Monday, November 10, 2014

Toispuoleinen

Mä törmäsin tähän haasteeseen pari kuukautta sitten. Idea oli mun mielestä tosi hyvä ja odotin näkeväni "the power of makeup" tyylisiä postauksia. Mutta ei. Kaikissa niissä blogeissa joihin törmäsin, oli ero meikillisen ja meikittömän naamapuoliskon välillä ihan mitätön, monissa lähes huomaamaton. En mä missään nimessä hauku noiden postausten tekijöitä - mä vain odotin että myös joku enemmän meikkaava olisi haasteeseen tarttunut.

Pitkään mulla oli mielessä tämän toteuttaminen ja nyt kulmakarvattomuuttani hyödyntäen päätin sen tehdä. Pahoittelut siitä että kuvat eivät ole mitään huippulaatua, kännykän kamera ja tän vuodenajan valo eivät ole mikään paras yhdistelmä. Vähän harmittaa koska kunnon kameran kanssa olisi näkynyt paremmin myös ihomeikin ja varjostusten osuus, vaikkei mulla nyt mikään huono iho olekaan.

Mä kuulen usein kehuja mun naamasta, mutta näiden kuvien avulla haluan myös tehdä selväksi että en minäkään miltään hyvältä näytä juuri herättyäni. :D



Mä olen meikannut jostain ala-asteen lopulta asti, tosin silloin vielä satunnaisesti. Joskus seiskalla aloin kuitenkin meikkaamaan lähes joka koulupäivänä. Mulle ei ole enää ongelma mennä ihmisten ilmoille meikittä (paitsi okei nyt kulmakarvattomana) vaikka tykkäänkin laittautua usein irtoripsiä myöten. Mä olen aina pitänyt meikkaamisesta ja usein meikannutkin enemmän kuin muut ikätoverini.

Usein paljon laittautuviin ihmisiin liitetään huono itsetunto - ja paskat sanon minä. Mä meikkaan siksi että se on kivaa. Se on myös loistava tapa ilmaista itseään ja tyyliään. Tietyllä tapaa mä jopa vertaisin meikkaamista taiteeseen. Mä en näe meikkaamista millään huonona tapana. Silloinkin kun meikillä peitetään huonoa itsetuntoa, on vika jossain muussa kuin itse meikissä.

Kesäisin mun meikkaaminen vähenee todella paljon, kun saan vähän väriä pintaan niin kuljen usein pelkän kulmakynän ja ripsivärin voimalla. Syksyisin mulle vaan iskee joku inspiraatio ja tykkään kuluttaa enemmän aikaa naaman kanssa, tosin kesäisin hikoillessa ei tee edes mieli laittaa juuri mitään naamaan.


Tällä hetkellä mä olen aivan rakastunut mun ruskeisiin piilolinsseihin. Olen aina tykännyt ruskeista silmistä ja usein mun mielestä ruskeasilmäiset naiset ovat kauniimpia kuin muun väriset silmät omaavat. Ajattelinkin hommata mulle ihan vahvuudelliset kestolinssit ruskeana, valinta on vain todella vaikeaa koska ei voi tarkkaan tietää miltä linssit näyttävät omassa silmässä. Nämäkään eivät ihan asetu oikealle kohdalle vaan omaa väriä näkyy hieman pupillin pienentyessä (katsokaa ensimmäistä kuvaa tarkkaan), vaikka väri onkin ihana. Jossain vaiheessa mulla on edessä myös hiusten värjäys ruskeaksi, koska en jaksa tätä juurikasvua, vaikka vaalea sopiikin musta yleensä paremmin lyhyisiin hiuksiin naisilla.


16 comments :

  1. Tosi rohkee postaus :)
    Blogistani löytyy sinulle jotain hyödyllistä.(Juttu RevitaBrownista) ja Soap Gloryn arvonta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos! Ei mulla tosin mitään hätää näiden kulmien kanssa, kasvaa takaisin sit kun kasvaa, itsepähän halloweenin takia ne sheivasin. :D

      Delete
  2. Oot kyllä tosi erinäkönen meikillä ja ilman:o kaunis kummallakin tavalla, ei siinä! Mielenkiintoinen postaus:) ja tää blogin ulkoasu on kyllä aivan ihana!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos paljon! Joo mulla toki vaihtelee aina kausittain miten meikkaan, nyt suurimman eron tekee ainakin musta noi piilarit mihin oon tykästynyt. :D

      Delete
  3. Haha en edes huomannut ekassa kuvassa, että sulla on eriväriset silmät ennenkuin käskit tarkemmin katsoa :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha. :D Eihän sitä välttämättä tule ajatelleeksi, tollanen kuva kun on ainakin musta semi hämmentävä. :D

      Delete
  4. Aaaa kuin jännä toi gif, tuijotin sitä varmaan minuutin ennenku pääsin yli mun hämmennyksestä! Hauskaa nähdä, et kuinka paljon meikki naamaa muuttaakaan. Pitää varmaan kokeilla tätä samaa myös ite :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gifit on välillä tosi jänniä haha. :D Joo kannattaa! Näitä on nimittäin ainakin musta tosi mielenkiintosta kattoa. :)

      Delete
  5. Näytät kyllä hyvälle oli sulla meikkiä tai ei!:) sellainen pisti silmään, että onko jotain syytä miksi sun mielestä vaaleat sopii lyhyttukaiselle naiselle paremmin vai onko se vaan koska se miellyttää enemmän silmää?:) itelläkin on lyhyet hiukset, ja nyt kun mietin niin tosi usein kun oon leikannu lyhyeks takas on myös tukka vaalentunu. Tällä hetkellä kyllä menossa melko tumma punainen mutta kuitenkin!
    Mielenkiintoista luettavaa oli:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos! :) En mä tiedä, tottakai tossakin on poikkeuksia, ehkä mä olen vain perustanut ton omiin havaintoihini. :D Nyt kun alkoi miettimään niin ompa vaikeaa sanoa mistä mä olen tälläsen havainnon tehnyt ja miksi.

      Delete
  6. Hei vähän huippua että teit tän haasteen!!! Tämmösiä eroja minä just odotinkin, kun pistin haasteen aluilleen!:) tosiaan, yhtään vähättelemättä niitä, joilla ero ei ole suuri :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. No mut hei kiitokset sulle että oot tälläsen haasteen keksinyt! :) Mulla ei tosiaan ollut mitään hajua mistä tää on alunperin lähtenyt liikkeelle, satuin näkemään just noita missä eroa ei juurikaan ollut ja ajattelin että perkele mähän teen tän niin nähdään oikeasti miten paljon meikillä voi muuttaa. :D

      Delete
  7. Kiva haaste, pakko toteuttaa tää kyllä huomenna itekin ! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joo tää oli kyllä kiva mustakin! Pitääkin käydä kurkkimassa. :)

      Delete
  8. Kirjoitteletko taas pian!

    ReplyDelete

Mini Rage Face Vendetta Smiley