Wednesday, May 21, 2014

Hot summer days, rock and roll

Lana Del Rey - Young And Beautiful 



Mä olen tässä pari päivää majaillut Stadissa, ja huomenna meen Vantaan kautta takas. Huomenna tosiaan on Ravintola Pormestarissa Mikko ja Echo -niminen bändi akustisena. Mun pitäis selvittää miten pääsen kulkemaan paikalle, pihiyttäni ajattelin jäädä bussista Vantaan puolella jolloin mun tarvii ostaa vain Vantaan sisäinen seudun sijaan. Mua huvittaa joskus kun mun stadilaiset  frendit on ihan hukassa eikä uskalla mennä uusia reittejä yksin, vaikka kädessä komeilee älypuhelin. En tiedä miten iPhonelle, mut ainakin Androidille saa tosi hyvän reittiopassovelluksen, jonka avulla olen löytänyt aikalailla kaikkialle ihan itsenäisesti pelkän osoitteen perusteella. Ja hei, aina voi kysyä kuskilta jos on itse epävarma missä pitää jäädä.

Busseista tuli mieleen, että oon tässä viimeaikoina kiinnittänyt huomiota siihen, kuinka lähes kukaan ei käytä turvavyötä pitkän matkan busseissa. Nurmijärvi-Stadi väliä oon kuitenkin aika paljon kulkenut, ja oon vaan kerran huomannut jonkun käyttävän turvavyötä mun lisäksi. Tietenkään mä en näe kaikkia tapauksia, mut kuitenkin. Oon ihan järkyttynyt, kyllä mä aina laitan sen vyön kiinni jos sellanen mun penkillä sattuu olemaan. Edes vanhemmat pienten lastensa kanssa etupenkillä ei laita sille lapselle turvavyötä. Miksi? Se on pieni vaiva siitä ettei mahdollisessa kolarintilanteessa lennä tuulilasin läpi. Mä myönnän et en mäkään joskus pari vuotta sitten tyhmänä teininä käyttänyt, mut hei nyt puhun ihan aikuisista. En vaan käsitä. Siinä vaarantaa muidenkin matkustajien turvallisuuden jos kolari sattuu.



Chillailtiin toissapäivänä Liinan kanssa Töölönlahella mun ehdottomalla suosikkipaikalla erään kallion päällä. Otettiin brunaa, kuunneltiin hyvää musiikkia ja syötiin mansikoita. Oon niin ilonen, että rusketun helposti ja mun iho on lähes mahdotonta saada palamaan Suomen olosuhteissa. Viime kesänä Bulgariassakin menin ekoina päivinä jollain 30 ja 10-suojakertoimilla ja sen jälkeen ilman.

Jossain uutisessa kun kehoitettiin nauttimaan helteistä, niin eiköhän melkein koko kommenttiboksi ollut täynnä negatiivista valitusta näistä keleistä ja siitä ettei kovin moni suomalainen tästä säästä oikeasti nauti. Mitä vittua ihmiset. Aika moni tästä nauttii, ymmärrän kyllä että kaikki ei, mut pitääkö sitä katkerana pilata muidenkin kesäfiilis? Okei ei tollanen mun fiilistä nyt oikeati pilaa, ärsyttää vaan.

Mä olen tuntenut oloni paljon paremmaksi viimeaikoina, kiitos kesän. En voi muuta sanoa kuin että rakastan tätä kesäsäätä. Vaikka tänään onkin ollut sateisempi päivä, on silti lämmin. Tämä trooppinen sää saa aikaan fiiliksen kun ois ulkomailla, eikä nyt ainakaan oo mun mielestä vielä liian hiostavaa ollut. Huomenna pitäisi taas paistaa, taidan keskipäivällä suunnata takapihalle suojakertoimettoman aurinkoöljyn kanssa. :)

Ostin eilen mulle uudet kesäkengät! Viime kesänä ostin menkkahaukasta mustat pitsiballerinat jotka totesin tosi hyviksi ja yllättävän kestäviksi. Kelasin et jos en löydä muuta, ostan tyyliin sellaset valkoset. Löysin kuitenkin nämä luonnonvalkoiset espadrillot hintaan 17,95 €. Väri on oikein hyvä, koska ihan valkosessa näkyis kaikki liha ihan heti. Näihin voi myös hätätapauksessa laittaa sukan farkkujen kanssa, vaikka tosi harvoin mä kesäsin sukkia muutenkaan käytän.


Yhy mulla on ollut koko päivän sellanen ihme etova olo, asiaa ei suinkaa auta että veljeni teki nuudeleita ja nyt koko talo haisee niille. Voisin hakea popparia kaupasta ja kattoa netflixiä, jos se helpottaisi. :3

Ihanaa kesää teille kaikille! ♥

15 comments :

  1. Ihania kuvia! Ja ai että tykkään sun fledasta.

    ReplyDelete
  2. ihanat kengät! mäki tahdon tuollaset ;3

    ReplyDelete
  3. Anonymous21/5/14 19:54

    kesä <3 mistä sulla on varaa kokoajan ostaa kaikkea :D tai mis oot duunis yms?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous21/5/14 20:57

      pappa betalar

      Delete
    2. Ahhah anonyymi ehti ensin. :D Mutta joo, en käy siis tällä hetkellä töissä. Koska kotona asun ja mitään tukia ei tule, saan mun rahat vanhemmilta. Mä en todellakaan saa niiltä kuitenkaan mitenkään paljoa rahaa, mut kyllä ne tollasen asian nimeltä kengät mulle maksaa, koska mulla on rantasandaalien ja näiden lisäksi vain ne pitsiballerinat kesäkenkinä. Samoin ne kyllä maksaa mun muut pakolliset menot, kuten hygieanitarvikkeet ja osan meikeistä.

      Mä en siis todellakaan ole mitenkään varakas, mulla on tosi usein tili nollilla ja elän aika pitkälti "kädestä suuhun". Mä vaan ehkä sit tingin muista asioista että saan ostettua vaikka jonkun vaatteen. Mut esimerkiksi noi eBay -postauksen (ja tulevienkin) jutut on ostettu ihan omilla rahoilla, jotka tienasin kun hoidin frendin koiria.

      Mutta todellakaan mun vanhemmat ei anna mulle paljoa rahaa ja senkin rahan eteen joudun tekemään töitä. Se saattaa vaikuttaa että ostelisin paljon kaikkea ja mulla olisi paljon rahaa, mutta totuus on toinen. :D Tässä esimerkiksi paskapanikoin miten kuljen kesällä stadiin kun koulumatkatukea ei saa.

      Delete
  4. Ihania kuvia! Love the look and the color of your nails :)

    http://www.stadinstyle.helsinkids.fi/

    ReplyDelete
  5. Anonymous22/5/14 18:50

    olisinpa minäkin rikas...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mä en haluis olla, ahistais vaa jos ois paljon rahaa.

      Delete
  6. Anonymous23/5/14 21:31

    Susta saa kyllä niin iloisen mielen :D Vitsi oot aina niin pirtsakan oloinen ja nää sun postaukset on hyviä! Tykkäsin susta(jos näin voi sanoa) sillonkin kun olit rokkaavamman näköinen ym mut vaikutat olevan minkä tyylisenä ym tahansa aivan ihana :)

    Ja noihin edellisiin kommentteihin, mitä se kenenkään peppua kutittaa onko bloggaaja köyhä tai rikas, maksaako vanhemmat vai ei, jokainen tavallaan! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi et tiedä miten tää kommentti pelasti mun päivän! ♥ Ihana kuulla, mä usein mietin et en kai ole liian negatiivinen yms. Mut kiitos kovasti! :)

      Haha joo mietin samaa, mut ei raha-asiat oo musta mitenkään salaisia et ei se nyt haittaa jos joku kysyy. Lähinä vaan et mitä väliä sillä on. :D

      Delete
  7. ihanat kengät! mistä oot löytänyt? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos! Ihan vaan menkkahaukasta :D

      Delete

Mini Rage Face Vendetta Smiley