Wednesday, September 24, 2014

Pitkästä aikaa

Mulla on välillä kausia kun aika vaan katoaa. Tuntuu etten saa mistään kiinni, katson vain kun viikot vierii. Miljoona tekemätöntä asiaa odottelee, mutta kun aika vaan menee johonkin ennen kuin saan mitään aikaiseksi. Ajattelen esimerkiksi siivoavani jonain päivänä, yhtäkkiä havahdun kun on ilta.

Välillä taas aika matelee ja musta tuntuu että tulen hulluksi jos vietän kolmekin päivää kotona, pakko päästä välillä stadiin toisiin maisemiin. Mua vaan ahdistaa jos joudun olemaan liikaa paikoilllani.

Mä olen ihminen joka kyllästyy helposti, paitsi oikeasti mulle tärkeisiin asioihin. Ihmettelin skidinä miten pikkuveli jaksoi katsoa saman elokuvan vaikka monta kertaa päivässä, kunnes löysin mun ensimmäisen suosikkileffan. En muista mikä se oli, mutta mä muistan että se oli ensimmäinen elokuva, jonka mä jaksoin katsoa loputtomia kertoja kyllästymättä.



Toi sama pätee vieläkin, en tykkää yhtään katsoa jo kerran nähtyjä elokuvia (tai sarjoja) - ellei kyseessä ole joku mun suosikki. Mulla on nyt sellanen fiilis että mun pyhään suosikkielokuvien joukkoon on liittymässä uusi tulokas joka tosin on tv-sarja. Onko sarja nimeltä Hannibal tuttu? Mä katsoin ekan kauden Netflixistä viime talvena, innostuin jo silloin niin kovasti kyseisestä sarjasta että katsoin sen kahdesti. Vasta tokan kauden katsottuani mä rakastuin todella tuohon sarjaan, ykköskausi on menossa kolmatta kertaa koska tokaa kautta pitää vielä vähän sulatella ennen uudelleenkatsomista.

Hannibal on sarjana aivan saatanan hyvä. Mulla kesti hetki elokuvat nähneenä sulatella Mads Mikkelsenin tanskalaisella aksentilla varustettua Hannibal Lecteriä, joka eroaa hyvin paljon Anthony Hopkinsin versiosta. Siihen tottui kuitenkin aika nopeasti ja nyt mä jopa miellän tämän enemmän "oikeaksi" kuin alkuperäisen.

Mä olen tosi huono kuvailemaan miksi joku asia on musta tosi hyvä, tämäkin sarja on vaan niin nerokas ettei sen hienoutta pysty sanoiksi pukemaan. Tuntuu että tossa on kaikki niin hiottua, eikä joukossa takuulla ole yhtäkään täytejaksoa, mitä monista sarjoista löytyy. Sarjan näyttelijöistä ei kukaan ollut mulle entuudestaan tuttu, mutta kaikki vetävät roolinsa todella uskottavasti. Mä en voi kuin suositella katsomaan jos yhtään kiinnostaa, sarjahan ei missään nimessä ole pelottava vaikka sisäelimiä ja ruumiita sisältääkin.

Hahah en spoilaa sen enempää mutta kakkoskauden jälkeen todellakin ymmärrän miksi jengi shippaa ihan kybällä Hannibalia ja Will Grahamia. Tossa on niin paljon sellasta pientä vihjailua mikä tosin on varmaan laitettu tarkotuksella jotta kaikki fangirlit shippais niitä vielä enemmän. :D

Sain muuten askissa joltain Star Wars -kysymyksen ja olin ihan innoissani. :3 Mä jaksaisin puhua mun suosikkileffoista yms. ihan loputtomiin, usein vaan muut ihmiset ei ole yhtä innostuneita asiasta. :D 



Huomenna olis kymmeneltä aika Pumban kastraatioon. Jotenkin tosi julma fiilis. :D Tottakai toi on ton eläimen parhaaksi, tää meno täällä ois kuitenkin tosi mahdotonta nyt kun Viuhtikin muutti sisälle. Voishan noi ulkoilla eri aikaan mutta kun Pumba on ihan sekaisin tosta ja mm. pissas neljät merkkauspissat mun sänkyyn kahden päivän aikana. Pumba myös aina vapaana ollessaan vaan kiertää Viuhtin häkin ympärillä etsien pääsyä sinne jne.

Näihin kuviin liittyen olin eilen Hannan, Auran ja Satun kanssa Stadissa. Oli kiva nähdä pitkästä aikaa! Kierreltiin kauppoja ja illalla käytiin baarissa parilla, jossa olikin sinä iltana keikka jota päädyttiin katsomaan.

Toi hattu on eBaysta, maksoin siitä vain kahdeksan euroa kun esimerkiksi Seppälä myy vastaavaa vajaalla kolmella kympillä. Lapussa lukee 100% villaa mutta eipä noista Kiinatuotteista tiedä. Mulla on hirveä ongelma kun mietin että kumpi on parempi, toisaalta en haluaisi että lammas kärsii siksi että minä saan villahatun, mutta toisaalta villa on ekologisempi vaihtoehto kuin muovista tehty.

Huhhuh kun aika rientää, tässähän alkaa ihan väsyttää. Tää on joku maaginen juttu että postaan aina ennen nukkumaanmenoa, hah. Mulla on seuraavan postauksen kuvat valmiina mutta niitä pitäis vielä muokkailla, joten en ajatellut pitää samanlaista taukoa kuin nyt. Öitä!

8 comments :

  1. Anonymous25/9/14 10:30

    Kiitos postauksesta, ihania kuvia!

    ReplyDelete
  2. Anonymous25/9/14 12:54

    Kultanen ajatus tuo ettet halua lampaiden kärsivän, mutta ne kärsisivät jos niitä ei kerittäisi, paskanen ja rastanen villa repisi niiden nahan ja sitten paska tulehduttaisi jne. :D Eli senkun pidät villahattua hyvällä omatunnolla!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joo tottakai koska ihmiset on jalostanut lampaat sellasiksi että niiden villa vaan kasvaa ja kasvaa, kuitenkin lampaita pidetään todella huonoissa oloissa joissa ne kärsii ja sellasta mä en haluaisi tukea. :( Mä en vaan löytänyt yhtäkään hattua tuolta joka ei olis ollut villaa, mutta ei noista tiedä onko ne edes oikeasti.

      Delete
  3. Anonymous25/9/14 13:26

    Mutta toisaalta, eihän se lammas siitä kärsi, että se keritään ja päinvastoin olis mun käsittääkseni eläinsuojelurikos tms jättää tämä tekemättä (: Eri juttu sitten että millaiset elinolosuhteet näillä lampailla on.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joo niitä olosuhteita mä tarkotinki mut ilmasin vähän huonosti. :D

      Delete
  4. AH Hannibal on ihan parhautta!! Hughin ja Madsin kemiat kohtaa vaan niin täydellisesti (Anthony Hopkinsin ja Edward Nortonin suoritus Red Dragonissa oli melkeimpä tuskallista katseltavaa vaikka molemmat ovat aivan helvetin hyviä näyttelijöitä)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Niin on!! Ja oon niin samaa mieltä, mä tosin en pahemmin muista mitä nois leffois tapahtuu vaikka oon nekin nähny, mut voin vaan kuvitella. :D

      Delete

Mini Rage Face Vendetta Smiley