Thursday, June 16, 2016

Kun puhelimeni varastettiin

Sunnuntai kahdestoista kesäkuuta. Koko pieni asuntoni kylpi oranssin eri sävyissä ilta-auringon paistaessa sisään ainoasta ikkunastani. Olo oli ihanan kevyt ja onnellinen vaikka päätäni vielä jomottikin edellisen illan juhlinnan seurauksena. Mua hymyilytti. Siinä hetkessä oli jotain maagista.

Auringon luodessaan viimeisiä säteitään taivaalle kilahti puhelimeeni viesti kaverilta jos lähdettäisiin yksille. Mikäs siinä, tuumasin ja heitin äkkiä vaatteet niskaani ja sutaisin peiteväriä tummille silmänalusilleni. Frendi oli löytänyt mukavan ja edullisen baarin parinkymmenen minuutin kävelymatkan päästä kotoani. Siellä me istuttiin ja höpöteltiin kaikkea turhaa. Ennen yhtä me päätettiin lähteä kotiin.



Mä kaivelin kotiosoitetta Google Mapsiin kun sanottiin heipat ja lähdettiin eri suuntiin. Hetken käveltyäni pysähdyin muutamaksi sekunniksi risteykseen katsomaan tien nimeä. Huomasin nuoren miehen kävelevän vastaani mutta en kiinnittänyt asiaan sen kummempaa huomiota. Nostin pian pääni aikeissani jatkaa matkaa kun kohtasin tuon vastaantulijan oudon katseen. Sekunnin kestävän hämmennyksen jälkeen havahduin kun puhelimeni napattiin kädestäni ja kyseinen nuorimies juoksi samaan suuntaan mistä oli tullutkin.

Koko tilanne oli ohi niin nopeasti että mulla kesti hetki tajuta että mitä ihmettä oikein tapahtui. Sen jälkeen ilmoille kajahti vieno "Voi vittu" ja kipitin kesäkengilläni tuon yön sankarin perään. Hyvin pian tajusin sen kuitenkin turhaksi, en tulisi ikinä saavuttamaan häntä huonolla kunnollani.

Hämmentyneenä pyörin hetken paikallani kuin etsien ratkaisua tilanteeseen kunnes suuntasin lähimpään baariin josta sain lainaksi puhelimen, jolla pääsin etähallinnan kautta laittamaan puhelimeni lukkoon. Baarin henkilökunta oli onneksi tosi mukavaa ja tarjosi mulle ilmaisen shotin koska olin niin järkyttynyt. Hetken päästä kuitenkin uskaltauduin kotiin, voin sanoa että en ole ikinä kävellyt niin nopeasti! Kotona mua odotti onneksi tabletti ja mun suomalainen sim-kortti, jolla sain seuraavana päivänä yhteyden ihmisiin.

Onneksi mulle ei käynyt mitään ja puhelin napattiin vain kädestä. Olisin vain kovasti halunnut nähdä kyseisen sankarin ilmeen hänen huomatessaan puhelimeni olevan vanha Samsung Note II ja kokonaan suomeksi haha. Rahallinen menetys ei siis ollut suurta, kuvatkin olin varmuuskopioinut pari viikkoa sitten. Ehkä suurin oli kuitenkin järkytys, vaikkei mitään mulle tapahtunutkaan oli toi silti aika pelottavaa, tämä alue kun on muuten turvallista. Mun kotiin päästyä paikansin tottakai etähallinnalla puhelimeni, mutta se onkin sitten jo toinen tarina.

Niin paljon asioita on tapahtunut parissa viikossa, mä olen mm liittynyt couchsurfingiin ja hostannutkin parit ihmiset sitä kautta. Kirjoitan siitä kokonaan oman postauksensa myöhemmin koska kyseessä on monille varmasti aika vieras asia.

Mun kaverit Satu ja Hanna on mun vieraana ensi maanantaihin asti, on oikeasti aika jännää tunkea kolme ihmistä yhdeksään neliömetriin haha. Mut kyl se toimii!

Mutta hei, hyvää loppuviikkoa ja pitäkää puhelimenne tallessa!

4 comments :

  1. Ois kiva kuulla lisää tosta varastetusta puhelimesta kun paikansit sen :D ja kurja juttu kun se varastettiin :/ ja suoraan kädestä.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joo kerron! Se on vaan niin pitkä stoori että päätin jakaa. :D Niimpä, onneksi olisi jokatapauksessa pitänyt hankkia uusi piakkoin.

      Delete
  2. Wtf?! :o Röyhkeää toimintaa... Onneksi sulle ei tapahtunut mitään, mutta varmasti kuitenkin kenuttaa tuo puhelinvaras. Kaikkea sitä kuulee!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Niin on! Olin ihan hämmentynyt koko jutusta, huhhuh. Niimpä, kyllähän toi vähän säikäytti mutta onneksi mitään ei käynyt.

      Delete

Mini Rage Face Vendetta Smiley