Thursday, October 22, 2015

Uusi hattu


Hei! Kuvien asussa näkyy uudehko Forever21:n pitkä neule, joka on yksi mun tän hetken suosikkivaatteista. Mulla oli joskus käynyt mielessä pitkän neuleen hankkiminen, mutta silti tämä oli aika yllätysostos. Mä olin tosi positiivisesti yllättynyt ton pituudesta, pitkänä ihmisenä kun mulle usein on vastaavat vaatteet tarkoitettua lyhyempiä. Välillä nopeasti kävellessä iskee aika Batmanfiilis neuleen liehuessa takana viitan lailla haha.

Mulla on myös uusi hattu. Unohdin mun uskollisen kuuden euron eBayhatun Suomeen, joten heti ensimmäisten viikkojen aikana oli pakko ostaa uusi, olihan syksy melkein tulossa. Kuten mua pidempään seuranneet varmasti muistavatkin, oli mulla viime syksystä kesään asti aina hattu päässä. Voisin kyllä tänä vuonna tsempata ja olla laittamatta sitä joka kuvaan haha, nyt kun hiuksetkaan ei enää ole niin ongelmalliset.

Mä muuten sävytin mun tukkaa platinammaksi ja leikkasin latvoista sentin-kaksi, joka ei tosin vielä näistä kuvista näy. Tuntuihan se pahalta tässä pituudessa lähteä lyhentämään, mutta nyt on paljon tasaisempi latva. Kyllä se tästä vielä kasvaa.


Mun perulainen aupairkaveri on Saksassa, joten oon hengannut tällä viikolla meidän suomiporukan kanssa. Käytiin eilen illalla baarissa nimeltä Le Tape, joka oli tosi kiva ja Pariisin mittapuulla edullinen paikka. Mustista seinistä, hämyisestä tunnelmasta ja lujahkolla soivasta musiikista tuli ihanan kotoisa fiilis, Helsingissä kun kävin lähinnä rokkibaareissa. Palvelu oli myös ystävällistä, kun baarissa alkoi riehua joku nuorimies ja me lähdettiin ulos samoihin aikoihin (ei sen takia, vaan hyvännäköisten miesten t. stalkkerit), tuli baarimikko pahoittelemaan ettei meno ole yleensä tuollaista.

Pariisissa tosiaan on kallista juoda ulkona. Halvin stobe joka on tullut vastaan on maksanut viisi euroa, kallein lähemmäs kympin. Baareissa on halvempaa kuin klubeilla, lisäksi lasi viiniä saattaa olla halvempaa kuin bisse, yleensä ne ovat kuitenkin lähes samanhintaisia. Jossain isoilla ja suosituilla klubeilla hinnat voi olla ihan pilvissä, kerran ostettiin kahden kaverin kanssa 3 tequilaa ja 1 drinkki ja hinta yhteensä oli 44 €. Kyllä tuntuu Bäkkärin kuuden euron stobe tän jälkeen halvalta.


Mun oli tarkoitus katsoa tänään vielä Back to the Future, koska häpeäkseni en ole ikinä sitä nähnyt ja kuten somesta muutkin on varmaan bonganneet, oli tänään (tai no eilen) päivä mihin elokuvassa matkataan. Se on ollut mulla ihan superpitkään katsomislistalla, mutta en vaan ole saanut aikaiseksi. Ehkä kuitenkin aloitan ja jätän kesken jos alkaa liikaa väsyttää.

2 comments :

  1. onpa ihana asu, mä oon kans tykästynyt pitkiin neuleisiin ja hattuihin vähän liiankin kovasti :-D sun pariisin kuulumisia on niin kiva lueskella, vaikka ihan liian harvoin tulee kommentoitua! kivaa piristystä suomen syksyyn :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi kiitos! Hatut on kyllä parhautta, ei niistä voi tykätä liikaa. :D Hei tosi kiva kuulla, mäkin kyllä aina luen sun blogia mutta laiskasti jaksan kommentoida. :)

      Delete

Mini Rage Face Vendetta Smiley