Friday, June 5, 2015

Abaddon Cosplay / Ropecon 2015

Hei, toivottavasti te olette pysyneet terveempinä kuin minä. Tiistai-iltana ennen nukkumaanmenoa mulle nousi ihan järkyttävä kuume. En muista millon olisin viimeksi ollut noin kovassa kuumeessa, varmaan ihan joskus lapsena. Lisäksi mulle iski aivan hirvittävä päänsärky, kieltämättä hieman kuumotti kun ei ole pää ollut koskaan niin kipeä. Yö menikin siinä että heräilin vuorotellen joko siihen että mulla oli järkyttävän kuuma tai kylmä. Olo kuitenkin alkoi parantua todella nopeasti ja nyt kärsin enää väsymyksestä ja lievästä päänsärystä, tosin olen saanut kaveriksi mun inhokkitaudin, yskän. Okei joo siis onhan maailmassa pahempiakin tauteja, mutta yskää kohtaan mulla on joku erityinen viha. :D

Kipeenä ollessa mua ärsyttää ihan hitosti kun asioita jää tekemättä ja sitten kun paranee, on hirveä kasa kaikkea tehtävää. Tänään kuitenkin aloin kyllästyä tähän totaaliseen aikaansaamattomuuteen ja kaivoin toukokuiset Ropeconin kuvat muokkaukseen. Kyseessä oli mun eka coni ja cossaus, ei hitto että kuumotti perjantaina ennen lähtöä kun kiskoin mun cossia päälle. Perjantaina siis cossasin Simon Monroeta In The Flesh -nimisestä sarjasta, mutta kuvaan sen uudestaan tässä lähiaikoina koska tuolloin mun hiukset eivät oikein suostuneet yhteistyöhön. Lauantaina olin itseään helvetin kuningattareksi tituleeraava demoni nimeltä Abaddon sarjasta Supernatural.


Taisin just valittaa kaverille siitä, että kaikki parhaat hahmot on aina miehiä, mutta mä haluaisin cossata myös naisia. Ei mennyt kauaa kun saapui Supernaturalin kahdeksas kausi ja Abaddon. Mä taisin tykästyä hahmoon jo ihan alkumetreillä, vaikka se ei kovin monessa jaksossa esiintynytkään vielä kahdeksannella kaudella. Omasta mielestäni mun cossi onnistui hyvin, vaikka tietenkään meikän pullanaamasta ei millään saa samanlaista kuin itseäni huomattavasti vanhemmalla Alaina Huffmanilla.

Takki, housut, vyö sekä kengät löytyivät omasta takaa, mutta paidan ja peruukin ostin ihan tätä varten. Paidan tilasin Spreadshirtiltä ja sain sen parissa viikossa. Peruukki on peräisin eBaysta, hihkuinko edes riemusta kun löysin täydellisen värisen ja valmiiksi kiharretun yksilön. :3

Ajanpuutteen vuoksi etsin peruukkeja vain Euroopasta, en viitsinyt ottaa riskiä vaikka periaatteessa peruukin olisi pitänyt ehtiä Kiinastakin asti. Kyseisen peruukki matkasi mulle briteistä parissa viikossa. Hinta oli postikuluineen n. 15 € mikä on Suomen hintoihin verrattuna ihan naurettavan halpa, ainakin sen perusteella mitä mä olen joskus peruukkeja katsonut.

Kaulan arven tein ihan maalaamalla, en jaksanut alkaa leikkiä nestemäisen lateksin kanssa. Hyvin toimii silti mun mielestä, livenäkin näytti hyvältä vaikka tosiaan oli vain maalattu. Mitä nyt tarkkasilmäisesti katselin niin huomasin että Abaddonilla on pidempivartiset kengät kuin mulla, mutta eipä toi nyt niin tarkkaa ole, mäkin tosiaan huomasin vasta äskettäin.

Ja joo, mä tiedän että näiden vaatteiden kanssa Abaddonilla on sarjassa aina hiukset kiinni, mutta koska Abaddonin fleda on vaan niin upea, halusin mä välttämättä yhdistää nämä kaksi versiota.




Ropeconissa oli kivaa vaikken hirveästi ohjelmasta ottanutkaan iloa irti, menin sinne lähinnä cossaamaan ja hengaamaan. Perjantaina näin joukon Supernatural-cossaajia sekä yksinäisen Castielin, harmi että olin silloin just mun toisessa cossissa, olisin muuten mennyt kyselemään jos jengi olisi halunnut ottaa jotain yhteiskuvia. :D

Cossaamisesta jäi tosi hieno fiilis ja koska mun hahmo ei ollut mitenkään tunnettu, lämmitti mieltä ne parit kehut sitä suuremmalla syyllä. Mä olen aina rakastanut naamiaisia ja Halloweeniä, mutta harmitellut sitä että niitä on ihan liian harvoin. Mä olen tiennyt semi nuoresta asti mitä cosplay on, mutta mieltänyt sen aina japanipainotteiseksi. Jossain vaiheessa mulle onneksi kuitenkin valkeni että cossata voi oikeasti ihan mitä vaan, tästäkin tosin meni jonkin aikaa ennen kuin hommaan ryhdyin. Joskus viime talvena meillä tuli kaverin kanssa asia puheeksi ja se oli menoa sitten. Mä en myöskään tiedä olisinko mä nuorempana uskaltanut, koska nytkin jännitti niin kovasti.

Ropeconin jälkeen klikkasin itselleni lipun Traconiin, tässä sitä onkin miettimistä mitä aion päälleni laittaa. Ompelua taitaa olla luvassa ihan kunnolla, tällä kertaa pääsin helpolla ja käytin ompelukonetta ainoastaan paidan kaventamiseen. Ekoiksi cosseiksi en myöskään halunnut valita mitään vaikeaa, mutta ensi kerralla uskallan kokeilla jotain haasteellisempaakin.


Mitäs piditte mun asusta, sekä kiinnostaako kuulla cosplayjuttuja jatkossakin? Heräsikö jotain kysymyksiä aiheesta?

Mä lähden nyt hakemaan safkaa ja katsomaan Arrow:ta, heihei ja hyvää yötä. :)

6 comments :

  1. Anonymous6/6/15 09:32

    Kyllä kiinnostaa ja sun juttuja muutenkin kiinnostaa lukea, kiva kun postailet taas aktiivisemmin! Haluaisitko joskus tehdä videopostausta vai onko ollenkaan sun juttu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei kiva kuulla, nyt oon tosiaan innostunut bloggaamisesta ihan eri lailla kun on kunnon kamera ja kesä. Voin yrittää, mutta en tiedä jaksaako mun kone pyörittää muokkausohjelmia. Oisko sulla jotain ideaa videopostaukseen vai selitänkö vaan jotain randomia? :D

      Delete
    2. Anonymous6/6/15 22:04

      Kesällä varmaan itse kullakin on energiaa paljon enemmän, kiva jos jaksat siitä vähän käyttää meidän lukijoiden iloksi blogiinkin! :D Ei ole kummempaa ideaa, muistelin vaan että on videopostailuista ainakin pitkä aika jos niitä olet joskus tehnyt, ainakin edellisen blogin aikana olisiko joskus ollut, ei muista!

      Delete
    3. Juu tottakai! :) Bloggaaminen on mun mielestä kyllä tosi mukavaa, mutta välillä on kausia kun ei vaan huvita. Joo joskus vanhaan blogiin taisin niitä väsäillä, voin koittaa kun keksin ensin mitä höpisen. :D

      Delete
  2. Anonymous6/6/15 19:42

    Yks supernatural-fani ilmoittautuu, innolla odotan 11 tuotantokautta! Huikee toi sun Abaddon! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mä kans, vaikka tosin kympin pari vikaa jaksoa onkin jäänyt katsomatta. :D Vois nyt vielä kipeenä katsella nekin niin sais senkin päätökseen. Ja hei kiitos! :)

      Delete

Mini Rage Face Vendetta Smiley