Tuesday, March 29, 2016

Ensimmäinen viikko


Sadetta, hyytävää tuulta ja aurinkoa. Niistä on Pariisin viimepäivät tehty. Ei oikein tiedä mitä pukisi päälle, kun vuorotellen on kylmä tai kuuma ja saattaa vielä kastuakin. Onneksi ulkoilmassa harvoin joutuu oleilemaan paljoa viittä minuuttia kauempaa metron kuljettaessa lähes kaikkialle, mikä on oikeasti aika luksusta. Mun fiilikset on vielä hieman sekavat, mä olen vieläkin hämmentynyt siitä että mä olen takaisin Pariisissa ja kaikki on nyt niin uskomattoman hyvin. Toki takana on vasta ensimmäinen viikko, joten kaikki voi vielä kääntyä perheen kanssa ihan päälaelleen.

Hain vihdoin mun loputkin tavarat V:ltä, jolla ne oli säilössä suomivisiitin ajan. Meinasin viikon aikana tukehtua mun talvitakkiin auringon porottaessa ja lämpötilan huidellessa viidessätoista, joten oli ihanaa saada kevyemmät vaatteet käyttöön. Mä muuten tajusin että mulla ei ole ollut asukuvia aikoihin, vaikka kivoja viritelmiä onkin ollut päällä. Mun vaatekaapissa on huomattavissa selkeä Pariisi-efekti, mulla on lähes pelkästään mustia ja harmata vaatteita lukuunottamatta paria valkoista paitaa tai mun talven suosikkiyhdistelmää, tummanvihreää ja -sinistä. Täällä ei katukuvassa pahemmin värejä näy, samoin pukeutuminen on yksinkertaisempaa kuin Suomessa.


Mulle tuli hieman yllätyksenä miten vähän meikkiä paikalliset käyttävät. Jotenkin olin aina yhdistänyt punaisen huulipunan ranska-mielikuvaan mutta ei. V:kin vuomautti mulle kerran miten luomivärin käyttö on "liikaa" vaikka olis menossa bilettämään. Se ei siis tarkottanut sitä mitenkään just mua kohtaan tai pahalla, älkää käsittäkö väärin. Olin oikeasti tosi yllättynyt, etenkin kun suomessa monet saattavat vetää kunnon pakkelit arkenakin. Ei se mitään, mä en juurikaan silmämeikistä edes välitä, mutta rakastan yli kaiken huulipunia ja tällä hetkellä ehdottomasti eniten käytössä on legendaarinen MAC:n Diva, joka luo kivan kontrastin vaaleiden hiusten ja vähäisen muun meikin kanssa.

Haha arvatkaa muuten mitä tänään kävi, kun oltiin kävelemässä tyttöjen kanssa kotiin. Lämpöasteita oli +14°C ja ilmassa pientä tihkusadetta ja toinen tytöistä käveli toppatakki auki, kun joku ranskatar juoksi meidät kiinni ja hysteerisenä vauhkosi siitä kuinka mun pitää laittaa takki kiinni tai lapsi tulee kipeäksi. Olin niin hämmentynyt tilanteesta että en osannut vastata oikein mitään, oli myös aika pöyristyttävää että joku tuntematon tulee niin agressiivisesti kyseenalaistamaan mun harkintakykyä. Juttelin tästä illalla hostäidin kanssa ja sekin oli yllättynyt, koska ei kuulemma itse sulje lapsen takkia edes aamuisin.


Viikonloppuna mulla oli pienet tuparit, joista postasinkin kuvan Instagramiin. Aamulla epätoivon iskiessä lattian ja sängyn uidessa sipseissä katsoin pöydälle ja ajattelin että jes, saanpahan ainakin saan viedä kaikki pullot ja tölkit kauppaan ja rikastua hieman. Hetken nautittuani tästä ajatuksesta totuus kuitenkin iski päin kasvoja muistaessani ettei täällä ole panttisysteemiä. Kaikki heitetään vain roskiin. Ei sillä, oli tosi hauska ilta ja mielelläni järkkään etkoja jatkossakin nyt kun vielä olen innoissani että mulla on oma kämppä. :3

No comments :

Post a Comment

Mini Rage Face Vendetta Smiley