Monday, April 25, 2016

Clubmaster


Hei! Tässä näitä kuvia mun uusista laseista. Mulla on jostain kasiluokalta asti ollut tarve silmälaseille, mutta joskus viisitoistavuotiaana piti olla niin cool ja rock-uskottava, että lasit jäivät aika pian pölyttymään johonkin laatikon pohjalle. Pienen totuttelun jälkeen sitä kykenikin ihan hyvin elämään ilman, mulla kun ei miinuksia mitenkään kovin paljoa ollut. Lukion tokalla mua alkoi kuitenkin häiritsemään mun huono näkö ja sain vanhemmat ostamaan mulle uudet lasit lupaamalla oikeasti käyttää niitä. Ne olivatkin ihan kivat, vähän sellaiset hipsterlasien malliset. Sitten kuitenkin leikkasin mun tukan lyhyeksi ja totesin että ei. Lasit jäivät taas ilman käyttöä.

Kesällä ennen au pairiksi lähtöä mä olin kuitenkin huomannut näköni menneen entistä huonommaksi ja päätin hankkia piilarit ennen matkaa. Mulla olikin koko syksyn ja talven käytössä kuukausilinssit, joita pidin silmissä yötäpäivää. Joulun jälkeen mua alkoi kuitenkin kuumottelemaan kun huomasin silmissäni lisää verisuonia, jonka tiesin olevan seurausta liiallisesta piilolinssien käytöstä. Päädyin hankkimaan elämäni kolmannet silmälasit. Mun mielessä oli jo pitkään pyörinyt ajatus Ray-Banin Clubmastereista. Mä olin nähnyt ne tyyliin jossain tv-sarjassa ja miettinyt että ovatpa tyylikkäät mutta samalla sopivan nörtit lasit.


Mua oikeasti jännitti ihan hirveästi astua optikkoliikkeeseen testaamaan mun unelmien silmälaseja. Kuumottelin että jos en eivät sopisikaan mulle ja mun pitäisi löytää joku toinen mieleinen malli, mä kun olen tosi nirso laseille ja mulla on usein vaikeuksia löytää mun naamalle sopivia. Mulla on esimerkiksi senverran pyöreä pärstä, ettei siihen sovi ollenkaan nämä tämän hetken pyöreähköt, muodissa olevat lasit joita täällä ainakin näkee kaikilla.

Mä kävin useammassa liikkeessä etsimässä näitä, olin aika yllättynyt ettei näin klassista mallia monesta paikkaa löytynyt ollenkaan. Lopulta löysin yhdet, tosin kultaisina ja ruskealla kehyksellä. Sain kuitenkin tarpeeksi hyvän kuvan laseista, joten uskalsin tilata ne netistä. Näin vinkkinä kaikille laseja tarvitseville, kannattaa tsekata jos samat lasit saa tilattua netistä. Hinnat ovat huomattavasti halvempia kuin liikkeestä ostettaessa. Esimerkkinä nämä mun Ray-Banit maksoivat melkein satasen vähemmän kun mun aiemmat, halpiskehyksillä varustetut lasit.

Clubmasterit ovat olleet käytössä nyt noin pari kuukautta ja mun mielestä nää oli kyllä ihan huippuvalinta! Uskomattoman mukavat ja heti mun päähän istuvat lasit, lisäksi näyttää mun mielestä hyvältä. Vai oletteko eri mieltä? Mä olen muuten myös oppinut tekemään vähän aikaa sitten hollantilaisen letin, jonka tykkään yhdistää usein lasien kanssa. Mun tukka on kuitenkin vielä niin lyhyt että osa hiuksista alkaa parin minuutin päästä aina karkailemaan, joka tosin luo kivan ja huolettoman tyylin niin etten näytä mun makuun liian asialliselta. :D

Mulla on nyt tämä viikko palkallista lomaa, jee. Tuli kyllä hyvään väliin koska viimeiset pari viikkoa oon nukkunut jostain syystä tosi huonosti, jonka takia en ole saanut mitään aikaiseksi. Tänään oon vaan chillannut kotona ja siivonnut, toivottavasti naapurit tykkäävät Bon Jovista koska kuuntelin sitä varmaan kolme tuntia putkeen kun mulla oli hullu siivousinto haha. Järjestin myös mun vaatekaapin ja karsin turhia juttuja, saa nähdä saanko täällä menemään mitään kaupaksi vai laitanko porukoiden mukana takaisin Suomeen.

2 comments :

  1. Itselläni on nuo samat lasit ja olen tykännyt niistä todella paljon :). Nuo kyllä sopivat sullet todella hyvin!

    http://www.noraadler.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hyvän valinnan oot tehnyt, noin on kyllä ihan mahtavat! Kiitos, kiva kuulla :)

      Delete

Mini Rage Face Vendetta Smiley