Wednesday, July 30, 2014

Suomenlinna

Olin eilen viemässä Sonjaa, Mihaelaa ja italialaista vaihtaria ympäri Helsinkiä. Käytiin parin pakollisen nähtävyyden jälkeen Suomenlinnassa piknikillä. Tällä kertaa ei ollut hirveästi aikaa, Suomenlinnassa voisi käyttää vaikka koko päivän. Mä olen käynyt kyseisessä paikassa viimeksi joskus ihan skidinä, joten mulla ei ollut mitään muistikuvaa. Koko paikka oli kuitenkin aikas upea, ja tahdon sinne ehdottomasti uudestaan kunnon ajalla. Suomenlinnaan pääsee Helsingin sisäisellä lipulla, lauttamatka kestää ehkä jotain 15 minuuttia. Lauttoja kulki ainakin päivällä kolmesti tunnissa, eli kauaa ei joudu odottelemaan vaikka ei katsoisi aikatauluja etukäteen.

Ja hei mitä Heidi edellä - sitä turistit perässä. Sen jälkeen kun kiipesin alas tosta kuvanottopaikalta, oli lähelle kerääntynyt joukko aasialaisia turisteja, jotka mun esimerkin jälkeen kiipesivät vuoron perään samaan paikkaan.


Vitsi olis tavallaan niin ihana asua tollasessa paikassa, mutta toisaalta talvella on varmaan aika ikävää ja kesäisin mulla menis hermot turisteihin. Ei sillä, kyllähän mä itsekin olen turistina ollut monessa maassa. Mua vaan kyrsii monien turistien tapa olla kunnioittamatta ja muistamatta, että hei tämä paikka on jonkun koti, sekä tukkia koko tie kun jäädään porukalla miettimään mennääkö paikkaan a vai sittenkin paikkaan b. Ja hei tätä huomaa ihan silloinkin mun maalaiset tulee stadiin. :D


Tämä kesä on kyllä ollut niin täydellistä aikaa! Ehkä suurin vastoinkäyminen pitkään aikaan sattui eilen, kun olin menossa dösärille. Näin, että 39 tuli ja lähdin juoksemaan. Se pysähtyi ottamaan muita asiakkaita kyytiin ja kuski varmasti näki ja tajusi että juosken bussiin kun vielä heilutinkin sille. Kuitenkin juuri kun olin yhden askelman päässä ovista, laittoi kuski ovet kiinni ja kaahasi pois. Silloin nälkäisenä kirosin mielessäni miten tollaset ihmiset ois saanu kuolla äitinsä kohtuun. :--DDDd Tottakai kaikkia vituttaa joskus mutta on väärin purkaa se toisiin ihmisiin, vielä kun on töissä ja minä olen maksava asiakas. Ei toi nyt oikeasti ollut elämää suurempi asia, vituttaa vaan miten joku kehtaa olla noin epäkohtelias. :D


Tälläinen söpö kisu tuli vastaan Suomenlinnassa. :3 Käytiin porukalla paijaamassa sitä. Suomenlinna on varmasti aika ihanteellinen paikka pitää kissaa vapaana, siellä kun ei ole esimerkiksi vaarallista liikennettä. Muuten mä suhdaudun aika negatiivisesti kissojen vapaanapitoon asuinalueilla.

Saatiin eilen idea, että meikä lähte vielä tällä viikolla Haminaan, jossa on tällä hetkellä Hamina Tattoo -festarit. Oon ihan kikseissä koska meen huomenna Onnibussilla, eli pääsen ekaa kertaa elämässäni kaksikerroksiseen bussiin! Tänään pitäisi vielä siivota, pakata ja käydä ajoissa nukkumaan jotta jaksan huomenna herätä. :)


No comments :

Post a Comment

Mini Rage Face Vendetta Smiley