Monday, October 12, 2015

Seine

Tiedättekö sen vapauttavan tunteen kun ootte murehtinut jotain asiaa ja sitten selviääkin, ettei se ollutkaan niin kuin luulit? Yhtäkkiä kaikki tuntuu paljon paremmalta ja sun tekis vaan mieli nauraa.

Pariisiin tuleminen oli oikeasti ihan mahtava idea. En tiedä miksi, mutta mä olen ihan järkyttävän onnellinen. Elämä on jotenkin mystisesti vaan tosi ihanaa ja mä tunnen olevani kunnolla elossa. Mä olen joskus tainnut sivutakin aihetta, mutta mä olen joskus ollut masentunut useamman vuoden aina enemmän tai vähemmän. Nykyään musta tuntuu että kaikki se on vihdoin täysin takana. Mä puhuin viime keväänä siitä miten koin olevani tosi onnellinen ilman mitään sen kummempaa syytä, voin nyt sanoa että se sama on jatkunut ja tänne tultuani vain voimistunut. Ehkä tää on oikeasti vain normaalitila ja tältä elämän kuuluisikin tuntua, mutta mä vaan ehdin tottua siihen kakkaan fiilikseen ja luulin sitä normaaliksi. En tiedä, eikä sillä lopulta ole edes väliä. Tärkeintä on se että nyt tuntuu hyvältä.

Pariisissa on oikeasti just niin stereotyyppisen ranskalaisen näköistä kuin olin kuvitellutkin. Jopa mun asuinalueella, vaikka löytyy täältä tosin suomalaisenkin näköisiä kerrostaloja. Ainoa asia mitä oikeastaan kunnolla kaipaan, on meri. Täällä merta ei ole lähimaillakaan, mutta ikävää helpottaa hieman Seine, jonka varrella pääsee kävelemään tosi lähelle vesirajaa. Viime keskiviikkona istuttiin iltaa sellaisilla veteen vievillä portailla viinin ja juuston kanssa. Oli tunnelmallista kuulla laineiden liplatusta melkein jalkojen juurella, Eiffel-tornin näkyessä takana. Miten kliseistä.

Kuvien takki on ehdottomasti tän hetken lemppareita, ostin sen Bershkasta varmaan kuukausi sitten. Mun sisäinen rokkari hieman heräsi, tosin olin haaveillut sopivan kokoisesta ruskeasta hapsutakista varmaan ikuisuuden. Mulla on Suomessa yksi, mutta se on liian iso. Ainakaan ison permistukan kanssa se vielä meni, mutta nykyään näyttäisi vain tyhmältä. Täällä on tosiaan vielä huomattavasti lämpöisempää kuin Suomessa, siellä on ilmeisesti ekat pakkaset iskeneet ainakin kaikista jäisistä kuvista päätellen, joita on tullut somessa vastaan. Ehkä pari viikkoa sitten täällä oli päivisin vielä parikymmentä astetta ja aurinko paistoi, tarkeni hyvin topissa ja ohuessa pitkähihaisessa. Toki joukkoon mahtui myös kuvissa näkyviä kylmiä päiviä, mutta itseasiassa yleensä kuulemma tähän vuodenaikaan on vielä lämpimämpää kuin tänä vuonna.



Mä oon löytänyt hyvin kavereita täältä, melkein naapurista tunnen pari tyttöä koska meidän lapset on kavereita keskenään. On ihan parasta, että voidaan mennä hakemaan lapsia koulusta yhdessä ja juoruta puiston penkillä lasten leikkiessä. Voidaan myös kyläillä iltapäivisin toistemme luona lasten kanssa, ja viedä lapset yhdessä jalkapalloon.

Näiden frendien lisäksi oon tutustunut myös suomalaisiin pääasiassa au paireihin. On oikeasti tosi helpottavaa päästä välillä puhumaan omaa äidinkieltään livenä jonkun kanssa. Alkuun olin vähän sitä mieltä etten haluaisi hengata suomalaisten kanssa kun kerran ulkomaille lähden, mutta onneksi muutin mieleni. :)



4 comments :

  1. tosi hienoja kuvia! :)

    ReplyDelete
  2. Ei vitsi, kaikessa kliseisyydessään toi Seinen varrella istuminen ja herkuttelu kuulostaa törkeän hienolta. Tajuun myös ton meren kaipuun, mut tosiaan tuon mittapuun joet helpottaa ikävää hieman (terveisin vesifetissi). Mulle on myös tyypillistä, että tuollainen järjetön ja selittämätön onnentunne iskee nimenomaan matkustellessa. Toki asioista osaa nauttia Suomessakin, mutta reissussa se mittakaava paisuu paljon suuremmaksi.

    Mulla muuten on tuollainen samanlainen Bershkan hapsutakki, mustana vaan :D Aivan ihana, vaikkei sitä Suomessa enää tarkene käyttää...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jep! Kliseet on kyllä kliseitä ihan syystä hahah. Joo, ja onneksi Seine tulee nähtyä melkein päivittäin vähintään junan ikkunasta. Tää tunne on kyllä jotain niin mahtavaa, kiva kuulla että sullekin iskee sellainen! Mulla tosin oli vähän tällänen fiilis jo Suomessa, mutta täällä on vain vahvistunut entisestään. Mä oon vaan jotenkin tajunnut miten ihan arkisetkin asiat on tosi mahtavia.

      Toi hapsutakki on kyllä niin ihana, täällä sen kanssa onneksi vielä tarkenee jos laittaa jotain paksumpaa alle. :D Hahah, ei kyllä oo yhtään ikävä Suomen ilmastoa, täällä kun kuulemma harvemmin talvella menee edes pakkasen puolelle ja lunta ei välttämättä tule ollenkaan.

      Delete

Mini Rage Face Vendetta Smiley