Wednesday, May 4, 2016

HOW TO GET GRAY HAIR


Oletko haaveillut harmaasta tai hopeanhohtoisesta hiuskuontalosta, mutta et ole valmis tuhlaamaan pientä omaisuutta kampaajalle? Ei hätää, tässä postauksessa kerron kuinka kyseinen lookki saavutetaan kotioloissa kengännauhabudjetilla.

Ennen kuin mennään pidemmälle, haluaisin muistuttaa että vaikka tämä on toiminut omille hiuksilleni, ei se välttämättä toimi samalla lailla omillesi. En myöskään takaa miten muut color maskit tai suoravärit käyttäytyvät, joten jos haluat pelata varmimman päälle käytä postauksessa mainittuja tuotteita. Ohje ei myöskään toimi värjäämättömille hiuksille.

Mä olin syksystä asti kuolannut platinanvaaleita ja harmahtavia hiuskuontaloita. Mun oma tukka vain oli silloin vielä liian keltainen kummankaan saavuttamiseksi. Talvella kuitenkin uskaltauduin vaalentamaan lisää ja pääsinkin L’Oréalin hopeashampoolla aika lähelle. Hopeashampoiden ongelmana on kuitenkin se, että ne liian pitkäksi aikaa jätettäessä alkavat taittamaan tukkaa violettiin sävyyn. Myös kyseinen hopeashampoo sai pidemmällä käytöllä mun hiukset hieman vihertämään, joten vaihdoin takaisin mun entiseen lemppariin Joicoon. Tämä hopeashampoo on kaikista kokeilemistani ehdottomasti paras, se ei jätä hiuksia niin karheaksi kuin muut ja tekee hiuksiin enemmän helmiäisen sävyä. Mun kokemuksella Joicon shampoolla pääsee myös lähemmäs valkoista tukkaa kuin L’Oréalilla.


Mä siis sain kuin sainkin sen kauan tavoittelemani platinanvaalean tukan. Se olikin ihan mahtava kunnes Suomessa vieraillessani aloin pyöritellä päässäni ajatusta harmahtavista hiuksista. Mä etsin ja etsin kunnes lopulta löysin internetin syövereistä vinkin mustasta color maskista. Sehän on oikeasti aika loogista, jos liilaa color maskia laimentamalla saa aikaan laventelin värin, miksei mustaa laimentamalla harmaan? Niinpä ryhdyin tuumasta toimeen ja marssin ostamaan mulle entuudestaankin tuttuja Biozellin Color Maskeja.

Voi olla että harmaan värin saisi aikaan käyttämällä pelkkää mustaa, mutta mä pelasin varmemman päälle ja heitin sekaan liilaa. Tämä kaunis kuva jonka väsäsin omin pikku kätösini, kuvaa sekoitussuhdetta jota itse käytin. Mun puolipitkälle tukalle laitoin siis kolme isoa tippaa mustaa ja kaksi sävyä violettia, jotka sekoitin hoitoaineen sekaan. Pesin mun tukan ensin vielä Joicon hopeashampoolla ennen kuin lätkäisin tämän sekoituksen päähän. Annoin vaikuttaa noin puoli tuntia, jonka jälkeen pesin pois. Lopputulos oli kuten kuvassa.

Sekoitussuhde ja vaikutussaika tosin riippuvat hiuksista ja halutusta lopputuloksesta, joten suosittelen alkuun olemaan varovainen! Mulla on tosi huonokuntoinen tukka jonka pitäisi imaista väriä normaalia paremmin, joten uskoisin että tällä määrällä väriä ei pitäisi tulla ylilyöntiä, toki pitkille hiuksille tuplaisin määrän jne. Jos tavoitteena on kuvan hopeisten hiusten sijaan harmaampi lopputulos, on se mahdollista mustaa väriä lisäämällä. Kuitenkin, nämä määrät ovat niin pieniä, ettei ainetta mene hukkaan vaikka ensin kokeili varovaisesti vähemmälläkin määrällä.


Jos kuitenkin kaikesta huolimatta väristä tulee liian tumma, kannattaa pestä tukka uudestaan shampoolla. Mikäli sekään ei auta, saa väriä haalistettua myös marketin syväpuhdistavilla shampoilla (Linna-shampoo ajaa myös asian) hauduttamalla niitä hiuksissa pitkiä aikoja. Kannattaa myös muistaa että lopullisen tuloksen näkee vasta kuivasta hiuksesta, itse olen monia kertoja panikoinut turhaan märän tukan näyttäessä liian tummalle. Suosittelen myös sekoittamaan värit ja hoitoaineen erillisessä kulhossa ja levittämään hiuksiin peilin edessä, jotta lopputuloksesta tulisi mahdollisimman tasainen.

Toki tälläinen väri vaatii ylläpitoa ja aina silloin tällöin uudelleen värjäämistä. Mä itse käytin hopeashampoota muuten ja ehkä kerran kahdessa viikossa värjäsin tukan uudestaan, aina vähän fiiliksen mukaan joko tummemmaksi harmaaksi tai laventelimmaksi. Suoravärithän eivät vahingoita hiusta ollenkaan, koska ne tarttuvat vain hiuksen pinnalle. Värjätä voi siis huoletta niin monesti kuin haluaa. Mulla ovat myös kaikki suoravärit kuluneet aina kokonaan pois, mutta olen kuullut myös tarinoita joissa suoraväristä ei ole meinannut päästä eroon millään, tosin niissä tapauksissa on laitettu aina kunnon suoraväriä laimentamattomana, eikä color maskia kuten tässä.

Toivottavasti tästä oli apua, kertokaa jos päädytte kokeilemaan!

6 comments :

  1. Hyvä vinkki! Eipä ole mullakaan käynyt tuo musta mielessä. Nimim. salaa harkitsee, jos tätä platinaa taittaisi vähän lisää hopean suuntaan. :)

    Terkuin, Nora / http://dreamerachiever.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos! Ei mullakaan, olin myös yllättynyt ettei tätä kikkaa juuri muualta löytynyt, vaikka monella harmaan sävyisiä hiuksia onkin. Siitä vaan kokeilemaan, tosta pääsee helposti eroon jos ei miellytäkkään. :)

      Delete
  2. itsehän kokeilin saada harmaata pelkällä mustalla colormaskillä, lopputuloksena sain siniset. En ymmärrä miten voi olla edes mahdollista mut ehkä kokeilen myös tol yhdistelmällä mitä siit tulis omaan päähän :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Just toi tai vihertävyys mua kuumottikin, jonka takia heitin liilaa sekaan. :D Mut voi ei, toivottavasti sait tukan kuntoon! Oon kuullu ton saman tarinan ennenkin, mut toisaalta se on semi loogista koska usein mustat hiusväritkin pohjautuu joko siniseen tai ruskeaan. :D

      Delete
  3. Hei täytyykin kokeilla mustaa colormaskia!! En olis tullut ajatelleeksi! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannattaa! Se tosiaan on se oleellisin asia harmauden saavuttamiseksi. :)

      Delete

Mini Rage Face Vendetta Smiley