Monday, March 2, 2015

No fire brigade, just pyromania



Def Leppard - Rock Of Ages


Mun olo on yllättävän pirteä vaikka viimepäivien yöunet ovatkin jääneet aika vähäisiksi, kiitos Sims kakkosen. Tein sen pahan virheen ja uudelleenasensin kyseisen pelin ja nyt mulla ei muuta elämää olekaan ollut. :D No ei, kyllä mä teen muutakin. Mulla kun tosiaan ei vielä ole sitä työkokoeilupaikkaa niin päivisin on aikaa vaikka muille jakaa.

Nämä kuvat on otettu perjantaina Liinan kanssa, löydettiin keskustasta ihan loisto paikka kuvien ottamiselle. Oli aivan ihanaa kun aurinko paistoi ja oli lämmin, ei tarvinnut pahemmin palella kuvattavana ollessa. Mä olen viimeaikoina kaivanut mun parit bändipaidat kaapin pohjalta takaisin käyttöön ja hieman innostunut rockhenkisemmästä pukeutumisesta. Ei, ei musta ole samanlaista glampalleroa tulossa kuin pari vuotta sitten, enkä mä itseäni miellä tyyliltäni rokkariksi. Meinaan vaan, että joinakin päivinä on kivaa olla enemmän rock kuin toisina.


Merirock lähestyy enkä malttaisi millään odottaa, oli pientä kriiseilyä ilmassa kun ei Hannan kanssa meinattu löytää mistään onko kyseinen risteily nyt k21 vai k18. Mulla on vahva mielikuva että lippuja varatessa tarkistettiin ikäraja jostain, mutta nyt ei näyttänyt löytyvän yhtään mistään., Viikkarinkin sivuilla lukee XPRS miniristeilyjen olevan k21. Lopulta kuitenkin varausvahvistuksen mukana tullutta liitettä tutkiessani huokaisin helpotuksesta kun tämä lause sattui silmiini: "Viking Linen ikäraja risteilylle on 18 vuotta."

Olen myös innoissani ensi viikon Cirque du Soleilin Quidam -showsta jota ollaan menossa mutsin kanssa katsomaan. Cirque du Soleil ei ikinä petä, ainakin neljä showta on tullut nähtyä ja kaikki ovat olleet enemmän tai vähemmän mahtavia.




Hahaa en ole aikoihin ottanut kunnolla kantaa mihinkään täällä blogissa, mutta nyt koen tarpeelliseksi. En vaan käsitä miksi jengi valittaa siitä että Pertti Kurikan Nimipäivät lähtee edustamaan Suomea euroviisuihin, tottakai kaikesta saa olla eri mieltä mutta ihmettelen syvästi miksi tämä haittaa joitakin ihmisiä niin kovasti.

Mutta joo, mua huvittaa nämä argumentit:

a) "Se biisi on ihan paska!" - Joo, en mäkään sitä vapaa-ajalla kuuntelisi, mutta kerrotko mulle milloin Euroviisuissa on ollut kyse pelkästään hyvästä musiikista?

b) "Ne voitti vaan siks et ne on vammasia" - Entä sitten jos voittivatkin? Samalla lailla voitaisiin kyseenalaistaa voittiko Conchita Wurst viisut vain siksi että oli parrakkaaksi naiseksi pukeutunut mies. Eipä olisi Lordikaan tuonut voittoa Suomelle jos bändin jäsenet olisivat näyttäneet taviksilta.

c) "Ne nolaa Suomen!" - Päinvastoin. Me annetaan maailmalle hieno ja suvaitsevainen kuva, monissa maissa vammaisten kohtelu on paljon huonompaa kuin Suomessa.

Hassua sinänsä miten tällä Suomen viisu"menestyksellä" meidän takapuolia kutittaa tämäkin asia näin paljon, ei me niitä kisoja kuitenkaan voiteta vaikka kuinka musiikillisesti hyvä edustaja lähetettäisiin. Mulle on sinänsä aika se ja sama mikä meitä edustaa viisuissa, mutta jos tällä saadaan aikaan jotain hyvää niin tottakai mä olen iloinen. :)



Tällästä tällä kertaa, kertokaa ihmeessä mielipiteitä asiaan, kuulen mielelläni eriäviäkin mielipiteitä. Lisäyksenä vielä että mä en ole tutustunut muihin UMK-kilpailijoihin ollenkaan, joten voi olla mahdollista että siellä olisi parempikin vaihtoehto ollut. Mun pointtini on kuitenkin lähinnä se, että mä en ymmärrä miksi ihmisiä haittaa niin paljon PKN:n edustus Euroviisuissa.

Mutta joo, voisin lähteä tekemään safkaa ja jatkamaan In The Fleshiä. :)

10 comments :

  1. Ohan toi Pertti Kurikka nyt ihan aitoa kamaa! Pelkään snadisti, että jäbät kohtaa jotai stylistejä eikä saa mennä lavalla omissa kledjuissaan. Tosin veikkaan, et Kari pistää vastaan jos joku edes yrittää alkaa peittelee sen kaljua haha. Oikea bändi voitti! Ei siksi, että vammaisia - vaan koska hyvä punk ralli, jossa selkeä sanoma, ei mielistelyä, ei alastomuutta, ei modulaatiota - kompakti biisi 5/5.

    Valitettavasti some on täynnä näitä "Kyllä minä mieleni pahoitin"-dillejä haha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha joo no mielensäpahoittajia löytyy nykyään kaikista aiheista, onneksi tässä asiassa suurinosa taitaa olla nuoria ja naiiveja joilla on vielä toivoa. :D

      Mun mielestä tää esitys on myös hyvä kannanotto tätä nykyajan feikkiyttä ja mielistelyä kohtaan, toivotaan joo että jäbät sais mennä ihan omina itsenään lavalle. Ja kuten sanoin niin itse biisi ei muhun iske, mutta se nyt on mun ongelma eikä mulla tulis mieleenkään vastustaa sen takia, se biisikin on vaan osa kokonaisuutta.

      Ja hei kerrankin ei modulaatiota!

      Delete
  2. Anonymous2/3/15 18:42

    Toi on muuten ihan parasta taas talven jälkeen kun ei tarvii palella asukuvissa.:D Ja euroviisuhommeleissa oon sun kanssa kyllä ihan samaa mieltä. Enemmän hävettää olla Suomesta kun lukee joittenkin vatipäiden kommentteja..:D

    T.Auroora ( en jaksanu kirjautua)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha niin on! :D Hei kiva kuulla, oon kyllä samaa mieltä että enemmän hävettää olla Suomesta joidenkin idioottien kommentoijien takia. :----DD

      Delete
  3. Anonymous3/3/15 14:42

    Upea outfit! Vink vink; Käypäs tsekkaa ask.fm! c:

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos paljon! Ja joo hei mulla on phonessa se sovellus joten saan aina ilmotuksen kun tulee kysymyksiä, mutta kiitos silti kommentista. :)

      Delete
  4. Anonymous13/3/15 18:00

    Hei mulla ois sulle yks kysymys! aloin just käyttää paypalia ja haluisin shoppailla ebayssa. en vaan yhtään tajua et miten sieltä löytää niitä kivoja vaatteita:D tykkään sun tyylistä nii ajattelin et jos sulla olis jotain vinkkejä :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei sori että mun vastauksessa kesti! Mutta juu, eBaysta joutuu usein selailemaan monta sivua ennen kuin löytää mitään kivaa. Mä laitan aina hakusanaksi jotain tosi perus, yleensä laitan näkymään tietystä hinnasta ylöspäin koska ekat sivut on aina täynnä jotain asiaan liittymätöntä kuraa. Sit usein katselen myyjän muita kohteita tai käytän muita filttereitä haussa. :)

      Delete
  5. Anonymous13/3/15 18:03

    Niin ja sitten vielä et ootko ikinä palauttanu mitään? Et jos palauttaa vaikka jotkut liian pienet kengät niin onks se vaikeeta ja tuleeko siitä jotain kuluja :D haha sori spämmäys, oon avuton!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. En ole, palautuksessa joutuu useimmiten maksamaan itse postikulut. Myyjän palautuskäytäntö lukee kuitenkin tuotteen kuvauksessa kun scrollaa alaspäin, kannattaa sieltä aina tarkistaa. :) Kenkiä mä en ole uskaltanut tilata, mutta esim. hameissa ja paidoissa sillä koolla ei oo niin paljon väliä. :)

      Delete

Mini Rage Face Vendetta Smiley