Friday, May 6, 2016

Lomakuulumisia


Jee parin päivän yllätysloma. En tosiaan muistanut että tällä viikolla mulla olisi torstai ja perjantai vapaata, joten oli aika mukava ylläri kun hostmama muistutti asiasta viime viikonloppuna. Tosiaan mun vanhemmat olivat vierailulla viime perjantaista maanantaihin, oli tosi kivaa mutta samaan aikaan mielettömän hassua. En tiedä miten selittäisin sen tunteen, jotenkin se kun tuon palan mun suomikodista tänne, joka on mun nykyinen koti. On oikeastaan hyvin outoa miettiä miten kodilta Pariisi on alkanut tuntumaan, vaikka samaan aikaan olenkin joku outo, ranskaa puhumaton muukalainen.

Mun parin päivän extraloma on sujunut oikein mukavasti, tapasin eilen kasan uusia ihmisiä au pair-piknikillä Buttes-Chaumontin puistossa ja sain jo ensimmäiset rusketusrajat auringossa istumisesta. Buttes-Chaumont oli jotain ihan uskomatonta, teen siitä oman postauksensa myöhemmin. Tänään mä istuskelin mun pienellä ranskalaisella parvekkeella, sain kuin sainkin tuolin mahdutettua sinne. Oli varmaan naapureista hauskan näköistä kun koitin vääntyillä kirjani kanssa niin että saisin naamani suoraan aurinkoon tasaisen rusketuksen varmistamiseksi haha.


Ai että mä olen iloinen tästä miten ilmat ovat alkaneet lämpenemään, ihan mahtava fiilis kun on koko talvikauden kulkenut yksi ja sama takki päällä, kun nyt valinnanvaraa löytyy vaatekaapista vaikka kuinka. Lisäksi tässä työssä uskallan käyttää hienompiakin vaatteita, aikaisemman perheen kuusivuotias oli niin arvaamaton ja agressiivinen että koin turvallisemmaksi jättää kaikki paremmat vaatteet kaappiin kaiken sen raapimisen, repimisen, sylkemisen ja maalilla sohimisen takia. Toki lasten kanssa on aina riski sotkuun, mutta näiden kaksosten kanssa paljon pienempi. Tosin kyllä mä silti omankin mukavuuteni takia menen töihin hieman rennommissa vaatteissa.

Kuvien asu on viime viikolta, kun kävin erään suomikaverini kanssa Pompidou-keskuksessa. Mulla on välillä ihan hirvittävä ongelma hameiden pituuksien kanssa, toki jo senkin takia kun olen pitkä, mutta myös siksi että mulla on pitkä selkä suhteessa jalkoihin. Toisaalta skater-mallisilla hameilla saa helposti tota suhdetta hämättyä, mutta aika usein saa olla kiskomassa hametta alaspäin. Täällä on myös joka kulman takana maassa sellaisia ritilöitä, joidenka läpi puhaltaa ilmaa. On erittäin mukavaa kun johonkin muuhun keskittyneenä huomaat kävelleesi sellaisen päälle vasta kun hameesi huitelee korvissa ja alushoususi paistavat kaikelle kansalle. :----)


paita  Forever 21 - hame  ei merkkiä, ostettu Kreikasta - takki  H&M (second hand) - kengät  H&M - korut ja kello  eBay

Suomessakin on ilmeisesti hyvät säät, nauttikaa niistä! Mä olen saanut tarpeeksi aurinkoa tälle päivälle joten voin hyvällä omallatunnolla lähteä viettämään iltaa V:n luokse videopelien merkeissä. Heihei ja palaillaan pian!

2 comments :

  1. Anonymous9/5/16 21:02

    Ompa ihana asu! Oon itekkin etsinyt samanlaista hametta, mutta eipä ole tullut vastaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi kiitos! Toi hame on kyllä ihan huippu, taisin ostaa sen vielä tosi halvalla. :D Mut onnea etsintään!

      Delete

Mini Rage Face Vendetta Smiley