Thursday, September 15, 2016

Vähän tulevaisuudensuunnitelmia

Tulevaisuuden miettiminen ja suunnitteleminen on ollut mulle aina vaikeaa. Ehkä siksi, että mä en oikein vieläkään tiedä mitä haluaisin. Mulla oli reilu vuosi sitten ihan muut suunnitelmat, kunnes sain idean lähteä au pairiksi. Mun piti muuttaa ja jatkaa työkokeilussa muutama kuukausi, hakea tälle vuodelle amikseen. Nyt mun tavoitteena on aloittaa nettilukio ja vääntää kasaan ylioppilastutkinto, jotta voin halutessani hakea täällä yliopistoon. Mulla itselläni ei sinänsä olisi mitään kiirettä asian kanssa, mutta vähän kuumottaa kun täällä ei pahemmin välivuosia pidellä ja opinnot suoritetaan yhteen putkeen, mutta ehkä en vaikuta niin luuserilta kun olen ulkomaalainen.

Tältä kuulostavat siis tämän hetken suunnitelmat. Mä en kuitenkaan ole vielä ihan satavarma haluanko jäädä tänne vielä toisen vuoden jälkeen vaikka nyt niin ajattelenkin. Suomeen tuskin palaan, vaan lähden sitten seikkailemaan muualle päin maailmaa. Mulla ei ole myöskään mitään hajua mitä mahdollisesti haluaisin opiskella, mutta sitä ehtii miettiä. Ahdistun helposti jos joudun suunnittelemaan ja miettimään liian tarkkaan tulevaisuutta, sitä kun ei ikinä tiedä miltä elämä silloin näyttää.


Täällä alkaa vihdoin saapua syksy! Vaikka kesä onkin ihanaa aikaa, alkaa yli kolmenkymmenen asteen helle tökkiä useamman viikon jälkeen. Tuntuu ettei saa yhtään mitään aikaiseksi, kokoajan väsyttää koska yöt menevät hikoillessa. Suomessa on helteellä ihan eri fiilis kun lähes kaikkialla on ilmanvaihto tai jokin muu viilennyssysteemi jolloin kuumutta pääsee välillä pakoon. Ranskassa moisesta voi vain unelmoida. Etenkin mun pieni ullakkokerroksen asunto, jonne aurinko paistaa kesäisin koko päivän, muistutti hyvin pitkälti saunaa lämpötilan lähennellessä neljääkymmentä.

Mä muuten katselin noita blogin leveysjuttuja ja tajusin miten hirveä vaiva olisi alkaa niitä muuttamaan. Mä myös zoomailen mun näytöllä monia muitakin sivuja, koska kaikki näyttää niin pieneltä että esimerkiksi lukeminen on epämukavaa. Jos siis blogi näyttää liian kapealta, niin ainakin Windowsilla asian saa korjattua joko control + hiiren scrollausnapin pyörittäminen tai touchpadilla kahdella sormella zoomaamalla. Testailin tätä itse ja grafiikat eivät ainakaan mulla mitenkään liikaa kärsineet.

Oon tavannut ihan mielettömästi uusia ihmisiä nyt kun uusia au paireja on saapunut Pariisiin mikä on kivaa kun monia muita on lähtenyt. Tässä kohta vielä lounastan ja menen sitten kahville kaverin kaverin kanssa, joka juuri saapui tänne. Heihei ensikertaan!


6 comments :

  1. Vau mitä kuvia! Mikä kamera sulla on käytössä, ihan huipu laatu näissä :) kuulostaa hyvältä sun suunnitelmat, pitää vaan uskaltaa luottaa omaan intuitioon ja siihen mikä tuntuu hyvältä <3 ihanaa syksyä!

    Pakko vielä mainita että voi ihana Pariisi! Olis ihan unelma asua siellä itsekin joku päivä, sen verran palavasti rakastuin kaupunkiin keväällä siellä käydessäni :)

    http://the-happiness-theory.blogspot.fi/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos! Sony NEX-5N ja objektiivina ihan kameran mukana tullut. Kiitos paljon ja ihanaa syksyä myös sinne! :)

      Oi Pariisi on kyllä aivan ihana, näin vuodenkin jälkeen jaksaa ihastuttaa kauneudellaan. ♥

      Delete
  2. Aivan ihania kuvia! Älä stressaa tulevaisuudesta liikaa! Asiat loksahtaa jossain kohtaa kohdalleen ja töitä kerkee elämänsä aikana tekemään. Itse oon tällä hetkellä Turun yliopistossa opiskelemassa kemiaa ja se ei todellakaan oo mun juttu mutta silti oon siellä edelleen. :-D oon tällä hetkellä kuitenki tosi onnellinen, joten eikai siinä mitään vikaa sitten ole. Ihanaa syksyä sulle <3

    http://maijaviola.blogspot.fi/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oon ihan järkyttävän myöhässä mun vastauksen kanssa etkä varmaan tuu ikinä näkemään tätä haha, mut kiitos kuitenkin paljon kommentistasi! :)

      Delete
  3. En kestä miten ihana tyyli sulla on!!! *sydänsilmäemoji* Niin kateellisena katselen kaikkia sun asuja, toinen toistaan upeampia!
    Jään ehdottomasti seuraamaan sun blogia, tästä tuli heittämällä jo pelkällä ensivaikutelmalla yksi lemppareista :)

    ♥:llä HENNA M.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos paljon! Tosi kiva kuulla ja lämpimästi tervetuloa. :)

      Delete

Mini Rage Face Vendetta Smiley