Sunday, May 15, 2016

Neljäs kerta toden sanoo


Hei täältä tavaravuorten ja kaaoksen keskeltä! Mun viikonloppu on sujunut muuttopuuhissa, oon niin iloinen koska voin vihdoinkin asettua kunnolla aloilleni. Mä en siis ole vaihtamassa perhettä tai mitään, vaan muuttamassa yhdeksän neliön asuntoon johon mun piti alunperinkin asettua. Mun edellinen kämppä oli tosiaan mun hostäidin isän, joka tarvitsee sitä omaan käyttöönsä. Tässä taas majaili joitain muita aikaisemmin, ilmeisesti mun hostit vuokrasi tätä Airbnb:n tai vastaavan kautta. Mun edellinen yksiö oli varmaan melkein kaksi kertaa tämän kokoinen, mutta likaisempi ja vanhempi. Tein siitä tämän postauksenkin, mutta en esitellyt koko asuntoa koska se ei ollut musta kovin viihtyisä.

Onhan se tottakai todella stressaavaa muuttaa neljättä kertaa Ranskassa oloni aikana. Tai ei oikeastaan tällä kertaa itse muuttaminen, vaan tämä aika ennen muuttoa. En viitsinyt panostaa edellisessä kämpässä mihinkää sisustukseen, koska tiesin etten asuisi siellä kauaa. Kuitenkin vaikka pidänkin tästä uudesta asunnosta enemmän, tuntuu tavallaan tosi haikealta luopua tuosta aiemmasta. Se oli kuitenkin mun elämäni ensimmäinen "oma" asunto, kun asuin ensimmäistä kertaa elämässäni yksin. Kuitenkin onnekseni molemmat asunnot sijaitsevat samassa talossa ja kerroksessa, vain käytävän eri päissä. Mun ei siis tarvitse varsinaisesti pakata mikä on ihanaa, vaan voin rauhassa kanniskella tavaroita vähän kerrallaan.


Mun tarkoitus oli ottaa pieni sneak peek -kuva mun uudesta asunnosta, tai huoneesta kuten kaverit sen koosta kuittailevat, mutta lopulta siitä tulikin kuva melkein koko kämpästä. Hups, tosin mitäpä muuta sitä yhdeksältä neliöltä voikaan odottaa. Kuvassa keittiö jää vasemmalle ja samalla seinällä ikkunan vieressä on ovi kylppäriin. Oikealla olevevasta pienemmästä ovesta avautuu hyvin pieni vaatekomero. Ikkuna toimii samalla ovena parvekkeelle, josta voi ihailla Eiffel-tornia.

Nyt varmasti joku miettii että yhdeksän neliötä, mitä hittoa. Suomessa moinen taitaisi olla laitonta, mutta Pariisissa täysin normaalia. Vanhojen rakennusten yläkerrokset kun ovat täynnä entisiä palvelijoiden huoneita, joita on myöhemmin muunnettu asunnoiksi. Kaikissa ei tosin ole omaa kylppäriä tai edes keittiötä ja ikkunakin saattaa olla hyvin pieni, joten siinä mielessä mulla kävi ihan huipputuuri. Yhdeksän neliötäkään ei oikeasti ole niin paha miltä kuulostaa, mihin sitä tilaa edes tarvitsisi kunhan kaikki elämän normaalitoiminnot - syöminen, nukkuminen, koneella istuminen - mahtuu suorittamaan haha.

Teen toki kunnon kämppäpostausta kunhan saan ensin asetuttua ja hankittua parit sisustusjutut. Ainakin pari viikkoa tässä menee, koska kestää hetki tottua ja huomata käytännössä mitkä tavarat sopisivat minnekin. Lupaan kuitenkin palata asiaan heti kun saan kaiken mielestäni valmiiksi!

11 comments :

  1. Oi, ihanan kodikkaasti saat varmasti sisustettua kämppäsi! Söpö pieni asunto. :-)

    Tykkään muuten ihan sairaasti sun blogin ulkoasusta. Fontit on hienot, kuvat kivan isoja (!!), ja kaikki elementit vain yksinkertaisesti natsaavat. Kirjoitat mielenkiintoisesti ja kauniisti.

    Haleja tulevaa viikkoa ajatellen! ♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. Niin mäkin uskon, tästä tuli heti niin kodikas tunne verrattuna edelliseen. :)

      Hei kiitos, tosi kiva kuulla että tykkäät! Mä uudistin ulkoasua vähän aikaa sitten joten ihan huippua kuulla että oon onnistunut. :)

      Kiitos samoin! ♥

      Delete
  2. Mäkin asuin seitsemän neliön lossissa kun helsinkiin muutin ja yllättävän kivasti sinne sitten loppujen lopuksi mahtui :D kodikkaalta näyttää :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Niin mahtuu! Tosin 7 neliötä alkaa kuulostaa jo tosi pieneltä, mahtuukohan sellaseen ees kylppäriä. :D Oon aika yllättynyt että tollasia on myös Suomessa, mulla kun on mielikuva että noin pienet asunnot olis laittomia. Mut kiitos, tää kyllä tuntuukin jo tosi kodikkaalta! :)

      Delete
  3. Yhdeksän neliötä kuulostaa kyllä tosi pieneltä! Mut kyllähän siinä elämään yksi ihminen sopii ja tosi kiva, että muuttomatkakaan ei ole pitkä :D Kuvien perusteella näyttää viihtyisältä kämpältä :)

    http://fiiaelina.blogspot.fi/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Niin kuulostaa! Vaikkei se oikeasti ole edes niin paha. :D Joo tää on ihan huippua että voin vaan kannella tavaroita sitä mukaa kun tarvitsen. :)

      Delete
  4. Et ainakaan tarvii siivoomiseen paljon aikaa, hehe! Mutta joo tärkeempäähän se on, että asunto itessää on hyvässä kunnossa ja että sielä löytyy kaikki tarvittava:) Oon yrittänyt ettiä halpoja yksiöitä Madridista, mut se on melkein mahdotonta. Löysin muutamia 15 neliön asuntoja halvalla ja on ne tietysti vaihtoehto. Saatan tosin kallistua siihen kämpän jakamiseen, varsinkin jos osa kavereistakin jää tänne pidemmäks aikaa ja tarttevat kämpän:p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha joo, vaikka olis koko kämppä ihan hirveessä kaaoksessa niin sen siivooamiseen menee kuitenkin vain max 20 minuuttia. Niin on! 15 neliötä ei oikeasti ole paha, en tiedä paljonko mun edellisessä oli mutta veikkaisin jotain sitä luokkaa ellei pienempi. Täälläkin asuntojen hinnat huitelee ihan pilvissä, tuntuu niin hassulta kun ihmiset puhuu miten kallista Helsingissä on asua. :D Mut hei ei se kämppiselämäkään varmaan kauheeta oo, oon täällä törmännyt ihmisiin ketkä jakavat _huoneen_ kaverin kanssa. Huhhuh en ymmärrä miten jotkut pystyy siihen. :D

      Delete
  5. Mistä sait innostusta lähteä au pairiksi?

    ReplyDelete

Mini Rage Face Vendetta Smiley