Friday, January 9, 2015

iHerb & e.l.f.

Hei! Mä tein ennen joulua tilauksen iHerbille, alunperin päädyin sivustolle selailemaan koska Suomesta saa tosi heikosti vegaanista D-vitamiinia, ja ne harvat saatavilla olevat ovat joko nestemäisiä tai pureskelutabletteja. Parin päivän päästä törmäsin netissä e.l.f:n meikkeihin ja pienen googlettelun seurauksena huomasin iHerbin myyvän myös niitä.

E.l.f. on paljon kehuttu ja todella edullinen meikkisarja, joka ei käytä lainkaan eläinperäisiä ainesosia tai testaa tuotteitaan eläimillä. Näitä tuotteita saa Suomessa osasta apteekeista, mutta hinnat ovat huomattavasti korkeammat kuin esimerkiksi iHerbiltä tilatessa.




Mä olen ihan hulluna erilaisiin huulituotteisiin, multa löytyy iso valikoima rasvoja, kiiltoja ja punia. Viimeaikoina mun monet luottohuulipunat ovat alkaneet lähennellä loppuaan, joten ei tarvitse kahdesti arvata että ostoskoriin eksyi pari uutta. Kuvassa ovat huulipunat sävyissä Seductive ja Voodoo, hintaa näillä oli n. 1,70 €/kpl. Itse pakkaus ei ole kovin kummoinen ja huulipuna kiertyy hieman jäykästi, mutta eipä sitä muuta tuolla hinnalla odotakaan. Parin päivän kokemuksella voin sanoa näiden olevan yhtä laadukasta tavaraa kuin mun jotkut Lumenen perushuulipunat. H&M:n huulipunat jäävät näille ihan kakkosiksi, ja lisäksi maksavat paljon enemmän.




Ensimmäisessä kuvassa Seductive, väri ei ole ihan noin persikka miltä keltaisessa sisävalossa näyttää. Tykkään tästä väristä kovasti, juuri sopivan neutraali ja luonnollinen.

Voodoo:sta en millään saanut hyvää swatchia, joten sen tilalla on tuo selfie. Voodoo on sävynä juuri täydellinen hieman oranssiin vivahtava punainen. Mun vastaavan värinen Lumenen huulipuna vetelee ihan viimeisiään, mutta tämä on loistava korvaaja sille.


Mulla ei ole aikoihin ollut valokynää tai mitään kunnon korostusväriä, vaan olen käyttänyt vaaleita luomivärejä siihen tarkoitukseen, joten klikkasin ostoskoriin myös All Over Color Stickin sävyssä Spotlight. Pigmenttiä löytyy mutta muuten tämä on vähän huonosti levittyvä ja tahmea, lisäksi haju on myös hieman pistävä. Hinta oli sama kuin huulipunilla, n. 1,70 €, joten siihen nähden tämä on ihan okei. En ehkä ostaisi toiste, mutta käytän kyllä loppuun.


Lisäksi se alkuperäinen asia minkä takia iHerbiin eksyin, ne vitamiinit. Arvatkaa ärsyttääkö kun tajusin jälkeenpäin että on olemassa myös vegaanista D3-vitamiinia, oletin niiden kaikkien olevan samaa lampaanrasvasta eristettyä. Eiköhän tämäkin aja asiansa, eipä tollanen purkki mun annostuksilla kuitenkaan kauaa kestä. Mun piti tilata myös B12-vitamiinia, mutta tuote jonka olisin halunnut oli juuri silloin loppu. Kyseisen vitamiinin puutostila alkaa onneksi kuitenki näkyä vasta pitkän ajan päästä, joten ei tässä mitään hätää ole, etenkin kun mä saan sitä jonkinverran ravinnostakin.

Lisäksi tilasin mulle omat macajuurikapselit, pari viikkoa sitten innostuin testaamaan mutsin purkista ja voin kyllä sanoa että noilla on todella piristävä vaikutus! Ensimmäisenä iltana en meinannut saada kunnolla unta, mutta tämä ikävä sivuvaikutus kesti vain yhden yön. Macahan on tällä hetkellä paljonpuhuttu ns. superfood, jolla on paljon erilaisia terveysvaikutuksia. Suositelen googlaamaan jos kiinnostaa, koska mä en todellakaan ole mikään asiantuntija ja noita vaikutuksia oli useampia. Lupaan kyllä kertoa lisää mun kokemuksista sitten kun olen tätä pidempään käyttänyt! :)

Mun on pakko sanoa vielä pari sanaa vegaaniuteen liittyen. Monen mielestä saattaa kuulostaa turhalta hifistelyltä mennä näin tarkaksi tuon D3-vitamiinin kanssa, etenkin jos tietää että mulla on paha tapa sortua välillä epävegaanisiin herkkuihin (mm. tietyt sipsit). Kuitenkin mä haluan olla mahdollisimman vegaani niissä asioissa joissa pystyn, ja joista ei ole mulle mitään suurta haittaa. Silloin voin myös hyvällä omalla tunnolla vetää aina välillä darrassa sen kasvisfeastin juustoineen ja majoneeseineen. :D

2 comments :

  1. Ooo onpa ihanan sävysiä huulipunia eikä tosiaan hinnalla pilattuja.. :O Taidan itekki hipsiä tästä tonne nettikauppaan kattelee noita huulipunia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. On joo, ja laatukin on todella hyvä, noita saa ilmeisesti Suomestakin mutta hinta on tyyliin kaksinkertainen. :D

      Delete

Mini Rage Face Vendetta Smiley