Monday, January 12, 2015

20's flapper

Hei! Lauantaina olin Siinan 18-vuotissynttäreillä, teemana oli menneiden vuosikymmenten glamour. Mulle oli heti selkeestä minkä vuosikymmenen mukaan pukeudun, lähinnä mun hiusten sopivuuden ja The Great Gatsbyn vaikutteiden takia. Mä en muuten tykkää yleensä ollenkaan romanttisista leffoista, mutta The Great Gatsby kuuluu niihin muutamiin poikkeuksiin joista pidän - ja paljon.

Ei siis ollut mikään yllätys että mä päätin valkata vuosikymmeneksi 20-luvun. Mä meinasin alkuun tilata flapper-tyylisen mekon eBaysta, mutta onneksi havahduin liian myöhään, sillä löysin H&M:stä paljon paremman. Vaikka tuo onkin tyyliin kuuluvasti hieman väljähkö, niin kyllä tuota käyttää ihan muutenkin. :)


Hiuspannan mä väsäsin vasta lauantaina, sain faijalta tarvittavat sulat ja itse pannan leikkasin vanhojen nahkahousujen vyötärökaistaleesta, jotka olen joskus ostanut kirppikseltä parilla eurolla. Mä pohdin pitkään eri sulkavaihtoehtojen kanssa, kunnes päädyin riikinkukon sulkaan. Takana komeilee tukemassa myös suora teeren pyrstösulka, hyvin kesti myös illalla lumimyrskyssä tarpomisen, kuten tänään otetusta kuvasta näkee.

Pienempien sulkien alkuperästä mulla ei ole muistikuvaa, mutta ne kiiltävät valon osuessa vihreinä. Muuten ainesosat kasasin kaikesta kaapeista löytyvästä ja kiinnitin kuumaliimalla. Mä olen muuten todella tyytyväinen lopputulokseen, ainoana miinuksena se että tein pannasta turhan pienen. Mua hämäsi jotenkin ihan hitosti kun en ollut laittanut vielä hiuksia ja mallatessa kuvittelin pannan tulevan alemmas. Mutta mikä tärkeintä, tuo pysyi hyvin päässä! Olisi muuten varmasti siinä lumimyrskyn iskiessä lentänyt taivaan tuuliin. :D



Minä, Siina ja Liina. Oli hauskaa että edes osa jengistä oli panostanut pukeutumiseen, se kun ei oikeasti vaadi välttämättä mitään muuta kuin vähän mielikuvitusta. Mä itse rakastan aina kaikkia teemoja ja panostan yleensä ihan kunnolla, semisti vaan aina kuumottelen etten ole tyyliin ainoa. :D

Oli kyllä todella hauska ilta, oli kivaa tavata uusia ihmisiä ja tutustua paremmin jo ennestään tuttuihin. Sain heti alkuillasta kuulla Siinan kasaria edustavilta koulukavereilta miten näytän tosi tutulta - lopulta myöhemmin illalla syyksi vihdoin paljastui meillä olevan yhteisiä kavereita, joille tietenkin heti tämän oivallettuamme snappailtiin "kato kenet löysin" -tyylillä. :D Tuli koettua myös fangirlien kohtaaminen "ai katot säki Supernaturalii omg", voitettua uunossa (mikäli oikein muistan hehe) ja tanssittua ah-niin-huonon-mutta-silti-niin-hyvän musiikin tahtiin.

Eilen vaan (ylläriylläri) lagasin, tänään värjäsin mun vihertämään alkaneen fledan punaisella. Tällä hetkellä näyttää sopivan lämpimältä ruskealta, mutta voi olla että lopputulos on paljon punaisempi kunnolla kuivuttuaan. Ei se mitään, punainen on kiva väri ja nopeastihan toi haalistuu.

6 comments :

  1. Ah, melkeen sopis jo Downton Abbeyn juhliin ♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha. :D Mä olen nähnyt kyseistä ohjelmaa vain ohimennen kun mutsi katto sitä. joskus katoin kyl itekkin tollasia vanhaan aikaan sijottuvia sarjoja/leffoja koska ne puvut on niin ihania. ♥

      Delete
  2. Mä mietin just sun paria edellistä postausta lukiessa miten noissa sun tummissa on pienet 20-luvun vibat ja miten hyvin ne sopisi joihinkin ton vuosikymmenen teemajuhliin :D No niin näyttää sopivan ja tosi kiva tuo asukin!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mikä sattuma. :D Mut kiitos paljon!

      Delete
  3. ihanin ulkoasu mitä oon ikinä nähny!!!<3 oikeesti:'D

    http://yestoelisabeth.blogspot.fi/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi kiitos, tosi kiva kuulla! :D

      Delete

Mini Rage Face Vendetta Smiley