Wednesday, September 3, 2014

Hello september



Bon Jovi - If That's What It Takes



Lento saapui takaisin Suomeen jo lauantai-iltapäivällä, mutta mä lähdin Stadiin pariksi päiväksi heti sunnuntaina. Sairastuin Kreikassa heti alkumatkasta flunssaan, joka oli tosin varmasti tarttunut jo Suomen puolella, ainakin somen mukaan moni muukin oli viimeviikon kipeänä. Olin siis palatessa hieman väsynyt.

Näin Liinaa vissiin tiistaina ja käytiin vähän kuvailemassa. Ogelissa on niiden lähellä tollanen ihana kiviseinä, jota vasten on aiemminkin tullut otettua kuvia. Tykkään ottaa kuvia paljon enemmän syksyllä, koska valotus on parempi. Kesällä suora auringonpaiste ei vaan näytä hyvältä ja varjoa saattaa olla hankala löytää.

Matkapostausta toki tulee, mutta vähän myöhemmin. Meille nimittäin kotiutuu tänään leijonanharjaskanin poikanen. :3 Mä olen hirveällä kiireellä siivonnut mun huonetta jotta tänne mahtuu häkki, Viuhti oleilee vielä ulkona mutta tuo pikkuinen kun ei ole tottunut, niin se tulee suoraan sisälle. Kunhan pieni ensin totuttelee uuteen kotiin, siirtyy Viuhti myös myöhemmin mun huoneeseen. En oleta noiden tulevan toimeen keskenään, jonka takia väsään aidan tohon keskelle. Kanit saavat siis olla vapaina mun huoneessa silloin kun minä tai mutsi on kotona, sekä ehkä myös öisin.




Tuo hame ja paita ovat Kreikasta, molemmat -60% alessa joten hintaa jäi vain n. 10 € kpl. Rakastuin noihin heti, olin nimittäin haaveillut tollaisesta asusta jo pitkään. Väri hieman arvelutti, mutta lopulta se sopikin hyvin, etenkin kun lisänä on vielä tuo Golden Rosen huulipuna sävyssä 70, joka sekin tarttui mukaan Kreikasta. Hihii en malta odottaa että pääsen esittelemään teille mun kaikki ostokset, sekä muut syksyhankinnat ja puhumaan muutenkin vaatteista ja tyylistä ja siitä mikä inspiroi mua tänä syksynä.

Tuo Jovin biisi tossa alussa, se liittyy asiaan siten että koska syksy on tullut, on aika kaivaa These Days -albumi ja kuunnella sitä syysauringon paistaessa kaupungin keskustassa ihmisiä katsellen, sekä sateisina iltoina kynttilän valossa yksin omassa huoneessa. Toi albumi on Bon Jovin paras levy kokonaisuutena, tottakai bändin kasariajalle ei vedä vertoja mikään, mutta mun mielestä nekään levyt ei yllä kokonaisuutena These Daysin tasolle. Musta tuntuu että tää albumi kertoo tarinan, vaikkei se virallisesti niin teekään. These Days on tavallaan synkkä ja kertoo huonoista ajoista, mutta toisaalta noista biiseistä saa voimaa. En mä osaa selittää kunnolla. Toi levy pitää kokea ite. Sitä joko rakastaa tai sitten siitä ei pidä ollenkaan.

Oli todella vaikee valita minkä biisin mä tolta albumilta tähän laittasin, mutta päädyin tohon koska se ei ole niin tunnettu ja siinä on yksi kohta jonka sanoja rakastan yli kaiken:

"So, when you feel like jumping,
Just when your heart starts pumping
When you’re standing out on that ledge - staring over the edge
I’ll be there to talk to you down,  I’ll be there before you hit the ground"



Mä muuten vaihdan blogille ihan kunnon nimen huomenna, älkää säikähtäkö. Osoite pysyy kuitenkin samana. Ja hei varautukaa Kreikka- ja kanispämmiin lähiaikoina! Postailen instaan ja faceen varmasti heti kuvan pikkuisesta kun saan otettua, joten seurailkaa mua siellä jos kiinnostaa, linkit löytyy sivusta. :)

Yksi asia vielä ennen kuin jatkan skeban soittelua, en ymmärrä miksei jengi käytä turvavyötä bussissa. Lentokoneessa sensijaan kaikki laittaa sen vyön kiinni, vaikka lentäminen on huomattavasti turvallisempaa kuin bussilla liikenteessä meneminen. Ja en usko että turvavyö auttaa koneen pudotessa yhtä paljon, kuin bussin törmätessä. Sit kans koneessa kuuluu vaan klik, klik, klik, klik jokapuolelta kun vyön merkkivalo sammuu. Mikä siinä on niin saatanan vaikeaa pitää sitä vyötä koko matkan ajan? Eihän sitä edes huomaa.


16 comments :

  1. Ihania kuvia :) Toi huulipuna sopii sulle tosi hyvin!

    ReplyDelete
  2. Anonymous3/9/14 19:12

    Ooksä missään koulussa?:)
    Ja ihanat hiukset!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. En oo tällä hetkellä. :) Haen todennäkösesti ens keväänä.

      Delete
  3. Aivan ihanat hiukset sinulla!! :)

    ReplyDelete
  4. Anonymous3/9/14 21:07

    Toi huulipuna sopii ihan hiton hyvin :o! Näytät törkeen siistilt

    ReplyDelete
  5. Koska lentokoneessa ne turvavyöt tarkistetaan? Ja kaikissa busseissa ei oo ni ihmiset ei tuppaa ettimään niitä ku olettaa että niitä ei ole? Ja se muuten auttaa lentokoneessa ihan samalla lailla ku autotörmäyksessä tai muussa, eli pitää suhtkoht paikallaan jos tulee äkkinäine G-voima. Kun suurin osahan lento-onnettomuuksista (en musita tarkkaa lukua, ehkä 80%) tapahtuu nousun tai laskun aikana, ja se hitosti helpottaa oloa turbulenssissa kun tietää ettei varmana tipahda penkiltä.
    T: turbulenssissa just lentäny (ja tappeli hienosti limsamukin kanssa ettei saanu kokista syliin)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yleensä noissa pitkän matkan busseissa millä kuljen on vyöt, kyllä siitä on mulle muodostunut ihan tapa aina tarkistaa. :D Mutta miksi ihmiset tarvii jonkun pakon turvallisuudestaan huolehtimaan?

      Aaaa, kiitos selvennyksestä. Mä vaan oletin ettei se voima ole niin iso että siitä kattoon lentäis muuta kuin just kokikset. Liikenneonnettomuuksia sattuu kuitenkin huomattavasti enemmän, joten luulis jengin vöitä käyttävän jos sellaiset on. :D Edes lapsille ei niitä viitsitä laittaa, tosin mitäpä se auttaa vaikka itsellään olisi jos takana istuva lentää täydellä voimalla penkkiä vasten (eikö se voima ole niin kova että siitä voi vaikka halvaantua tai jopa kuolla?).

      Delete
  6. Anonymous4/9/14 11:18

    Tulin vaan kertomaan että oot ihana.

    ReplyDelete
  7. Oi, ihana asu!! :)

    ReplyDelete
  8. Voi luoja miten kaunis olet, varsinkin toi toinen kuva! :O

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ää apua, tässähän menee ihan hämilleen. :D Mutta kiitos paljon!

      Delete

Mini Rage Face Vendetta Smiley