Tuesday, September 9, 2014

Kreeta, osa 1

Huhhuh kun aika rientää! Suomeen takaisin tulemisestakin on jo reilusti yli viikko. Mä en yleensä tykkää heti reissun jälkeen alkaa kaivelemaan kuvia ja sillai, vaan tykkään olla hetken rauhassa ennen kuin alan muistelemaan kulunutta matkaa.

Mä kelasin kertoa Kreetan matkasta tälleen lyhyissä osissa, on tosi stressaavaa koittaa saada kaikki mahdutettua samaan postaukseen.





Auringonlasku vuorilla.

Kertauksena vielä, mä lähdin mun samanikäisen frendin Mihaelan kanssa Kreikkaan Kreetan saarelle. Otettiin äkkilähtö kun meidän alkuperäiset suunnitelmat Bulgarian suhteen kariutuivat. Mihaela on puoliksi Bulgarialainen, puhuu kieltä ja lisäksi niillä ois ollut kämppä siellä. Siksi siis Bulgaria oli meidän ykkösvaihtoehto. Matkan varauksesta lennon lähtöön oli alle kaksi vuorokautta, eipä ehtinyt tulla mitään matkajännitystä tossa ajassa. Ainoa asia mikä hieman kuumotti oli meidän valitsema "määrittelemätön majoitus". Matka varattiin Apollomatkojen kautta ja hintaa oli koko paketilla noin parisataa per nenä.

Määrittelemätön majoitus paljastuikin oikein hyväksi vaihtoehdoksi! Mä mainitsin väärin että oltais oltu Haniassa, meidän lento meni sinne mutta majoituttiin Georgioupolisissa. Mä muuten pitkään mietin onko toi nyt Hania vai Chania, alkuun luulin jälkimmäistä ja että eka olis vaan suomenkielinen nimitys. Kuitenkin paikallisten suusta kuului selkeästi Hania, joten sillä sit mentiin. Georgioupoliskin oli välillä kirjoitettuna ilman u-kirjainta, mut kaikki kuitenkin tajuaa mistä on kyse. :D



Mä olen huono näiden nimitysten kanssa et mikä on nyt hotelli ja mikä hostelli, mutta kuitenkin meidän majapaikan nimi oli Anna Apartments, joka sijaitsi ihan keskustan nurkilla mutta just siinä rajalla josta alkaa maaseutu. Voisiko parempaa sijaintia toivoa? Paikka oli todella siisti vaikkei todellakaan mikään luksusmesta. Käynti huoneisiin oli ulkoa, eikä varsinaista respaa tai aulaa ollut. Huoneessa oli pieni liesi, jääkaappi ja tottakai parveke. Lukuunottamatta vessan ovea jota ei saanut kunnolla kiinni ja huonosti toimivaa suihkua toi paikka oli tosi jees. Kyllä sieltä suihkusta vettä tuli mutta aika huonolla paineella, tosin mun lyhyen fledan pesussa toi ei ollut ongelma.

Toi mesta tais olla joku perheyritys, samaan juttuun kuuluivat ainakin Anna Market ja Anna's Farm, sekä kauempana taisi olla myös Anna's House niminen kunnon hotelli. Meidän majapaikkaa hoiti sellanen tosi mukava vanha nainen, huoneet siivosi aina nuorempi nainen sellasen nuoren tytön kanssa. Ilmapiiri oli tosi mukava ja kaikki asiat hoitui helposti, esimerkiksi kerran siivouksen yhteydessä meille jäi vain yksi pyyhe, mut saatiin toinen heti kun kysyttiin.


"Alakerta" oli kasvillisuuden peitossa ja joukossa hengaili kissoja ja kanoja. Kuljettiin tällästä ihanaa käytävää pitkin aina kun poistuttiin keskustaan tmv. Rannalle oli matkaa noin puoli kilometriä, riippuen tietenkin mihin kohtaan halusi jäädä. Keskusta alkoi heti sadan metrin päästä sillan jälkeen, joten matkat ei todellakaan olleet pahoja kävellä. Georgioupolis oli tosi mukava paikka, vaikka shoppailumahdollisuudet oli aikalailla vain turistitavaraa. Yöelämääkään ei paikassa oikein ollut, mutta Haniaan pääsi bussilla ja sieltä löytyikin sit molempia. Kaikesta tosta ja muustakin lisää myöhemmissä osissa. :)

Eläinten yms. äänet kuuluivat aika selkeästi sisälle, mutta eipä tuo ainakaan mun nukkumista haitannut. Lähinnä kukkojen kilpakiekuminen aamuviiden maissa sekä hanhien kaakatus olivat eniten häiritseviä ääniä, mutta kuten sanoin ei ne nukkumista haitanneet. Sensijaan eräs samalla matkalla tullut suomalaisten nuorten porukka piti ihan kiitettävää meteliä joka esti nukahtamisen, tästä eräs eeppinen tarina hieman myöhemmin. :----DDddd


Sanon nyt jo ennen muita osia että kokonaisuutena matka oli aivan loistava! Mihaela oli todella mukava matkakumppani, lähtisin sen kanssa mielelläni joskus uudestaan reissuun. :) Yhyy hirveä ikävä tota paikkaa iski, menisin mielelläni joskus myös uudestaan! Mä rakastan matkustamista ja mun on vaikea pysyä paikoillani, en ymmärrä miten oon joskus selvinnut kun oon hengannut vaan Nurmijärvellä. :D Ois ihana myös muuttaa joskus ulkomaille, mä vaan en osaa mitään kieliä enkun lisäksi.

Ohhoh kello on taas paljon, mä vaan en osaa päivittää aiemmin päivällä. Huomenna tosin on pakko jos haluan postata yhdet asukuvat, koska meen Arabian nutalle kuudeks tsiigaamaan bändejä, myös mun frendi Mikko soittaa akkarikeikan siellä. On aikas hyvä kattaus joten kannattaa saapua paikalle!


No comments :

Post a Comment

Mini Rage Face Vendetta Smiley