Tuesday, May 17, 2016

La Petite Ceinture


Taisi olla vähän aikaa mun Pariisiin saapumisen jälkeen kun mun perulainen frendi mainitsi olevansa menossa kuvailemaan jotain vaatemallistojuttuja sen kaverille ja koska mulla ei ollut parempaakaan tekemistä, tuppauduin mukaan. Mä en tiennyt yhtään mihin me oltiin menossa, joten olin ihan innoissani kun huomasin että päämääränämme oli mulle aiemmin vain kuvista tuttu hylätty rautatie, La Petite Ceinture. Samalla vaivalla mun frendi Raul nappasi mustakin parit kuvat, ollaan itseasiassa kuvailtu monesti aiemminkin Raulin kanssa, mutta nää on ekat kuvat mitä julkaisen blogissa. En tiedä miksi ihmeessä ne on vaan aina jääneet, pakko tehdä jotain throwback-postauksia jotta saan muutkin hienot kuvat esiteltyä!

La Petite Ceinture on nykyisin hylätty Pariisin ympäri kulkeva rata, joka oli käytössä vuosina 1852-1934. Radalle on pääsy useammastakin kohtaa, en tosin tiedä kuinka sallittua se oikeasti on. Me käytiin pohjoisella pätkällä jonne kiivettiin aidassa olevasta aukosta. Ilmeisesti virkavaltaa ei kuitenkaan kiinnosta, koska monia muitakin ihmisiä kulki meidän jälkeen ja kyseisestä radasta on kirjoiteltu paljon ympäri nettiä. Tää oli kuitenkin ihan mahtava paikka ja haluan ehdottomasti käydä paremmalla ajalla uudestaan!








Kyseinen päivä oli muuten merkittävä, sillä opin vihdoin ja viimein tekemään hollantilaisen letin, mikä kyllä näkyykin kuvista. Se oli nimittäin jo tohon mennessä ihan purkautunut, mikä lopulta sopikin hyvin näihin kuviin. En tosiaan tiennyt yhtään mihin oltiin menossa, joten oli ihan sattumaa miten hyvin mun takki kävikin tuohon ympäristöön. Vaikka nää kuvat onkin semi rujoja verrattuna mun yleensä nätteihin asukuviin, tykkään mä silti kovasti tästä karusta tunnelmasta mikä näistä tulee, entä te?

Mun muutto alkaa olla jo melkein valmis, enää parit tavarat edellisestä asunnosta jonka jälkeen vielä siivoan sen. Sitten voin vihdoin sanoa heipat sille asunnolle ja nauttia täysillä mun uudesta kodista!

12 comments :

  1. Tosi kauniita kuvia ja upea kuvauspaikka ♥ :> ihanan tunnelmalliset sävyt näissä kuvissa :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos paljon! ♥ Niin on, yleensä pyydän frendeiltä alkuperäiset kuvat ja muokkaan itse (kyllä kaveritkin osaa mut haluun tietyntyylisiä) mutta nää oli jo niin upeita että en koskenut ollenkaan. :)

      Delete
  2. Anonymous19/5/16 10:25

    Tahdomme lettiohjeen! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Katsotaan. :D Jos kuitenkin haluut apua nopeemmin heitä googleen "dutch braid tutorial", löytyy ihan varmasti!

      Delete
  3. Aijaij, upeita kuvia ja magee kuvauspaikka! Pitääkin matkustaa Ranskaan uudestaan vain kyseistä raidetta varten.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos! Se kyllä on, mäkin aion todellakin mennä uudestaan koska tolta raiteelta löytyy monia erilaisia pätkiä.

      Delete
  4. Toi paikka näyttää jotenkin tosi "mystiseltä" & ihanalta! & kuvat oli siis onnistuneita ja asu nätti :) Jään todellakin seurailemaan, vaikuttaa kokonaisuudessaan ihanalta blogikta!

    http://adorabledreamss.blogspot.fi/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos paljon! Toi paikka kyllä oli, pakko mennä uudestaan! Oi kiitos paljon, tervetuloa. :)

      Delete
  5. Tosi hyviä kuvia ja blogi ylipäätään! Tykkään tästä ulkoasusta ja bannerista, jotenkin niin kepee ja valoisa vaikkei ookkaan koko valkoinen! :)

    https://m-stay-fresh.blogspot.fi/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos paljon! Kiva kuulla että ulkoasu on onnistunut, uusin sen nimittäin vähän aikaa sitten. :)

      Delete
  6. Ei vitsit kuinka tunnelmaisia kuvia, tuonne radalle kelpaisi minunkin mennä kuvailemaan! Ja kirjoitat niin kauniisti, postauksiasi vain ahmaisee ja ahmaisee aina vain lisää, heh :D Upea blogi, upea sinä!

    ReplyDelete

Mini Rage Face Vendetta Smiley