Tuesday, September 30, 2014

Uusi hiusväri + falafel-ohje


We The Kings - Heaven Can Wait

Hahah mulla on niin samat fiilikset kuin mitä Liina kirjoitti blogissaan, ei vaan saa mitään aikaseks vaikka on päivät kotona. Ei ole kivaa olla tällänen laiskimus kaakkimus, ois niin jees kun sais juttuja tehtyä. Sentään yhteen asiaan mä olen viimeaikoina panostanut, kitaran soittamiseen. Suurin motivaatio tähänkin on se että nykyään jammaillaan yhessä Liinan kanssa, on oikeasti joku syy miksi pitää opetella joku biisi. Lisäksi kun sen biisin opettelee niin siitä pääsee nauttimaan paljon enemmän kun voi soittaa ja laulaa yhdessä jonkun kanssa.


 Värjäsin mun hiuksia pari päivää sitten. Heitin ekaks hetken mielijohteesta Biozellin Color Maskin sävyssä Cappuchino päähän ja lopputulos oli alemman kuvan mukainen. Samalla aineella värjäsin kesällä mun hiuksia, joten sitä ei ollut hirveästi jäljellä. Koitin etsiä Anttiloista lisää kyseistä tuotetta, mutta en löytänyt ja tulin siihen tulokseen että sitä tuskin enään myydään. Päädyin sitten ostamaan Garnier Olia -hiusvärin sävyssä Intense Copper, koska mitään parempaakaan sävyä en löytänyt (ja koska Olia-värit on ihania :3). Tottakai tukasta tuli ihan oranssi, mutta punaisen sävyt vaalenevat tosi nopeasti, joten eiköhän tää oo kohta enemmän sellainen mitä tavoittelin. Ja tottakai kivahan tääkin on!

Ylempään kuvaan editoin hiukset oranssimmiksi koska laitoin ton mun profiilikuvaksi, ja halusin kuvan jossa on mun tänhetkinen väri sellasen kuvan sijaan, jonka hiusväri oli päässä vain pari päivää.

Tein muuten yksi päivä ihan tajuttoman hyvää falafelia! Noi onnistui tosi hyvin joten haluan jakaa tän reseptin teille. Falafelithan kuuluisi tehdä liottamalla kikherneitä, mutta hyvin noi onnistui niistä GoGreenin syöntivalmiista. Valkosipulin ja muiden mausteiden määrää voi toki säätää oman maun mukaan, näistä tuli aika mausteisia.

Falafeleihin tarvitset:

• 2 purkkia GoGreenin kikherneitä
• 2 punasipulia
• 4 valkosipulin kynttä
• 2 chiliä
• 1 lime
• vehnäjauhoja
• seesaminsiemeniä
• korianteria
• persiljaa
• suolaa
• mustapippuria
• juustokuminaa

Homma menee tietty niin että pilkotaan kaikki pilkottavat ainekset kulhoon, lisätään huuhdotut kikherneet ja mausteet joukkoon. Tämän jälkeen otetaan käyttöön jokin elektroninen vempain joka hienontaa kaikki ainekset tasaiseksi mössöksi, jonka jälkeen lisätään joukkoon vehnäjauhoja senverran että tosta mössöstä tulee enemmän taikinamaista. Vehnäjauho ei kuulemma "kuulu" falafeliin, mutta ainakaan mä en saanut tota muuten pysymään kasassa.

Falafelit paistetaan pannulla runsaassa öljyssä, paistamiseen ei mene kuin pari minuutta/puoli. Mä itse teen aina pihvimallisia, pyörykät on vaikeempia. Vaikka falafelpihvit eivät pysyisi kunnolla kasassa niin ei se mitään, maku on silti loistava. :3


10 comments :

  1. Biozelin värejä myydään kyllä vielä esim Tokmanneilla :) Itekin sieltä aina hamstrailen niitä ittelleni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joo kyl tuollakin oli kaikkia muita paitsi tota sävyä. :D Mut hei kiitti vinkistä, pitää käydä tsekkaamassa jos tuolla olis!

      Delete
  2. Tota reseptiä vois kyllä kokeilla! :)
    jasmintuomi.blogspot.fi

    ReplyDelete
  3. Noita color maskeja saa tilattua kätevästi netistä. Oon kokenut sen ite helpommaksi, ettei tartte koko kaupunkia juosta hakemassa yhtä väriä : D ihanat hiukset muuten! Oranssi on parhautta

    ReplyDelete
    Replies
    1. Juu kelasinkin et jostain sais mut oon niin kärsimätön, ois pitäny heti saada. :D Mut kiitos! :)

      Delete
  4. Heidiii kokataaks noit falafeleja joskus ku tuut meille? :> kuulostaa tosi hyvält!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joo!! Ne on ihan saatanallisen hyviä! :D

      Delete
  5. hei, mistä oot löytäny noi farkut? oon ettiny samantapasia, mutta kaikki tuppaa olemaan liian lyhyitä, pitkäjalkainen itsekin kun olen... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei pahoittelut että kesti vastata! Noi on ostettu H&M:stä, mä itseasiassa löydän sieltä mulle kaikista sopivimmat farkut. :D

      Delete

Mini Rage Face Vendetta Smiley