Monday, February 2, 2015

Jäiset asukuvat ja vegaaniset juhlatarjoilut

 
Foreigner - Cold As Ice


Eilen alkoi mun ja Riikan leikkimielinen Twitter-kisa, jonka idea sai alkunsa pari viikkoa sitten kun olin kyläilemässä Järvelässä. Mä taisin jotain puhua kuinka en ole ikinä saanut aikaiseksi aloittaa Twitterin käyttöä vaikka se ois just jees kun sinne voi spämmiä kaikkea turhaa. Nyt me kisataan ystävänpäivään asti siitä kumpi twiittaa ja kerää enemmän seuraajia tänä aikana, jos haluatte tukea mua niin seuratkaa tästä!

Nämä hyiset kuvat on otettu Lahdessa, jossa hengailtiin ennen Järvelään menoa. Oli aika taiteilua kulkea tuon jäisen laiturin päällä, ei kyllä kaduttanut matalapohjaisten kenkien laitto ollenkaan. Pitkästä aikaa mulla oli myös farkut jalassa, mikä on tälle hametytölle harvinaista. En vaan tykkää siitä kun farkut puristaa, jos mä löytäisin täydelliset ja mukavat farkut niin varmasti niitä myös pitäisin mutta ei niin ei.



Viikko eteenpäin Lahden vierailusta oli odotettu synttäriviikonloppu. Vuosia tuli virallisesti torstaina 22.1. täyteen 19, hui apua vastahan sitä täytettiin 18. Muistan miten uhosin mm. muuttavani, ottavani tatuoinnin ja hankkivani ajokortin heti täysi-ikäistyttyäni. Mitään noista en ole vieläkään toteuttanut, tosin kortti olisi tarkoitus hankkia ensi kesäksi.

Perjantaina juhlin kavereiden kanssa ja sunnuntaina meille saapui sukulaisia. Juhlatarjoilusta halusin ehdottomasti tehdä vegaanista, olisi tuntunut tyhmältä tarjoilla mun eettisen näkemyksen vastaista ruokaa. Tarjottavat onnistuivat tosi hyvin eikä maku eronnut ei-vegaanisesta ainakaan huonolla tavalla.
 

Etualalla näkyvän porkkanakakun ohje on täältä, taidettiin käyttää kauramaitoa mutta onnistuu hyvin myös veteen tehtynä. Päällisessä on käytetty maustamatonta Tofutti tuore"juustoa", joka vastaa maultaan ihan tavallista tuorejuustoa. Ei siis maistu yhtään soijalle jos joku sitä pelkää. :D

Taustalla ovat voileipä- ja sacherkakku, joiden ohjeet löytyvät täältä. Kannattaa varautua ettei Tofuttia välttämättä löydy pienemmistä kaupoista, ja isommissakaan ei aina ole montaa purkkia hyllyssä. Molemmista kakuista tuli oikein hyviä, kehujakin sateli sukulaisilta. En usko että kukaan olisi edes tajunnut ruokien olleen vegaanisia jos en olisi niin erikseen maininnut.

Mulla oli alkuun hirveät ongelmat tarjoilun kanssa, itse kun en pahemmin välitä kakuista tai käytä ns. korvaavia tuotteita ruokavaliossani. Kuitenkin pienellä googlettelulla löytyivät tarvittavat ohjeet, kiitokset niiden postaajille. :)


Oli onnistunut synttäriviikonloppu, näissä fiiliksissä on kiva aloittaa viimeisen teinivuoden viettäminen. :D Blogikin on ollut mulla reilun vuoden pystyssä, kiitokset kaikille mukana olleille, toivottavasti jaksatte pysyä mukana vielä tulevaisuudessakin!

No comments :

Post a Comment

Mini Rage Face Vendetta Smiley