Tuesday, October 20, 2015

Kakkutiistai


Vihdoinkin loma! Töitä mulla on seuraavan kerran vasta maanantaina 2.11. Mitään sen kummempia suunnitelmia ei mulla ole, mutta kyllä täällä aina jotain tekemistä keksii. Perheen lapset lähtivät tänään aamulla isovanhemmilleen, joten saan olla kaikki päivät ihan yksin kunnes hostvanhemmat saapuvat töistä joskus illalla. Tää on tosi luksusta koska tykkään kovasti olla yksin kotona.

Viikko sitten tiistaina käytiin suomityttöjen kanssa kahvilassa nimeltä Lockwood. Muut tilasivat pannukakkuannokset, mä enemmän suolaisen ystävänä avokado toastin, joka yllätti mut positiivisesti runsaudellaan. Annokseen kuului avokadon ja leivän lisäksi mm. kananmunaa ja hummusta. Olin ihan taivaissa koska en ollut aikoihin syönyt ulkona muuta kuin roskaruokaa ja muutenkin koska mun kokemuksen mukaan Pariisi ei ole aina yhtä kasvissyöjäystävällinen kuin Helsinki. Paikkana Lockwood ei ollut halvimmasta päästä (muiden annokset 9 € ja mun 11 €), oli silti tunnelma ja sisustus tosi mukava ja palvelu ystävällistä. Voisin mennä joskus uudestaankin.

Ruoasta puheenollen mua ärsyttää kun täältä ei meinaa löytää hyvää ja halpaa pizzaa. Esimerkiksi eräs päivä haettiin kaverin kanssa lähipizzeriasta hieman tavallista pienemmät yksilöt jotka maksoivat 12 € kappale. Lisäksi pizzat olivat ihan liian paksuja ja täytteet ihmeellisiä, ei ollenkaan ns. pizzamaisia. Tulee oikeasti ikävä Kampin Sky Expressiä, josta päivän pizzan saa kuudella eurolla (ja niitä on vielä useampi vaihtoehto), lisäksi ne ovat isoja ja sopivan ohuita. Voi myös olla että kyseessä on kulttuurisidonnainen juttu, yksikin ilta mun perhe tilasi pizzaa mutta kaikki söivät sivistyneesti vain yhden viipaleen. Ei varmaan tarvitse sanoa että sinä iltana jäi nälkä, Suomessa kun on ihan perus syödä kokonainen pizza yksin.

Koti-ikävä ei ole vieläkään iskenyt, lähinnä haaveilen vesi kielellä joistakin ruokajutuista joita ei täältä löydy haha. Lisäksi mulla on kyllä hieman ikävä syksyistä Helsinkiä, etenkin Töölönlahti on jotain niin tunnelmallista syksyisin puiden lehtien vaihtaessa väriä. Onneksi mulla on jotain viimesyksyisiä kuvia joihin voin uppoutua ja kuvitella käveleväni pitkin Helsingin katuja.

2 comments :

  1. Eikä, vitsi miten ihana lukea jonkun kuulumisia Ranskasta! Haluaisin kovasti sinne lähteä parantamaan kielitaitoo tän Espanjan jälkeen :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei kiva kuulla, mustakin on kiva lukea Espanjasta! No mut siitä vaan, muakin sinänsä kiinnostaisi lähteä tän jälkeen muualle mutta toisaalta ois niin ihana jäädä tänne.

      Delete

Mini Rage Face Vendetta Smiley