Friday, May 16, 2014

Life gave me some lemons so I made some lemonade

Hei. Vähän jäi asioita rästiin kun maanantai-iltana sovittiin Liinan kanssa että menisin niille tiistaina. Noh mulla oli aika arvauskeskukseen joskus aamulla ja sieltä kotiuduttua päätin ottaa pienet torkut, edellisenä iltana kun oli mennyt aika myöhään. En sitten herännyt herätykseen ja vaikka heräsin joskus kahdelta, oli olo niin laginen että suoriuduin stadiin joskus ennen kuutta. Hienoa Heidi.

Kävin tosiaan lääkärillä mun uniongelmien takia. Sain niihin lääkkeen joka sivuvaikutuksena on väsyttänyt päivisinkin ihan saatanasti. Keskiviikkona 9h yöunien jälkeen lähdin Liinalta kotiin, menin suoraan nukkumaan ja heräsin neljän tunnin kuluttua. Tässä muinakin päivinä on tullut nukuttua sellasia 14h yöunia ja silti päivällä on vähän aika koomainen olo. Kyl tää tästä varmaan ajan kanssa, mut kieltämättä ärsyttää ajatella niitä kaikkia hukkaan meneviä tunteja. Toisaalta jos tämä lääke auttaa mua nukkumaan niin olen hyvin hyvin iloinen!


Keskiviikkona kun faija herätti mut illalla kuuden jälkeen (kiitos tästä, oisin muuten varmaan nukkunut iltaan asti), laittauduin ja pakkasin tavarat mahdollisimman nopeasti (joka vei silti multa pari tuntia) ja lähdin taas Stadiin, tällä kertaa kohteena Bar Base.

Basessa soitti keskiviikkoiltana Dirty Frank ja Shiraz Lane. Ensimmäiseksi mainittua en ollut aiemmin nähnyt, Shiraz Lane sen sijaan oli jo vanha tuttu. Dirty Frankista tuli napsittua pari kuvaa, mut taas unohdin että ois voinut ottaa sarjakuvauksella niin ois saanut paremman gifin tehtyä. Hups. Noh kyl tääkin menee (toivottavasti).

Shirazin aikaan laiskotti niin paljon et Liinan kanssa vaan istuttiin, tota bändiä kun on tullu monesti eturivistä tsiigattua. Shirazit on oikeasti oikein hyvä bändi, kannattaa tsekata joskus! Dirty Frankista ei ole oikein vielä mielipidettä kun tosiaan näin ne vasta ekaa kertaa, ei nyt näy tossa gifissä mut jäi mieleen että oli vähän hassua kun niillä oli kolme kitaristia! Ei siinä sinänsä mitään, harvemmin vaan missään on. :D


Päällä mulla oli tiistaina ostamani hame, sekä eBaysta tilattu crop top. Päälle vielä tuo aivan ihana farkkutakki, niin täydellinen asu oli syntynyt. Tykkäsin itse tosi paljon noista vaatteista ja oon ihan innoissani tästä napapaitamuodista. Korkeavyötäröisen hameen kanssa napapaidat on ihan loistojuttu. Mä en muutenkaan hirveästi farkuista tykkää, niin tätä yhdistelmää tullaan varmasti näkemään paljon mun päällä tänä kesänä.

Huomaatteko muuten jotain muutakin uutta? Leikattin faijan kanssa mun hiuksia tossa yksi päivä vähän ananasmallisiksi. Sivut halusin kuitenkin pidemmiksi kuin ananaksessa yleensä. On vähän Miley Cyrus -fiilis etenkin kun toi juurikasvu sivuista ja niskasta vähän puskee esiin. Ihmisten ilme on kyl näkemisen arvoinen kun kerron et mun faija on leikannut mun hiukset. Muutenhan meillä mutsi on hiustenleikkuussa taitavempi, mut koneen käytössä ehdottomasti faija.

Mä lupasin Askissa tehdä musiikkipostauksen kaikista rokkibändeistä, mut se nyt vähän jäi kun tuli vähän menoa ja nukkuminen on vienyt niin paljon aikaa. Teen sen kuitenkin, mut vähän viiveellä. Haluan kuitenkin panostaa siihen enkä tehdä sitä huonosti tässä koomassa.

Väliin voisin kuitenkin kertoa mun uudesta rakkaudesta. Liinan kautta löysin Marina and the Diamondsin ja en ole nyt viimeaikoina oikein muuta kuunnellutkaan! Oon päässyt mun ahdasmielisyydestä pop-musiikkia kohtaan eroon ja laajentanut musiikkimakua siihenkin suuntaan. Marina sitäpaitsi osallistuu monien biisiensä kirjoittamiseen ja osaa oikeasti laulaa, mikä on mulle tärkeää artistin arvostuksessa.

Electra Heart -albumi on kokonaisuutena aivan loistava ja sillä on selkeä teema. Levyllä esiintyy myös eri hahmoja, Housewife, Beauty Queen, Homewrecker, Idle Teen. Rakastan sitä miten Marina rikkoo biiseissä sukupuolirooleja. Esimerkiksi kappale How To Be A Heartbreaker kertoo naisesta joka pyörittää miehiä samalla lailla kuin yleensä miehet naisia. Useinhan jos nainen on "player", hän on heti halpa ja helppo lutka, mutta jos mies tekee samaa niin sitä ei paheksuta ollenkaan samalla lailla. Miksi näin on? Eikö voitaisi vihdoin päästää irti naisten seksuaalisuuden hyssyttelystä ja suhtautua siihen yhtä avoimesti kuin miesten?




14 comments :

  1. Mä tykkään Marina and the Diamondsista just tuon asenteen takia, Bubblegum Bitch on just yks parhaista. Naisten ahtaista rooleista pitääkin yrittää pyristellä pois. Tosi taidokkaita kuvia muuten!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Marina on kyl just mahtava! Ja Bubblegum Bitch ♥
      Mut joo, naisten pitäisi todellakin yrittää päästä vanhoista rooleistaan pois, ihan älytöntä miten me annetaan vieläkin joidenkin tosi vanhojen historiallisten juttujen vaikuttaa. Ja kiitos!

      Delete
  2. Anonymous16/5/14 19:32

    millä ohjelmalla teet noita gifejä? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gimpillä. :) Ei oo vaikee juttu mut liian pitkä tässä selitettäväksi, eiköhän netissä ole ohjeita. :)

      Delete
  3. Toi naisjuttu on nii totta, mul on välil semi korkee kynnys ottaa yhteyttä johonki jätkään jos oon vastikään jutellu jonku toisen kans kosk pelkään just tollasta -30% leimautumista, sais kyl asenteet muuttua!

    ReplyDelete
  4. Anonymous16/5/14 22:44

    Marina ♥

    ReplyDelete
  5. AAH MARINA :'-)) parasta aina kun joku muukin tajuu kuinka ihana mun lempiartisti on, haha. rakastan myös sitä ekaa the family jewels levyä, joka on tyyliltään tosi erilainen kuin electra heart mutta yhtä nokkela lyriikoiltaan kuitenkin!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha nii. :D Joo Family Jewels on kans jees mut Electra Heart iskee enempi! :)

      Delete
  6. Katsokaapa youtubesta sellainen kappale kuin The Prodigy - Smack My Bitch Up :)
    #miehetovatsikoja

    ReplyDelete

Mini Rage Face Vendetta Smiley