Wednesday, September 23, 2015

4 viikkoa


Huhhuh, 4 viikkoa takana ja mun pää on vieläkin ihan pyörällä. Ekat viikot vieri ihan järkyttävän väsymyksen kourissa, heräsin sitten kuuden tai neljäntoista tunnin yöunilta, tuntui musta siltä että olisin voinut sulkea silmät heti uudestaan. Alkuun vähän säikähdin että mikä mua vaivaa, mutta kaverin kanssa juteltua selvisi että toi on ihan normaalia. Joten, jos joku teistä aikoo au pairiksi kannattaa varautua että ekat pari viikkoa saattaa olla ihan hiton väsynyt.

Aikalailla kahden viikon kohdalla alkoi vihdoin tuntua siltä että väsymys alkoi väistyä, mutta siitä tunteesta ehdin nauttia vain pari päivää kunnes mulle iski flunssa. Onneksi mulla ei kuitenkaan ollut paljoa kuumetta, joten pystyin hoitamaan kaikki välttämättömimmät velvollisuudet, kuten C:n hakemisen koulusta. Hostmama toki sanoi että jos olen oikeasti kovin kipeä niin hän hoitaa jonkun muun hakemaan, mutta oikeastaan se teki ihan hyvää viettää parikymmentä minuuttia päivässä ulkona. Viime sunnuntaina flunssa vihdoin häipyi, mitä nyt nenä vielä vuotaa räkää mutta muuten. En edes saanut yskää mistä olen hyvin iloinen, koska silloin helvetti repeää irti kun en saa nukuttua.

Elämä rullaa täällä oikein hyvin kaikin puolin, mulla asuu melkein naapurissa kaksi muuta au pair kaveria. Lisäksi oon nähnyt myös suomalaisia au paireja ja muita Pariisissa asuvia nuoria, vaikka alkuun vannoinkin etten halua hengata suomalaisten kanssa kun kerran ulkomaille lähden. :D On se kuitenkin luksusta päästä jakamaan kokemuksia ja saamaan vertaistukea omalla äidinkielellä, ja ylipäätänsä päästä puhumaan suomea livenä jonkun kanssa.

Perheeltä oon saanut pääosin hyvää palautetta, mitä nyt oli pieniä epäselvyyksiä siinä mitkä työt kuuluvat mulle, mutta käytiin ne kunnolla viime viikonloppuna läpi ja sovittiin että sanotaan selkeämmin mun hommista, koska kuten mä itsekin tiedostan, yksi mun heikkouksista on se etten aina tajua jos mulle ei sanota suoraan. Mä myös kerroin että me suomessa ollaan aika rehellisiä ja suorapuheisia, joten mulle saa kyllä sanoa jos halutaan että teen jonkin asian eri tavalla, koska tietenkään mä en voi tietää kaikkia tän perheen tapoja esimerkiksi ruuanlaittoon liittyen. Lisäksi sovittiin että kirjoitetaan kaikki tavallisesta poikkeava ylös, koska mulle sattuu välillä unohduksia. Kaikki tärkeät ja rutiininomaiset asiat muistan hoitaa, mutta jos illalliseksi pitää kokata jotain monimutkaisempaa tai C viedä kaverille, ne saattaa kadota mun päästä vaikka olisi edellisenä iltana käyty läpi. Mitään vakavempaa ei ole siis käynyt, ja toki unohduksia on sattunut puolin ja toisin. Kuitenkin kokonaisuutena kaikki on siis mennyt oikein mainiosti, ja mun hostvanhemmat on tosi fiksuja ja kivoja ihmisiä.

Nyt kun väsymys ja flunssa ovat väistyneet pois tieltä, yritän päästä jonkinnäiköiseen säännölliseen postaustahtiin. Mun elämä on aika aktiivista täällä joten juttua riittäisi vaikka kuinka, mutta nyt lähden leipomoon ostamaan tuoretta patonkia! :)

No comments :

Post a Comment

Mini Rage Face Vendetta Smiley