Wednesday, March 23, 2016

Hello Paris

Hei! Viime perjantaina jätin rakkaan kotimaani lumiset maisemat taakse ja suuntasin takaisin kohti Pariisia. Olin löytänyt au pair-urani kolmannen host-perheen, joka edellisiin verrattuna vaikutti huomattavasti lupaavammalta. Sopimukseen kuului normaalin au pair-palkan lisäksi oma yksiö yhdeltä Pariisin rikkaimmalta ja kauneimmalta alueelta. Vaikka oman asunnon, niin sanotun maid's roomin tarjoaminen au pairille onkin Pariisissa normaalia, satelee silti näille perheillä huomattavasti enemmän hakemuksia. Olin siis todella innoissani ja yllättynyt kun sain kuulla tulleeni valituksi kaikkien niiden vajaan viidenkymmenen hakemuken joukosta, jotka nykyinen host-perheeni oli aupairworldin mukaan saanut.

Mä olin silloin tuttuun tapaan pelaamassa Teraa Skype päällä poikaystävän kanssa, kun kyseinen sähköposti saapui. Oli myöhäinen maanantai-ilta, ja mun koko muu perhe oli jo nukkumassa. Oli ihan hirveää yrittää pysyä hiljaa ja kuiskia tästä ilouutisesta, kun mieli olisi tehnyt hyppiä ympäri taloa ja kiljua riemusta.

Neljä päivää tuon jälkeen mä istuin Helsinki-Vantaan kentällä ja kirosin lentoni myöhästymistä. Aika kun mateli jo valmiiksi tarpeeksi hitaasti. Kolmen tunnin lentoaika tuntui wifistä huolimatta ikuisuudelta kun tiesin mikä kaikki mua odottaisi Pariisin päässä. Nostan hattua niille jotka kykenevät kaukosuhteisiin, mulle tämä reilun kuukauden tauko oli ihan tarpeeksi, toivottavasti ei enää ikinä. :D

Lauantaina tapasin ekaa kertaa mun uuden perheen ja roudattiin V:n kanssa suurin osa mun tavaroista tänne mun yksiöön. Täällä kuitenkin ilmeni putkiongelma, josta perheen edellinen au pair ei ollut sanonut mitään. Aivan sen itsensä hajuista vettä valui lattialle keittiön tai vessan hanaa käyttäessä niin että koko asunnossa leijaili mukavan aromikas tuoksu. Niinpä mä lähdin vielä yhdeksi yöksi V:n luokse ja hajun hälvennyttyä muutin tänne sunnuntaina. Putkimies saapui maanantaina, ja totesi että putkistossa oli tukos, jota ei pystynyt juuri sillä hetkellä avaamaan. Kaiken päälle mun vessanpöntön vetojärjetelmä meni rikki, jonka takia jouduin asioimaan käytävän jääkylmässä ja likaisessa vessassa. Perhe oli hyvin pahoillaan tapahtuneesta, ja lykkäsi mulle kasan lounasseteleitä korvaukseksi siitä etten pystynyt oikein laittamaan ruokaa.

Tänään kuitenkin saapui toinen putkimies korjaamaan kaiken, joten voin vihdoin aloittaa normaalin elämisen. Mä en kuitenkaan viitsi tehdä hirveästi mitään sisustuksellisia hankintoja, sillä muutan jonkin ajan päästä samassa kerroksessa sijaitsevaan toiseen asuntoon. Se on pienempi kuin tämä nykyinen, mutta siinä on parveke ja näkymä Eiffelille. Muuten perheen ja lasten kanssa on sujunut tosi hyvin, mulla on tällä kertaa siis neljävuotiaat kaksostytöt. Vanhemmat on mulle ihan älyttömän mukavia, mietin oikeasti että mikä ihme etenkin edellistä perhettä on vaivannut. Vaikka mä asun erilläni mulle ollaan silti tosi avoimia ja kutsutaan mukaan kaikkiin perhetapahtumiin, lisäksi mä olen käynyt jo mm. teellä host-äidin veljen vaimon kanssa, joka asuu mua pari kerrosta alempana. Koen olono siis todella tervetulleeksi, tälläistä oloa en ole kokenut koko ranskassaoloaikanani mikä on sinänsä hassua, koska jos ottaa au pairin luulisi että au pair olisi nimenomaan tervetullut.

Tulipas nyt paljon asiaa, yritän nyt saada pidettyä jonkinlaisen rytmin tässäkin hommassa, etenkin kun nyt energiaa ja positiivista mieltä riittää. Allaoleva kuva on näkymä mun rakennuksen ikkunasta, taustalla Saint-Sulpicen kirkko. Mun ikkunastakin on tosin aika vastaavat näkymät, perinteinen pariisilainen sisäpiha.






P.S. Vihaan yli kaiken käyttää sanaa "poikaystävä" ja tuntuis tyhmältä alkaa yhtäkkiä puhua V:stä sen koko etunimellä. Tiedän myös, että alkukirjaimella kutsuminen on joidenkin mielestä ärsyttävää mutta koittakaa kestää. :)

6 comments :

  1. Anonymous24/3/16 06:46

    Mua ei ainakaan häiritse poikaystävä tai pelkkä etukirjaimen käyttö. Sen sijaan huvitti tuo "mun rakennus" ilmaisu, kun kai kyse oli asunnosta/kämpästä :D Kuulostaa kyllä ihanalta tuo sun aupair-kuvio. Vasta hiljattain löysin blogisi ja aloin seurailla tuleeko uusia postauksia. Oikein mukavaa kevättä ja toivon, että kaikki menee perheen kanssa hyvin! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. No hyvä. :D Joo siis mä itse vaan vihaan sanaa poikaystävä, ei sillä että oisin mikään ah niin fiksu aikuinen mut se vaan kuulostaa niin teiniltä. :D Aaa joo, tarkotin sillä tätä rakennusta missä mun kämppä on, nappasin ton jostain rappukäytävän ikkunasta. Nyt kun sanoit niin se on ehkä vähän hassu, mut koitin ilmasta ettei toi ole mun ikkunasta mut samasta rakennuksesta. Tosi kiva kuulla ja kiitos samoin! :)

      Delete
  2. Hei ihana kuulla, että alko hommat rullaamaan! Toivottavasti nyt sujuukin asiat jatkossa ���� meikä lähti facebookista nyt lätkimään niin voi olla hankalahkoa nyt pysyy yhteyksissä ���� mut ihana homma! Kaikkee positiivista nyt sinne!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos samoin! Joo näin sun päivityksen ja mietin kans, huhhuh nostan kyl hattua, ei onnistuis multa. :D

      Delete
  3. Ihanaa että löysit uuden perheen! Toivottavasti nyt olisi hyvä perhe. :) tiedän muuten niin miltä tuntuu toi kuukauden ero poikaystävästä, joka asuu toisessa maassa hahah. Itellä oli sama juttu viimevuoden kesällä.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Toivotaan. :) Joo hyi se on ihan hirveetä, etenkin toi kun ei tiennyt yhtään milloin oli menossa takaisin.

      Delete

Mini Rage Face Vendetta Smiley