Eipä näitä anonyymien "pakko keksiä jotain negatiivista sanottavaa"-kommentteja jaksaisi lukea. Kritiikki on tärkeää ja saa olla erimieltä, mutta on merkittävä ero, miten asian ilmaisee. Koitappa joskus aloittaa kommentti näin; "Hmm sinulla on hyvä pointti asiassa, mutta itse olen tätä mieltä pälä päläpälä..." Helpompi ottaa kommentit tosissaan kun ne tulee mukavammassa ulkoasussa.
      Mutta joo, internetissä on helppo olla provosoiva ja kyllähän kiivas ja intensiivinen keskustelu on mielenkiintoisempaa kun lässynlässyn rupattelu :)

      Delete
    5. ^tämä oli ihan helvetin hyvä puheenvuoro. Ei mulla muuta.

      Delete
    6. Olen samaa mieltä! Kiitos Mikko loistavasta kommentistasi!

      Delete
  14. Kirjotat kyllä niin asiaa!! :) typerää että imisiä kannustetaan olemaan erilaisia (tai omia itsejään) niin sit ollaankin heti haukkumassa! Ps. Toi sun pukeutumistyyli on kiva! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nii! Hassua miten ristiriitasta tääkin on. Ja kiitos!

      Delete
  15. Anonymous17/5/14 18:51

    Oon 98% varma et oot pyytäny sun mahtia frendiäs kirjottaa puolustuskommentin :3 :j

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha tämä pieni 2% epäilysi osui oikeaan, en ole pyytänyt. :D Kommentista tiesin vasta kun bloggeriin kirjauduin ja sen sieltä näin.

      Delete
  16. Anonymous17/5/14 18:53

    Mikä tähän ratkaisu? Keskusteltaisiinko siitä?
    1. Miesnaiset eivät saa käydä julkisissa vessoissa
    2. Miesnaiset saavat käydä vain invavessoissa, jota ei ole eritelty miehille/naisille
    3. Miesnaisilta tarkastetaan henkilöpapereista oikea sukupuoli ja ohjataan kyseiseen vessaan
    4. Miesnaisilta tarkastetaan vermeet ja ohjataan niiden kautta vessaan.
    - Tai mitä jos annettaisiin asian olla, for real.

    ^---- niin, mitä jos annettaisiin asian olla?? :D:Ddd dafuuuuqqq :333

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha samaa mieltä, annettas vaan asian olla. :D

      Delete
  17. Anonymous17/5/14 19:00

    Kun kehotat ihmisiä kommentoimaan asiallisemmin anonyymeinä (tai muutenkin) että voi vastatakin asiallisemmin ja ottaa tosissaan, niin kenen tekee mieli kommentoida postaukseen mukavasti, kun kaikki postauksesi alkaa ihmisten haukkumisella tai muulla negatiivisella fiiliksellä. Yrität olla niin kypsä ja aikuinen, että joka kohtaan pitää tunkea ''Heidi 18v. sitä ja tätä'' mutta sit kirjoitat ''jääpuikko anaalissa'' ''pimppirage'' jne jne. Ällöttävää lukea välillä tekstiäsi, kun muuten asiaa, mutta ei voi ottaa tosissaan just edellämainittujen seikkojen takia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1. Mun kaikki postaukset ei todellakaan ala ihmisten haukkumisella. Mä en edes keksi missä olisin ylipäätänsä haukkunut ketään.
      2. Mä en ole missään vaiheessa väittänyt olevani jotenkin kypsä ja aikuinen, päinvastoin. Mä olen puhunut siitä kuinka olo on tosi lapsellinen vaikka ikää on jo 18.
      3. Mainitsemasi asiat nyt vaan saatuvat kuulumaan mun sanavarastoon ja kuvaavat tiettyjä tilanteita oikein hyvin. Mä en tiedä mikä siveyden sipuli olet kun sua moiset ällöttää. :D Mut hei, sun ei ole pakko lukea jos noin paljon ällöttää. Toiseksi, jos olet joku mun tuttu niin tule vaikka fbssä sanomaan omalla naamalla, helpompi keskustella näistä asioista kun tiedän kenen kanssa puhun. :)

      Delete
  18. Anonymous17/5/14 20:40

    En ole tuttusi, joten ei ole tarvetta tulla. Olen välillä lukenut blogiasi kun löysin sen jostain, ja sulla on ihan asiaa välillä joten ei ällötä aina. Siksi luen. Sanoinpahan vaan, koska turha ihmetellä miks sulle kirjoitetaan ilkeästi kun itsekin niin teet. Kannattaa kiinnittää siihen välillä huomiota, miten ilmaisee jonkun asian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Noni hyvä. Ja kiitos, mut ota huomioon että tollasten sanontojen käyttäminen vaan on mulle tosi ominaista. Ne on osa mun blogia siinä missä muutkin jutut. Onneksi et ole mun tuttu niin et joudu livenä kuuntelemaan mun kielenkäyttöä, joka sisältää astetta pahempia juttuja. Mä en kyllä keksi milloin olisin (paria anoa lukuunottamatta) ollut kenellekään ilkeä, ja kyllä mä mielestäni kiinnitän huomiota siihen miten kirjoitan. :D En sitten tiedä jos sulle vaan välittyy erilainen kuva mun jutuista.

      Delete

Mini Rage Face Vendetta Smiley